וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: הצבא הפגיז כפר בשטח לבנון

ניר יהב

22.3.2012 / 0:04

כוחות הנאמנים לאסד הפגיזו את הכפר הלבנוני בני סחר. מספר בתים נפגעו אך לא היו נפגעים בנפש. בהפגזה אחרת באזור נפגע פליט סורי. האופוזיציה: 80 נהרגו היום מאש הצבא

רשת אל-ג'זירה דיווחה אמש (רביעי) כי צבא סוריה ירה פגזים לעבר אזורים בסמוך לגבול עם לבנון. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי פליט סורי נפצע כתוצאה מפגז שנורה לעבר העיירה אל-קאע, בצדו הלבנוני של הגבול. עוד דווח כי סוריה יורה פגזים ומשגרת רימוני הלם לעבר כפר בני סחר הלבנוני שליד הגבול. מספר בתים בכפר נפגעו אך לא היו נפגעים בנפש. תושבים בכפר נמלטו לעבר כפרים סמוכים. במקביל דיווחה האופוזיציה כי עד כה נהרגו במהלך יום האתמול ברחבי סוריה 80 בני אדם מאש כוחות הביטחון הסורים.

מתוך סרטון חובבים המתעד את הפגזת העיר אידליב בידי צבא סוריה, 12 במרץ 2012. Syrian Media Centre via APTN, AP
הצבא הפגיז מעבר לגבול הלבנון/AP, Syrian Media Centre via APTN

מוקדם יותר דיווחו פעילי אופוזיציה בסוריה דיווחו כי מצאו 39 גופות שהושחתו בשכונת רפאעי בעיר חומס. אחד מדוברי האופוזיציה בחומס, האדי עדבאללה, אמר כי כמה צעירים תושבי השכונה הצליחו להסתנן אמש לתוכה וצילמו 39 גופות של תושבי השכונה. לדבריו, תמונות הגופות יפורסמו בקרוב. הוא אמר כי כל הגופות זוהו והתברר כי 16 מתוך הגופות הן בני משפחה אחת. "אנו חוששים כי יש הרוגים נוספים שטרם אותרו בשכונות חומס", הוסיף.

ההפגזות בחומס נמשכות

במקביל ממשיך צבא סוריה להפגיז את שכונותיה של חומס. עבדאללה סיפר כי הצבא יורה פגזים וטילים לעבר שכונת חאלדיה שבעיר, כמו גם לעבר השכונות אל-קסור ואל-ביאדה הסמוכות ואל שכונת באב הוד שבעיר העתיקה בחומס. בשכונת חאלדיה נהרגו אתמול 14 בני אדם. בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית הביע עבדאללה חשש מכך שיקרה בשכונות הללו מה שאירע בשכונת באבא עמרו: "ההפגזות הללו יובילו לאסון של ממש", אמר.

לטענתו, אלפים מתושבי השכונות באבא עמרו, כרם א-זייתון, רפאעי, עשירה, באב א-סבאע, ג'נדלי ובאב א-דריב נמלטו לשכונת חאלדיה מחשש שייהרגו בהפגזות על השכונות אלא שכעת היא נמצאת תחת האש. "בכל בית בשכונת חאלדיה נמצאות ארבע או חמש משפחות", אמר. "גם המסגדים מלאים בפליטים שנמלטו, וגם בניינים שנמצאים בתהליכי בנייה. חאלדיה היא החזית האחרונה בעיר. אנו מקווים שנוכל לעמוד מנגד הניסיון לפשוט עליה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

האו"ם נגד אסד - הפעם גם עם רוסיה וסין

בתוך כך, דומה שמתהדק החבל הדיפלומטי סביב צווארו של אסד. מועצת הביטחון של האו"ם אישרה אמש הצהרה המאשרת את המתווה שהציע שליחה ושליח הליגה הערבית למשבר בסוריה, קופי אנאן, להפסקת האלימות במדינה. לא מדובר בהצעת החלטה, ועל כן אין לה תוקף מחייב, אולם מדובר בהישג דיפלומטי של ממש, שכן לראשונה מאז אוגוסט 2011, הצליחה מועצת הביטחון להגיע לנוסח החלטה המבקר את הנשיא הסורי – ובתמיכת שתי המעצמות המצדדות בו, רוסיה וסין.

על פי תכנית אנאן, סוריה תתחייב לשתף פעולה ביצירת תכנית נרחבת "ליישום השאיפות והדאגות של העם הסורי", תתחייב להפסיק את האלימות (כמו גם האופוזיציה), ולהבטיח את יכולתם של גופים הומניטריים לספק שירותים בכלל רחבי המדינה. התכנית גם דורשת מסוריה להבטיח את חופש תנועתם של עיתונאים, וכן חופש להפגין לאזרחי סוריה. הצעת האו"ם גם מאיימת בנקיטת צעדים נגד אסד, אם זה לא ייענה לתכנית אנאן – אך לא פירטה באילו צעדים מדובר.

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, בירכה על ההצהרה. "מדובר בצעד חיובי", אמרה המזכירה במהלך שיחה עם עיתונאים בתוך פגישה עם מקבילה האפגני, "המועצה דיברה בקול אחד". קלינטון ציינה כי "אנו קוראים לנשיא אסד ולמשטרו, בשם כל הקהילה בינלאומית: תבחר במסלול הזה, תתחייב אליו, או שתמצא את עצמך מתמודד עם לחץ ובידוד גוברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully