וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי רקטות נורו לעבר באר שבע; צה"ל תקף ברצועה

אחת מהרקטות התפוצצה בשטח פתוח מחוץ לעיר ואילו השנייה יורטה על ידי "כיפת ברזל". חיל האוויר תקף במהלך הלילה אתר לאחסון אמל"ח וחמישה אתרי שיגור ברצועת עזה

אזעקת "צבע אדום" הפרה הלילה (שני) את השקט בדרום: שתי רקטות נורו לעבר באר שבע, כשאחת התפוצצה בשטח פתוח מחוץ לעיר והשנייה יורטה על ידי מערכת "כיפת ברזל". בכך תמה הרגיעה ששררה מספר שעות, שעל פי דיווחים ממקורות מצרים, הושגה בעזרת הסכמת ישראל להפסיק את מתקפותיה על רצועת עזה החל מחצות, כל עוד לא נורות רקטות לעבר שטחי המדינה. במהלך הלילה כלי טיס של חיל האוויר תקפו אתר לאחסון אמצעי לחימה וארבעה אתרי שיגור בצפון רצועת עזה ואתר שיגור בדרום הרצועה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות.

מקורות פלסטינים דיווחו כי 25 בני משפחה אחת – משפחת חמאד – נפצעו בתקיפה אווירית על בית בצפון רצועת עזה. לפי הדיווח, רוב הפצועים הם ילדים ונשים שהועברו להמשך טיפול בבית החולים. רובם נפצעו באורח בינוני. בנוסף דווח על תקיפה נוספת שכוונה לעבר פרדס ממערב לעיר עזה ועל נערה פלסטינית בת 18 שנפצעה באורח בינוני. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי הודיעה בזעם שהתקיפה הראשונה בצפון הרצועה היא ניסיון כושל לחסל בכיר בארגון ובתגובה ירתה רקטות.

גורם ביטחוני בכיר אמר אמש בשיחה עם וואלה! חדשות כי "לא ידוע לנו על מגעים רציניים באמצעות מתווכים להביא לשקט. אנחנו לא מנהלים עם גורמי הטרור משא ומתן. אם הם רוצים שקט, שיפסיקו לשגר רקטות". הגורם הוסיף כי "אם הם ימשיכו לחפש בכוח הישגים, הם ימשיכו לחטוף מצה"ל. אנחנו נערכים לכל התפתחות, ונערכים לכך שזה יימשך ימים. ישראל לא מעוניינת בהסלמה, אבל אם ארגוני הטרור ובראשם הג'יהאד האיסלמי ימשיכו לשגר רקטות, הם ימצאו את צה"ל מוכן להכות בהם בלי רחמים". כחלק מההיערכות, עדכן אמש הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, את שר הביטחון אהוד ברק בדיונים שערך עם צמרת הצבא ועם ראש השב"כ, יורם כהן.

למרות שביעות הרצון מ"כיפת ברזל", ראשי הרשויות ופיקוד העורף לא רוצים לקחת סיכון, ולאחר פגיעת רקטת גראד בבית ספר בבאר-שבע, החליט הרמטכ"ל בני גנץ לאשר את המלצת פיקוד העורף לבטל היום את הלימודים ביישובים שבמרחק 7-40 קילומטרים מרצועת עזה. בין היתר, מדובר ביישובים יבנה, קריית גת, גדרה, קריית מלאכי ואשדוד.

החל מיום שישי, עת חיסל צה"ל את מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית ברצועת עזה, זוהיר אל-קייסי, נחתו בשטח ישראל 104 רקטות שנורו מרצועת עזה. 23 מהן אתמול. מנגד, תקף חיל האוויר 23 יעדים ברצועת עזה, בהם 14 צוותים שנערכו לירי רקטי לעבר ישראל, ותשעה מחסנים לייצור אמצעי לחימה. בסך הכל חוסלו 17 בני אדם מאש צה"ל מאז שישי.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
דיווח: "ישראל הודיעה למצרים שתפסיק לתקוף בחצות"
גורם צבאי: "אין מגעים, נערכים לימי עימות נוספים"
לא ממהרים לרגיעה: כיפת ברזל שינתה את החוקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully