וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גראדים שוגרו לאשדוד ובאר שבע; בן 15 נהרג בעזה

סוללות כיפת ברזל ירטו 8 רקטות מאז הבוקר. נער פלסטיני נהרג מפגיעת טיל בתחנת דלק בצפון הרצועה, וחמישה מחבריו נפצעו בהפצצה. בסרטון שהפיץ צה"ל נראה מחסן מותקף מהאוויר

דובר צה"ל

(בסרטון שהפיץ דובר צה"ל, נראית משאית, שהפיצה נשק בשבוע שעבר למחסן. חיל האוויר תקף את המחסן מהאוויר)

מטחי הרקטות לעבר יישובי הדרום נמשכים לאורך כל שעות הבוקר (שני) ובמערכת הביטחון מכחישים דיווחים כי ישראל גיבשה בקהיר רגיעה זמנית מול הפלסטינים. לצד הרקטות, שלוש פצצות מרגמה ששוגרו מעזה נחתו בצדו הפלסטיני של מעבר כרם שלום, והפעילות במחסום הופסקה.

בצה"ל ממשיכים להגיב באש על שיגורי הרקטות. פעיל בג'יהאד האיסלמי חוסל בירי אל האופנוע שעליו רכב, ופעיל נוסף נהרג אף הוא. בזרוע הצבאית של הארגון מאיימים לנקום בעוצמה את מותם של השניים.

מקורות פלסטינים דיווחו כי בתקיפה של צה"ל בצפון רצועת עזה נהרג נער בן 15, תאמר עזאם, ונפצעו חמישה אחרים. בדובר צה"ל סירבו להגיב לדיווחו בטענה כי ישראל "אינה מגיבה לדיווחים על פצועים או הרוגים בתוך רצועת עזה". דובר שירותי החירום ברצועה, אדהם אבו סלמיה, אמר כי אחד מחמשת הפצועים נתון במצב קשה. עדי ראייה סיפרו כי טיל פגע בקבוצה של תלמידים, ליד תחנת דלק באזור סודאניה. יתר הפצועים נפגעו באורח בינוני-קל.

ילדים שנפצעו בתקיפה של חיל האוויר בצפון רצועת עזה. מרץ, 2012. רויטרס
אחד הילדים הפלסטינים שנפצעו הבוקר בתקיפה בצפון הרצועה/רויטרס

במהלך שעות הבוקר, חמש רקטות יורטו בשמי אשדוד וגן יבנה. מוקדם יותר, נורו שלוש רקטות גראד לעבר באר שבע. מערכת כיפת ברזל המוצבת סמוך לעיר ירטה את אחת הרקטות. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים, נוסף על שתיים שנורו במהלך הלילה. מבנה בגן ילדים באשכול ניזוק מירי תלול-מסלול. איש לא נפגע, והנזק התגלה רק בבוקר. הלימודים בערים הגדולות, הממוקמות בטווח של מעל 40 קילומטרים מגדר המערכת ואין בהן מיגון הולם, אינם מתקיימים.

בתקיפת צה"ל בשעות הבוקר בעזה, חוסל חמאדה אבו-מוטלק, פעיל בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי. הוא נהרג בהפצצה שכוונה אל אזור סמוך למסגד בכפר עבסאן, מזרחית לחאן יונס. שלושה פלסטינים נוספים נפצעו בתקיפה ופונו לבתי החולים. גורמים פלסטינים אחרים אמרו כי בתקיפה נוספת, סמוך לשעה שבע בבוקר, חוסל פעיל נוסף בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, ראפת אבו עיד, בן 24. ככל הנראה הוא נהרג כשרכב על אופנוע בכפר קרארה. בתקיפה שלישית, סמוך לאותה שעה, נפצע אדם נוסף פצעים קלים מירי לעבר קבוצת בני אדם בשכונת שג'אעיה.

גן ילדים שנפגע מרקטות בדרום, מרץ 2012. דרור עינב
גן הילדים במועצה האזורית אשכול, שנפגע מרסיסי רקטה/דרור עינב

מאז יום שישי, נורו לעבר ישראל 139 רקטות, כעשרים מהן במהלך הלילה והבוקר. סוללות כיפת ברזל יירטו כ-45 מהרקטות, וחיל האוויר תקף 31 פעמים ברצועת עזה. 20 פלסטינים נהרגו בהפצצות, בהם נער בן 13.

הג'יהאד האיסלמי מאיים בנקמה

מדובר צה"ל נמסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה שישה יעדים, בהם אתר לאחסון אמצעי לחימה, ארבעה אתרי שיגור בצפון הרצועה ואתר שיגור בדרומה. עוד נאמר בהודעה כי מחבל שעמד לשגר רקטה מדרום הרצועה נפגע מירי.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות אל-קודס, הודיעה בעקבות חיסול שני פעיליה כי הם נחשבו ל"שניים מבכירי הלוחמים במחוז חאן יונס". בהודעת הזרוע, נאמר כי "דמם של השהידים לא נשפך לשווא", וכי "הכובש יירדף בכל מקום שבו הוא נמצא". הזרוע הבהירה כי היא דבקה ב"אפשרות ההתנגדות והג'יהאד עד לשחרור כל אדמות פלסטין, מהנהר עד לירדן".

"לא מנהלים מו"מ עם גורמי טרור"

מוקדם יותר, דיווחו מקורות פלסטינים כי 25 בני משפחה אחת, משפחת חמאד, נפצעו בתקיפה אווירית שכוונה לבית בצפון רצועת עזה. רוב הפצועים, לפי הדיווח, היו נשים וילדים, שנפגעו באורח בינוני. בנוסף דווח על תקיפה נוספת שכוונה לעבר פרדס ממערב לעיר עזה ועל נערה פלסטינית בת 18 שנפצעה באורח בינוני. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי הודיעה כי אחת התקיפות הייתה ניסיון כושל לחסל בכיר בארגון.

בניגוד לדיווחים על מגעים קדחתניים להשגת רגיעה בין ישראל לפלסטינים, בתיווכה של קהיר, גורם ביטחוני בכיר אמר אמש לוואלה! חדשות כי לא ידוע לו על שיח שכזה. "אנו לא מנהלים משא ומתן עם גורמי הטרור. אם הם רוצים שקט, שיפסיקו לשגר רקטות", אמר. לדבריו, "אנחנו נערכים לכל התפתחות, ונערכים לכך שזה יימשך ימים". הוא הבהיר כי "ישראל לא מעוניינת בהסלמה, אבל אם ארגוני הטרור, ובראשם הג'יהאד האיסלמי, ימשיכו לשגר רקטות, הם ימצאו את צה"ל מוכן להכות בהם בלי רחמים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully