וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתות מעודד מחמאס: "רוצים לסיים האלימות בעזה"

ניר יהב

11.3.2012 / 1:30

ראש ממשלת חמאס ברצועה, איסמעיל הניה, קרא לקיים מגעים באופן מיידי כדי להביא לרגיעה. משלחת של הארגון בראשות ד"ר מחמוד א-זהאר יצאה לקהיר כדי לדון בדרכים לחדש הרגיעה

על רקע ההסלמה הנוכחית בדרום הארץ, משלחת של חמאס הגיעה אמש (שבת) לקהיר והחלה במגעים עם הממשל המקומי במטרה לסיים את סבב הלחימה הנוכחי - כך דיווחה סוכנות הידיעות AFP. "אנחנו רוצים לסיים את האלימות בעזה ואנו פועלים יחד עם מצרים במטרה להשיג את הרגיעה", אמר דובר חמאס ברצועת עזה, טאהר א-נונו. לדבריו, ראש ממשלת חמאס ברצועה, איסמעיל הניה, קרא לקיים מגעים באופן מיידי כדי להביא לרגיעה. "ממשלת חמאס רוצה להגן על עמנו ולסיים את האלימות", הוסיף.

הניה אמר כי בראש סדר העדיפויות של ממשלתו ניצבת "הגנה על העם הפלסטיני והפסקת המתקפה הישראלית". בהודעה מטעם לשכתו של הניה נמסר כי ראש ממשלת חמאס "מקיים מגעים אינטנסיביים עם גורמים שונים במטרה לשים קץ למתקפה על עזה".

במקביל, משלחת של חמאס בראשות בכיר הארגון ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר, יצאה אמש מרצועת עזה לכיוון קהיר. אתר חדשות מצרי דיווח כי בנוסף לא-זהאר, חברים במשלחת גם בכירי הארגון מחמוד אל-ארא וחאלד אבו סידו. על פי הערכות, המשלחת תדון עם המצרים על דרכים לחדש את הרגיעה, וכן על המחסור בדלק הקיים ברצועה.

הלווית ההרוגים הפלסטינים מתקיפות חיל האוויר מרץ 2012. רויטרס
הרוגים מתקיפות חיל האוויר בעזה/רויטרס

הג'יהאד האיסלמי הודיע אמש כי המערכה עם ישראל פתוחה "אפילו ברגעים של רגיעה". בכיר הארגון אחמד מדלל אמר כי "האויב הוא זה שתמיד יוזם את הפרת הרגיעה, כשהוא מסלים את מתקפותיו נגד בני העם הפלסטיני. לאור זאת איננו יכולים לתת לו רגיעה ללא תמורה. לא ניתן לישראלים את ההזדמנות לחיות בביטחון בזמן שבני עמנו כורעים תחת נטל ההפגזות". הוא הוסיף וציין כי לארגונו שמורה הזכות להגיב על "פשעי הכיבוש" והתגאה בכך שהזרוע הצבאית של הג'יהאד "יצרה מאזן אימה עם ישראל". לדבריו, "הג'יהאד הוא זה שיוזם". עוד הוסיף כי כל רגיעה חדשה "תגובש לפי דרישות פלגי ההתנגדות".

מכוניתם של זוהיר אל קייסי ומוחמד חנני שחוסלו ברצועת עזה, 9 מרץ 2012. רויטרס
מכוניתם של אל-קייסי וחנני לאחר החיסול בשישי/רויטרס

גל ההסלמה החל לאחר שביום שישי אחר הצהריים, חיסל חיל האוויר את מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, זוהייר אל-קייסי ואת הפעיל מוחמד חנני, בתקיפת מכונית ממערב לעיר עזה. בתגובה לחיסול קראו חטיבות סלאח א-דין, הזרוע הצבאית של וועדות ההתנגדות, להגיב "בכל הכוח" - אשר אכן גרר ירי רקטות כבד לעבר ישראל. עד כה נורו מרצועת עזה 116 רקטות, מתוכן 33 יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל".

מניין ההרוגים הפלסטינים מאז החלה ההסלמה ברצועה, עומד כעת על כ-15 בני אדם, רובם פעילים בזרועות הצבאיות של הג'יהאד האיסלמי ושל ועדות ההתנגדות העממית. שני הארגונים הבטיחו להגיב בעוצמה על חיסול פעיליהם, ואף הזרוע הצבאית של חמאס הבהירה כי לא תשב בחיבוק ידיים לנוכח ההסלמה הנוכחית. "ברשותנו אמצעים שעלולים להכאיב לישראל", הבהיר דובר הזרוע, אבו עוביידה.

בתגובה לחיסול, הודיעו חטיבות סלאח א-דין - הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, כי הן קוראות לפעילי הזרוע להגיב "בכל הכוח" על החיסול. "הדם והקרבת הקורבנות הם הדרך היחידה לשחרור אל-אקצא וכל אדמות פלסטין. האויב הציוני חיסל את זוהייר קייסי ופתח את דלתות הנקמה והגיהנום. התגובה שלנו תהיה שוות-ערך לפשע הברברי". הזרוע הצבאית הודיעה עוד כי היא אינה ממלאת עוד אחר הסכם הפסקת האש עם ישראל בעזה.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
השיגורים נמשכים; לא יתקיימו היום לימודים בערי הדרום
הג'יהאד האיסלמי: "לא ניתן לישראלים לחיות בביטחון"
מזכ"ל ועדות ההתנגדות חוסל בתקיפת צה"ל בעזה

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully