וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנועה "חסרת תקדים": "3,000 ברחו מסוריה ללבנון"

ניר יהב

6.3.2012 / 9:10

מאז נפתחה המתקפה האחרונה של הדיוויזיה הרביעית של צבא סוריה נגד העיירה קוסייר שבפרברי מעוז המורדים חומס חצו אלפי סורים את הגבול ללבנון ו"גרמו למהומה"

הולכות ומתרבות העדויות על בריחה המונית של פליטים מסוריה ללבנון. לדברי לבנון, מאז שצבא סוריה החל לפני מספר ימים את מתקפתו על העיירה קוסייר שבפרברי חומס, הצליחו כ-3,000 סורים לחצות את הגבול ללבנון השכנה. גורם בצבא לבנון אמר היום (שלישי) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון כי תנועת הפליטים לכיוון לבנון "חסרת תקדים" ביומיים האחרונים.

"כמות אדירה של פליטים הגיעו מסוריה ללבנון וכתוצאה מכך נגרמה מהומה גדולה בגבול בין המדינות", סיפר. "הכמות הגדולה ביותר של פליטים הגיעה שלשום, לאחר שהדיוויזיה הרביעית בצבא סוריה בפיקודו של מאהר אסד, אחיו של בשאר, החלה במבצע הצבאי שלה בעיירה קוסייר". לדבריו, צבא לבנון העניק סיוע לכל הפליטים שהגיעו וכעת המצב בגבול "רגוע".

הגורם הלבנוני אמר כי כמה חמושים סורים ניסו אף הם לחצות את הגבול לכיוון לבנון ביחד עם הפליטים הרבים, "אולם צבא לבנון רדף אחריהם והתעמת איתם. כתוצאה מכך נפצע חייל לבנוני ונעצרו 30 חמושים סורים. רובם שוחררו מלבד שישה שנותרו במעצר. הנשק שלהם הוחרם והם הובאו לחקירה".

בתוך כך, צבא סוריה ממשיך להפגיז את העיירות רסתן וקוסייר הסמוכות לחומס, שם שוהים רבים מלוחמי הצבא הסורי החופשי. פעיל האופוזיציה האדי עבדאללה סיפר כי מה שמתרחש בעיירות הללו "דומה למה שהיה בשכונת באבא עמרו בחומס: מצור והפגזות ארטילריות". יחד עם זאת, הבהיר עבדאללה כי חיילי הצבא הסורי החופשי "לא ייכנעו בקלות, כי אף אחד לא רוצה שמה שקרה בבאבא עמרו יחזור".

המרד בסוריה - כותרות אחרונות:
עדויות הזוועה מחומס: פצועים עונו בבית החולים
הצבא כבש השכונה הנצורה בחומס, המורדים נסוגו
אסד ממשיך בהרג מתנגדיו; היעד הבא: מחוז אידליב


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully