וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: סוללה רביעית של "כיפת ברזל" תיפרש בתוך שבועות

רמי שני ושלומי גבאי

11.3.2012 / 19:00

סוללה רביעית של מערכת ההגנה האווירית תיפרש בשבועות הקרובים, אך בשלב זה לא ידוע היכן. בכל הישובים 7-40 ק"מ לא ילמדו מחר, לרבות באר שבע, אשדוד, קריית גת ויבנה

רויטרס

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר, שלומי גבאי ודובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

רוכבים על ההצלחה: מפקד כנף ההגנה האקטיבית במערך ההגנה האווירית של צה"ל, אלוף-משנה צביקה חיימוביץ', הודיע הערב (ראשון) כי בעוד מספר שבועות תיפרש הסוללה הרביעית של מערכת "כיפת ברזל". עם זאת, חיימוביץ' לא חשף את המיקום המתוכנן של פרישת הסוללה. "בעוד מספר שבועות נפרוש סוללה רביעית של כיפת ברזל. בשלב זה אנחנו כבר מתאמנים עליה". עוד אמר אל"מ חיימוביץ' כי "אנחנו מרוצים מאוד מההישגים של הסוללות, אולם אין הגנה של מאה אחוז. הגנה גבוהה תבוא אך ורק בשילוב הגנה פסיבית והישמעות להנחיות פיקוד העורף. אין ספק שעוד מערכות יהפכו את ההגנה לטובה יותר". חיימוביץ' ציין עוד כי החל משעות הבוקר, רשמו סוללות "כיפת ברזל" עד כה 11 יירוטים מוצלחים.

מערכת כיפת ברזל משגרת טיל מיירט בין אשדוד לאשקלון. מרץ, 2012. רויטרס
סוללה רביעית בקרוב. כיפת ברזל/רויטרס

למרות שביעות הרצון מהמערכת, ראשי הרשויות ופיקוד העורף לא רוצים לקחת סיכון, ולאחר פגיעת רקטת גראד בבית ספר בבאר-שבע, החליט הרמטכ"ל בני גנץ לאשר את המלצת פיקוד העורף לבטל מחר את הלימודים ביישובים שבמרחק 7-40 קילומטרים מרצועת עזה. בין היתר, מדובר ביישובים יבנה, קריית גת, גדרה, קריית מלאכי ואשדוד.

"נכה בכל מי שמתכנן לפגוע בנו, בכל מי שמנסה לפגוע בנו, ובכל מי שפוגע בנו בפועל" – כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בביקור שערך בדרום הארץ, לנוכח ההסלמה בדרום, ובפני פורום ראשי הרשויות באזור. במפגש, שנערך בעיריית אשדוד, סיפר נתניהו כי ביקר בסוללת "כיפת ברזל" הפרושה באזור העיר, והתרשם מאוד מהחיילים ש"מבצעים את עבודתם בצורה טובה מאוד". נתניהו הוסיף בביקורו כי "צה"ל מנחית מכות קשות מאוד על ארגוני הטרור", והבטיח לתושבים: "נמשיך לשפר את כושר ההגנה שלנו. אין באפשרותנו ליצור הגנה הרמטית, ולכן אני קורא לתושבים לנהוג לפי ההוראות של פיקוד העורף. אני חושב שהשילוב המנצח הוא כושר ההתקפה, כושר ההגנה, והחוסן האזרחי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוללת כיפת ברזל בדרום, מרץ 2012. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
מרוצה מ"כיפת ברזל". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

140 נפילות ביומיים, מחוז הדרום תוגבר

שר הביטחון, אהוד ברק, קיים הערב הערכת מצב במשרדו בקריה בתל-אביב, בהשתתפות הרמטכ"ל, ונציגי קהיליית המודיעין. לפני הישיבה אמר ברק כי "צה"ל יכה קשות בכל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל ובכל מי שינסה לפעול נגד מדינת ישראל. אני רוצה להביע שוב הערכה לפעילות צה"ל, השב"כ, ראשי הערים ואנשיהם ולציין שוב את ההצלחה הגדולה של 'כיפת ברזל' ביירוט הרקטות שנורו לעבר ערי ישראל בשלושת הימים האחרונים. הסבב הנוכחי עלול להתארך ונדרשת סבלנות".

במשטרה סיכמו את כמות הנפילות ברחבי הארץ עד כה. בסך הכל רשמו במשטרה 140 נפילות ב-48 השעות האחרונות, כ-30 מהן נפלו בשטח הרשות הפלסטינית. במסגרת הערכות מצב שקיים מפקד מחוז הדרום במשטרה, ניצב יוסי פריינטי, הועלתה ההערכה שההסלמה תימשך עוד מספר ימים. על כן יתוגבר המחוז ב-150 שוטרים ביום, ובסך הכל נמצאים כעת במחוז 800 שוטרים.

מוקדם יותר התפוצצו שתי רקטות גראד ששוגרו מרצועת עזה בלב שכונות מגורים בבאר שבע. רקטה אחת נפלה בלב בית ספר בעיר, שהודות להוראת פיקוד העורף והעירייה היה ריק מאדם. צוותי מגן דוד אדום טיפלו במספר נפגעי חרדה, ומלבדם, לא היו נפגעים נוספים. רקטה אחרת פגעה בכלי רכב חונה, ואישה הרה לקתה בחרדה. צוותי מגן דוד אדום טיפלו בה במקום. רקטה שלישית נפלה בשטח פתוח. טרם להתפוצצות הרקטות, נשמעה באזור אזעקה עולה ויורדת.

"הבת שלי קראה לי זמן קצר אחרי הצפירה, הגעתי מהר, ראיתי שהבית שלנו חטף רסיסים", סיפר דייר באחד הבתים שנפגעו מרסיסי רקטה. בבית מול, שבו מתגוררים הוריו של הזמר עמיר בניון, גם כן נגרם נזק רב, אך לא היו נפגעים. "אנחנו היינו כאן, נכנסנו לממ"ד, לא הספקנו כמעט לסגור את הדלת ושמענו את הבום. כל הבית רעד וכשיצאנו ראינו את ההרס". דייר אחר בבית אמר כי הוא מצפה שצה"ל יפעל כדי לחסל את הירי בתקיפות: "אפשר להמשיך לחיות כך, אבל הממשלה צריכה לתת פקודות לצבא כדי להפסיק את הירי".

מפקד תחנת משטרת באר-שבע, סגן-ניצב תומר בדש, אמר כי התנהלות התושבים היום מוכיחה שהם למדו מהניסיון: "אם היו אנשים מחוץ לבתים בזמן שהתפוצצה רקטה, היו כאן הרבה מאוד פצועים. אנשים למדו שצריך להיות בתוך הבתים ובתוך המרחבים המוגנים, וזו בהחלט הוראה מצילת חיים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully