וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם צבאי: "אין מגעים, נערכים לימי עימות נוספים"

11.3.2012 / 22:57

גורם צבאי הבהיר: "אנחנו לא מנהלים מגעים עם גורמי הטרור. הם רוצים שקט - שיפסיקו לירות". בצה"ל מקפידים לשמור על רוח קרב, ומוסיפים: "נכ?ה בארגוני הטרור בלי רחמים"

ערן גילווארג

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר, שלומי גבאי, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

"לא ידוע לנו על מגעים רציניים באמצעות מתווכים להביא לשקט. אנחנו לא מנהלים עם גורמי הטרור משא ומתן. אם הם רוצים שקט, שיפסיקו לשגר רקטות" – כך אמר הערב (ראשון) גורם ביטחוני בכיר בשיחה עם וואלה! חדשות. "אם הם ימשיכו לחפש בכוח הישגים, הם ימשיכו לחטוף מצה"ל. אנחנו נערכים לכל התפתחות, ונערכים לכך שזה יימשך ימים. ישראל לא מעוניינת בהסלמה, אבל אם ארגוני הטרור ובראשם הג'יאהד האסלמי ימשיכו לשגר רקטות, הם ימצאו את צה"ל מוכן להכות בהם בלי רחמים". כחלק מההיערכות, עדכן הערב הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, את שר הביטחון אהוד ברק בדיונים שערך עם צמרת הצבא ועם ראש השב"כ, יורם כהן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוללת כיפת ברזל בדרום, מרץ 2012. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אם הם ימשיכו לחפש בכוח הישגים, הם ימשיכו לחטוף מצה"ל. ראש הממשלה נתניהו מבקר היום את חיילי סוללת כיפת ברזל/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בצה"ל ממשיכים להתפאר בהישגי סוללות "כיפת ברזל" – יירוט של 43 רקטות גראד ששוגרו לעבר שטחים מיושבים בישראל, המהווה 90% הצלחה. כפי שפורסם מוקדם יותר, בעוד מספר שבועות תיפרש סוללה מבצעית רביעית של המערכת. בעוד שנה תמסור חברת "רפאל" שתי סוללות נוספות, ובימים האחרונים פועל שר הביטחון, אהוד ברק, לקדם מימון של 4 סוללות נוספות, כך שלרשות צה"ל יהיו לפחות 10 סוללות "כיפת ברזל". "ברק דוחף את נושא התקצוב לסוללות מול פקידי האוצר באמצעות הידיים והרגליים", הסבירו גורם ביטחוני בכיר, "המשמעות של 'כיפת ברזל' ברורה לכולם. המצב בסופו של דבר יירגע, ומה שיישאר מכל מה שהיה הם ההישגים של 'כיפת ברזל'. זה שינוי אסטרטגי".

104 רקטות נפלו בישראל, 17 מחבלים חוסלו בעזה

"חיל האוויר פועל בצורה מסונכרנת בכל הרבדים", אמר ראש להק אוויר, תת-אלוף עמיקם נורקין. "אנו מנסים לפגוע במוקדי כוח של טרור ברצועה. ההישגים שלנו ימדדו בפגיעה משמעותית בתשתית ארגוני הטרור ובאנשיו, במניעת פיגוע בגבול המערבי ובחיזוק ההרתעה שלנו בגבול עזה. אנו נערכים לסבב של מספר ימים".

החל מיום שישי, עת חיסל צה"ל את מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית ברצועת עזה, זוהיר אל-קייסי, התרסקו בשטח ישראל 104 רקטות שנורו מרצועת עזה. 23 מהן התרסקו היום. מנגד, תקף חיל האוויר 23 יעדים ברצועת עזה, בהם 14 צוותים שנערכו לירי רקטי לעבר ישראל, ותשעה מחסנים לייצור אמצעי לחימה. בסך הכל חוסלו 17 מחבלים מאש צה"ל ביום שישי.

למרות שביעות הרצון מ"כיפת ברזל", ראשי הרשויות ופיקוד העורף לא רוצים לקחת סיכון, ולאחר פגיעת רקטת גראד בבית ספר בבאר-שבע, החליט הרמטכ"ל בני גנץ לאשר את המלצת פיקוד העורף לבטל מחר את הלימודים ביישובים שבמרחק 7-40 קילומטרים מרצועת עזה. בין היתר, מדובר ביישובים יבנה, קריית גת, גדרה, קריית מלאכי ואשדוד.

"נכה בכל מי שמתכנן לפגוע בנו, בכל מי שמנסה לפגוע בנו, ובכל מי שפוגע בנו בפועל" – כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בביקור שערך בדרום הארץ, לנוכח ההסלמה בדרום, ובפני פורום ראשי הרשויות באזור. במפגש, שנערך בעיריית אשדוד, סיפר נתניהו כי ביקר בסוללת "כיפת ברזל" הפרושה באזור העיר, והתרשם מאוד מהחיילים ש"מבצעים את עבודתם בצורה טובה מאוד". נתניהו הוסיף בביקורו כי "צה"ל מנחית מכות קשות מאוד על ארגוני הטרור", והבטיח לתושבים: "נמשיך לשפר את כושר ההגנה שלנו. אין באפשרותנו ליצור הגנה הרמטית, ולכן אני קורא לתושבים לנהוג לפי ההוראות של פיקוד העורף. אני חושב שהשילוב המנצח הוא כושר ההתקפה, כושר ההגנה, והחוסן האזרחי".

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
לא ממהרים לרגיעה: כיפת ברזל שינתה את החוקים
צפו בכיפת ברזל מיירטת רקטה - מהשיגור עד הפגיעה
צה”ל: סוללה רביעית של ”כיפת ברזל” תיפרש בתוך שבועות
ההורים בדרום נותרו עם הילדים: ”פשוט מתסכל”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully