וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה בסוריה: 45 נהרגו היום; טנקים בעיר סראקב

ניר יהב

24.3.2012 / 16:15

26 טנקים של הצבא הסורי נכנסו לעיר וחצו אותה לשניים. האופויזיציה דיווחה כי הצבא הסורי החופשי הצליח להשמיד חמישה מהם. בינתיים, ביפו יפגינו נגד אסד ובעד המהפכה

למרות הגברת הסנקציות מצד האיחוד האירופי, המשטר הסורי ממשיך בשלו: צבא סוריה ממשיך להפגיז ברחבי המדינה, בעיקר באידליב וחומס, ועד כה נהרגו היום (שבת) 45 בני אדם מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה. פעילי אופוזיציה דיווחו במקביל כי הצבא הסורי החופשי – המורכב מעריקים מהצבא הכפוף לנשיא בשאר אסד – הצליח להשמיד חמישה טנקים השייכים לצבא סוריה בעיר סראקב שבמחוז אידליב.

על פי הדיווחים של האופוזיציה, צבא סוריה פשט היום על סראקב. נור א-דין עבדו, פעיל אופוזיציה, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי 26 טנקים סורים פרצו לעיר, נעמדו במרכזה וחילקו אותה לשניים. "הצבא החל בסריקות ובמעצרים", הוסיף. "אנו שומעים הדי פיצוצים ברחבי העיר. אף אחד לא מעז לצאת מהבית". עוד אמר כי חיילי הצבא הסורי החופשי נמצאים בכוחות מתוגברים בעיר.

עשן עולה משכונה מופגזת בעיר חומס, סוריה, 19 במרץ 2012. רויטרס
המשטר הסורי ממשיך בשלו. חומס המופגזת/רויטרס

בתוך כך, בכירים במערכת הביטחון בארה"ב ובאירופה צוטטו היום ברשת אל-ערביה באומרם כי אירן מגישה סיוע רב לנשיא סוריה בשאר אסד בניסיון לדכא את המחאה נגד משטרו. בין היתר מספקת אירן מכשירי ציתות מתקדמים, תחמושת ונשק רב. בנוסף טענו כי אירן מעבירה לסוריה מזל"טים מתוצרתה. בכירים אמריקאים אמרו במקביל כי שליטתו של אסד במדינה "עדיין איתנה" וזאת בעיקר משום שהאופוזיציה אינה מאוחדת. "הוא יכול לשלוט עוד שנים", גרסו.

"מצרפים את קולנו למהפכה"

באופן מפתיע, קריאות תמיכה באופוזיציה הסורית נשמעות דווקא כאן. הערב תתקיים בכיכר השעון ביפו הפגנת תמיכה יהודית-ערבית במהפכה הסורית. הפגנת התמיכה היא פרי יוזמה של "וועד התיאום לסולידריות עם המהפכה הסורית" – קואליצייה שבה נוטלים חלק ארגונים כמו תנועת "התחברות-תראבוט", מפלגת דע"ם, וכן "לוחמים לשלום".

"נוכח מראות הזוועה מקפיאי הדם, ומתוך תמיכה בעם הסורי ובזכותו לקבוע את גורלו, אנו מצרפים את קולנו לקול המהפכה ולתביעותיה, ולקריאותיה להפלת משטר הדמים של אסד", נמסר מהוועד. "עברה שנה מאז פרצה המהפכה הסורית בדרישה לחירות, דמוקרטיה וצדק חברתי. בשנה של מהפכה, הקריב העם הסורי מעל ל-8000 הרוגים, עשרות אלפי פצועים ועצורים, ומאות אלפי פליטים. בשאר אסד ממשיך לבצע פשעים נוראיים נגד עמו וזורע חורבן והרס, במטרה להגן על משטרו המדכא, הפושע והמושחת. משטר כזה, אשר מפנה את הטנקים והמטוסים שלו כלפי אזרחיו הבלתי חמושים, איבד את הלגיטימיות שלו ועליו ללכת, כי העם בחר בחופש ובחיים".

לקריאה נוספת:
רוסיה משנה כיוון? "על אסד להסיג כוחותיו מהערים"
דיווח בסוריה: הצבא הפגיז כפר בשטח לבנון
ארקדי דוכין יוזם: מופע למען העם הסורי

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully