וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-72 שעות: כ-200 שיגורי רקטות ו-23 פלסטינים הרוגים

סבב ההסלמה גבה את חייהם של שני נערים פלסטינים ושלח את תושבי הדרום למקלטים. רקטות שוגרו לעבר אשדוד, באר שבע ואשקלון. כיפת ברזל הצליחה ליירט שמונה רקטות

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

בצה"ל אומרים כי מעל 200 רקטות ופצצות מרגמה נורו לעבר ישראל מאז יום שישי, וכי 133 מתוכן אותרו ביבשה. סבב ההסלמה החמור בדרום הארץ, שהחל עם חיסולו של מזכ"ל ועדות ההתנגדות ההדדית, הביא לפציעתם של שלושה בני אדם בישראל - שלושה עובדים זרים, ולמותם של 23 פלסטינים, בהם שני נערים. ללחץ על ישראל לעצור את האש הצטרפה הבוקר סין, ומשרד החוץ בבייג'ינג קרא לצה"ל לעצור את המתקפות ברצועת עזה.

(שידור ישיר מסוללת כיפת ברזל באשקלון; צילום: שי מכלוף)

מטחי הרקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום נמשכו לאורך כל שעות הבוקר. בין היתר, שוגרו רקטות לעבר באר שבע, אופקים, אשדוד, אשקלון, גן יבנה ולשטחי המועצות האזורית אשכול ושער הנגב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. מערכת כיפת ברזל ירטה היום חמש רקטות מעל אשדוד ובאר שבע. פצצות מרגמה נחתו בצד הפלסטיני של מחסום כרם שלום, והתנועה במסוף הופסקה. התלמידים ביישובים הגדולים בנגב, שמרחקם גדול מ-40 קילומטרים מגדר המערכת, ושאינם ממוגנים בצורה הולמת, נותרו גם היום בבתים, ולא הלכו לבית הספר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
גן ילדים שנפגע מרקטות בדרום, מרץ 2012. דרור עינב
גן ילדים במועצה האזורית אשכול שנפגע מרסיסי רקטה/דרור עינב

בצה"ל מוסיפים להגיב באש על שיגורי הרקטות, ובמערכת הביטחון דוחים את הדיווחים לפיהם הושגה אמש הסכמה על רגיעה והפסקת אש. חיל האוויר תקף מאז שעות הלילה שש פעמים ברצועת עזה, ומוקדם יותר היום, הופצץ אופנוע שעליו רכב פעיל בג'יהאד האיסלמי, ופעיל נוסף חוסל אף הוא. בזרוע הצבאית של הארגון איימו לנקום בעוצמה רבה את מותם של השניים, שהוגדרו פעילים בכירים.

נער בן 15 נהרג בתקיפה בצפון הרצועה

בתקיפה של צה"ל בצפון רצועת עזה נהרג נער בן 15, תאמר עזאם, ונפצעו חמישה אחרים. בדובר צה"ל אמרו כי הם נפגעו מפיצוצי משנה, שנגרמו מתקיפה של יעד טרור.

דובר שירותי החירום ברצועה, אדהם אבו סלמיה, אמר כי אחד מחמשת הפצועים נתון במצב קשה. עדי ראייה סיפרו כי טיל פגע בקבוצה של תלמידים, ליד תחנת דלק באזור סודאניה. יתר הפצועים נפגעו באורח בינוני-קל.

בעקבות חיסולם בשעות הבוקר של שני פעילי הג'יהאד, חמאדה אבו-מוטלק וראפת אבו עיד, הודיעה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות אל-קודס, כי הם היו "שניים מבכירי הלוחמים במחוז חאן יונס". בהודעת הזרוע, נאמר כי "דמם של השהידים לא נשפך לשווא", וכי "הכובש יירדף בכל מקום שבו הוא נמצא". הזרוע הבהירה כי היא דבקה ב"אפשרות ההתנגדות והג'יהאד עד לשחרור כל אדמות פלסטין, מהנהר עד לירדן".

במידת הצורך, צה"ל מאיים להסלים את האש

באשר לדיווחים על מגעים קדחתניים להשגת רגיעה בין ישראל לפלסטינים, בתיווכה של קהיר, גורם ביטחוני בכיר הבהיר כי לא ידוע לו על שיח שכזה. "אנו לא מנהלים משא ומתן עם גורמי הטרור. אם הם רוצים שקט, שיפסיקו לשגר רקטות", אמר. לדבריו, "אנחנו נערכים לכל התפתחות, ונערכים לכך שזה יימשך ימים". הוא הבהיר כי "ישראל לא מעוניינת בהסלמה, אבל אם ארגוני הטרור, ובראשם הג'יהאד האיסלמי, ימשיכו לשגר רקטות, הם ימצאו את צה"ל מוכן להכות בהם בלי רחמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully