וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי לדרום ממשיך הבוקר; 200 אלף תלמידים בבית

רמי שני וניר יהב

11.3.2012 / 8:01

צה"ל ממשיך לתקוף יעדי טרור ברצועה, אך הבוקר דווח כי בין ההרוגים גם ילד בן 13. הלימודים ביישובים הקרובים לגדר מתקיימים כסדרם. ליברמן: לא נביט מהצד כשקמה ממלכת טרור

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל, עריכה: יותם בן-דוד)

תושבי הדרום מתעוררים לשבוע מתוח, וכ-200 אלף תלמידים באזור הדרום לא הולכים לבתי הספר. מאז שעות הבוקר (ראשון) נורו מרצועת עזה שלוש רקטות לעבר יישובי הדרום. שתיים שכוונו לאשקלון יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, ואחת נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

במקביל, צה"ל ממשיך לתקוף יעדים ברצועת עזה, במחנה הפליטים ג'בליה בצפון הרצועה ובשכונת זייתון בעיר עזה. הפלסטינים מדווחים כי אחד ההרוגים הבוקר הוא ילד בן 13, איוב עסליה. אחיו, בן חמש, נפצע. מדובר צה"ל נמסר כי "הנושא נמצא בבדיקה".

נוסף לעסליה, נהרג הבוקר גם צעיר בן 24, פעיל באחד הפלגים החמושים, שזוהה כאחמד סאלם. שני מחבלים נוספים, ששיגרו רקטה לאשדוד, נהרגו בתקיפת חיל האוויר. בכך, לפי נתוני צה"ל, עולה מניין ההרוגים ברצועת עזה מאז יום שישי ל-19. בצה"ל טוענים כי כל ההרוגים היו מעורבים בטרור.

בהנחיית פיקוד העורף, החליטו לפנות בוקר ראשי הרשויות, הנמצאות בטווח של שבעה עד 40 קילומטרים מרצועת עזה - בהן באר שבע, קריית גת, אשדוד ואשקלון – לא לקיים לימודים בבתי הספר ובגנים, וכך גם באוניברסיטת בן גוריון. במכללת ספיר יתקיימו היום הלימודים כסדרם. הלימודים מתקיימים כרגיל ביישובים הנמצאים בטווח של עד שבעה קילומטרים מרצועת עזה, בשל המיגון הגבוה במוסדות החינוך בהם. כמו כן, התקהלויות עד 500 איש תתאפשרנה ללא מגבלות.

עין הבשור. שי מכלוף
אחת מבין הרקטות שנפלו אתמול באזור הדרום/שי מכלוף

שר החוץ, אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר למצב המתוח בדרום, ואמר כי מערכת הביטחון ערוכה לכל מצב. בריאיון לקול ישראל, אמר ליברמן: "אי אפשר להשלים עם זה דפוס שבו חמאס הולך ומתרחב ברצועת עזה. לא מדובר בחוליות טרור אלא בסדר כוחות ובהברחות נשק יותר ויותר איכותי. לכן, יש פה היערכות מצד החמאס. אי אפשר רק להסתכל מהצד". לדברי שר החוץ, "אנחנו כרגע פועלים בשני מישורים - למנוע מ'פצצות מתקתקות' לבצע פיגועי טרור - ולהבטיח את השקט בגבול הדרום. לא הייתי רוצה לראות ממלכת טרור קמה ומתפתחת בגבול הדרומי. בזמן הנכון יתקבלו החלטות".

חמאס מעוניין ברגיעה

מאז אתמול, זוהו בשטח ישראל 82 נפילות ו-28 יירוטים על ידי מערכת כיפת ברזל. ב-22:30 אמש בוצעה תקיפה לעבר מחסן של אמצעי לחימה ברצועת עזה, בשעה 2:30 בוצעה תקיפה לעבר חוליה לסיכול ירי רקטות, וב-6:30 בוצעה תקיפה נוספת של חוליה.

מטח הרקטות לעבר יישובי הדרום החל בערב יום שישי, שעות ספורות אחרי שחיל האוויר הרג, בירי מהאוויר, את מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, זוהייר אל-קייסי. בחיסול נהרג פעיל נוסף, שהוחזר בעסקת שליט, מוחמד חנני. המכונית שבה נסעו השניים הופצצה ממערב לעיר עזה.

אולם נראה כי למרות ההסלמה, יש ניסיון להרגיע את הרוחות. משלחת של חמאס באה לקהיר והחלה במגעים עם הממשל המקומי במטרה לסיים את סבב הלחימה הנוכחי. "אנחנו רוצים לסיים את האלימות בעזה ואנו פועלים יחד עם מצרים במטרה להשיג את הרגיעה", אמר דובר חמאס ברצועת עזה, טאהר א-נונו. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי ראש ממשלת חמאס ברצועה, איסמעיל הניה, קרא לקיים מגעים באופן מיידי כדי להביא לרגיעה. "ממשלת חמאס רוצה להגן על עמנו ולסיים את האלימות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully