וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד נכנע? "יכריז בקרוב על הפסקת ההתקפות"

ניר יהב

26.3.2012 / 14:17

לפי דיווח שאין לו אימות באתר המקורב לשלטונות סוריה, הנשיא יישא נאום שבו גם יעניק חנינה לכל מתנגדי המשטר. דיווח: בכיר ביטחוני נהרג בדמשק. טורקיה סגרה שגרירותה בעיר

חומס מופגזת - סרטון שהועלה לרשת אתמול

כמו שקרה כבר מספר פעמים מאז החלה לפני יותר משנה ההתקוממות העממית בסוריה, עלה אמש (ראשון) דיווח נוסף לפי שלטונו של בשאר אסד מתכוון ללכת לקראת מתנגדיו ו"להיענות לכל דרישותיהם" - מבלי שייראה לכך כל אישוש במציאות. אתר החדשות הסורי "דאמס פוסט" דיווח אתמול בשעות הערב, מפי מקורות המוגדרים "מהימנים", כי אסד צפוי לשאת בתקופה הקרובה נאום, שבו יכריז על "הפסקת הפעילות הצבאית ברחבי המדינה".

האתר, הנחשב אמנם לאתר עצמאי אך מזוהה עם המשטר הסורי, דיווח עוד כי אסד יכריז בנאומו על חנינה כוללת לכל מי שהיה מעורב בפעילות נגד המשטר ונשא נשק. כמו כן, דווח, צפוי הנשיא להתייחס ליוזמת שליח האו"ם לסוריה, קופי אנאן, וכן ליחסים בין סוריה לרוסיה. לדיווח לא התקבל אישור מכל מקור אחר, ומהימנותו אינה ברורה.

כותרות אחרונות מסוריה:
המהומות מתקרבות לגבול: כוח האו"ם ברמה תודרך
בשבת: עשרות הרוגים, טנקים חצו עיר לשניים
רוסיה משנה כיוון? "על אסד להסיג כוחותיו מהערים"

הלוויה המונית של תושבים שנהרגו בעיר חומס מאש כוחות הביטחון של סוריה, 23 במרץ 2012. רויטרס
הלוויז המונית של הרוגים מאש הצבא, בסוף השבוע בעיירה אל-קסיר הסמוכה לחומס/רויטרס

בכל רחבי המדינה נמשכים גם היום גילויי האלימות, ובין היתר ממשיך צבא סוריה להפגיז את האזורים המורדים בעיר המרכזית חומס, שכבר הפכה לסמל ההתקוממות. "כך זה כל יום", אמר הבוקר לסוכנות רויטרס ואליד פאריס, פעיל אופוזיציה שחי בעיר. "הם מוחקים את העיר מעל פני האדמה".

לפי דיווח רשת "אל-ערבייה" מהבוקר, באירועים ברחבי המדינה אתמול נהרגו בסך הכל 70 בני אדם מאש כוחות הביטחון. עוד דיווחה הבוקר הרשת, על פי גורמי אופוזיציה סורים, כי ראש מנגנון המודיעין של חיל האוויר הסורי בדמשק, אלוף-משנה איאד מנדו, נהרג. לא נמסרו פרטים על הנסיבות שבהן נהרג, וברשת ציינו כי לא הצליחו לאמת את המידע עם מקורות נוספים. מודיעין חיל האוויר ידוע כאחד ממנגנוני הביטחון המרכזיים והחזקים בסוריה, והוא מעורב רבות בדיכוי ההתקוממות העממית במדינה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

האופוזיציה מנסה לאחד שורות - בהצלחה חלקית

באיסטנבול שבטורקיה, במקביל, מתקיים היום כינוס של האופוזיציה הסורית המפולגת, בניסיון להשיג חזית אחידה יותר בשורותיה. "המועצה הסורית הלאומית" (SNC), מסגרת-הגג המתיימרת לייצג את כל הארגונים, זימנה את הכינוס בניסיון לגבש "אמנה לאומית" שתייצג את האינטרסים המשותפים לכולם. במועצה הבהירו כי כל ארגוני האופוזיציה הסוריים מוזמנים להשתתף.

פעילת זכויות האדם הסורית קתרין א-טאלי, שפרשה לפני חודש משורות ה-SNC על רקע חילוקי דעות עם ראשיה והקימה את "החזית הסורית הפטריוטית", הודיעה כי תשתתף בכינוס היום. לעומת זאת, ארגון יריב אחר, "ועדת התיאום הלאומית" (NCC) הודיע כי יחרים את הכינוס. ראש הארגון, עמאר אל-קורבי, הבהיר כי עצם הרעיון של אחדות לאומית מקובל עליו, "כל עוד זה לא קורה תחת כנפי 'המועצה הסורית הלאומית'".

ילדה סורית במחנה הפליטים רייהנלי שבמחוז הטאי, טורקיה, מרץ 2012. רויטרס
ילדה סורית במחנה הפליטים רייהנלי שבמחוז הטאי בדרום טורקיה, השבוע/רויטרס

בתוך כך, הודיע היום שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, כי טורקיה משעה את כל הפעילות בשגרירותה בדמשק, בעקבות הידרדרות המצב הבטחוני בסוריה. כבר בשבוע שעבר קרא משרד החוץ לכל האזרחים הטורקים בסוריה לצאת מהמדינה לאלתר, בשל הכוונה לסגור את השירותים הקונסולריים. טורקיה, שמסתמנת כאחת המדינות העוינות ביותר לשלטון אסד מאז החלה ההתקוממות הסורית, מצטרפת לשורת מדינות שסגרו או צמצמו מאוד בחודשים האחרונים את פעילות שגרירויותיהם בסוריה - ובהן ארצות הברית, בריטניה, צרפת, ספרד, הולנד, איטליה, מצרים ומדינות המפרץ.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully