וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסאם באשכול; לא יתקיימו היום לימודים בערי הדרום

מערב שישי שוגרו 116 רקטות לישראל, 33 מהן יורטו באמצעות מערכת כיפת ברזל. רסיסי רקטה שיורטה פגעו בבית באשקלון, אין נפגעים. 16 פלסטינים נהרגו בתקיפות צה"ל בעזה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף ודובר צה"ל; עריכה: יותם בן-דוד)

ההסלמה בדרום נמשכת: רקטת קסאם נחתה הבוקר (ראשון) בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא ידוע על נפגעים או על נזק. בתוך כך, סוללת "כיפת ברזל" יירטה הבוקר שתי רקטות באשקלון ונשמעו מספר התרעות "צבע אדום" באזור.

בשל ההסלמה באזור הדרום ובהנחיית פיקוד העורף, החליטו אמש ראשי הרשויות הנמצאות בטווח של שבעה עד 40 קילומטרים מרצועת עזה - בהן באר שבע, קריית גת, אשדוד ואשקלון - על אי קיום הלימודים בבתי הספר והגנים, וכן באוניברסיטת בן גוריון. במכללת ספיר יתקיימו היום הלימודים כסדרם.

ד"ר חיליק סופר, ממטה ההסברה של פיקוד העורף, אמר אתמול לוואלה! חדשות כי הלימודים לא יתקיימו בטווח של שבעה עד 40 קילומטרים ברצועה, פרט לנחל סורק וגבעת ברנר, בהם יתקיימו הלימודים כסדרם.

בתוך כך, הלימודים היום יתקיימו כרגיל ביישובים הנמצאים בטווח של עד שבעה קילומטרים מרצועת עזה, בשל המיגון הגבוה במוסדות החינוך בהם. ד"ר סופר הוסיף כי התקהלויות עד 500 איש ונסיעת התושבים למקומות העבודה תתאפשרנה ללא מגבלות.

עין הבשור. שי מכלוף
רקטה בעין הבשור. מעל 100 שוגרו לשטח ישראל ביממה האחרונה/שי מכלוף

מערכת כיפת ברזל יירטה אמש שתי רקטות מעל אשקלון, אשר רסיסיהן פגעו וגרמו לנזק קל בבית בעיר. לא דווח על נפגעים באירוע. מאז חיסולו בעזה של מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית ביום שישי, שוגרו 116 רקטות לעבר ישראל, מתוכן 50 התפוצצו בשטחים פתוחים, 33 בשטחי הרצועה, 33 יורטו באמצעות מערכת כיפת ברזל ושתיים התפוצצו בשטח בנוי - בבאר שבע ובעין הבשור.

נתניהו: "יעילות כיפת ברזל הוכחה בסוף השבוע"

בביקורו באזור הדרום, העריך אתמול שר הביטחון, אהוד ברק, כי ההסלמה בדרום עלולה להימשך בימים הקרובים וקרא לתושבי האזור להישמע להוראות פיקוד העורף. "אנו נערכים לקשת רחבה של אפשרויות ונביא על עונשים את אלה המנסים לירות על אזרחי ישראל", אמר ברק.

שר הביטחון שוחח אמש עם ראשי הרשויות באזור הדרום, שמע מהם על המתרחש ביישוביהם וחיזק את ידיהם. "צה"ל יכה בכל מי שמתכנן לפגוע באזרחים ישראלים", אמר ברק לראשי הרשויות, והוסיף כי "במקביל, נמשיך לשפר את יכולות סוללות כיפת ברזל אשר יירטו 90% מטילי הגראד שנורו לעבר ישראל מאמש".

נפילת רקטה במועצה האזורית באר טוביה. המועצה האזורית באר טוביה, ספק 500
"הסבב הנוכחי עלול להימשך ימים", אמר שר הביטחון. נפילת רקטה בבאר טוביה/ספק 500, המועצה האזורית באר טוביה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח גם הוא עם ראשי רשויות בדרום, בהן באר שבע, אשדוד, אשקלון, קריית מלאכי, גן יבנה; והמועצות האזוריות אשכול, שער הנגב ובני שמעון. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו ביקש מהם להעביר לתושבים את הערכתו לעמידתם האיתנה, ואמר כי "נמשיך לפגוע בכל מי שמתכנן לפגוע באזרחי ישראל, ונשפר את ההגנה על העורף, גם באמצעות הצטיידות במערכות נוספות של כיפת ברזל שיעילותה הוכחה שוב בסוך השבוע". במקביל, שיבחו ראשי הרשויות את פעילות מערכת כיפת ברזל המעניקה, לדבריהם, ביטחון לתושבים.

ביממה האחרונה: 8 נפצעו בישראל, 16 נהרגו בעזה

שמונה בני אדם נפצעו ביום שישי כתוצאה משיגור הרקטות לעבר יישובי הדרום; במקביל, מניין ההרוגים בעזה כתוצאה מתקיפות חייל האוויר עומד על 16 בני אדם.

מטח הרקטות לעבר יישובי הדרום החל בשישי בערב, שעות לאחר שחיסל חיל האוויר את מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, זוהייר אל-קייסי ופעיל נוסף שהוחזר בעסקת שליט, מוחמד חנני, בתקיפת מכונית ממערב לעיר עזה.

בתגובה לחיסול, הודיעו חטיבות סלאח א-דין - הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, כי הן קוראות לפעילי הזרוע להגיב "בכל הכוח" על החיסול. "הדם והקרבת הקורבנות הם הדרך היחידה לשחרור אל-אקצא וכל אדמות פלסטין. האויב הציוני חיסל את זוהייר קייסי ופתח את דלתות הנקמה והגיהנום. התגובה שלנו תהיה שוות-ערך לפשע הברברי". הזרוע הצבאית הודיעה עוד כי היא אינה ממלאת עוד אחר הסכם הפסקת האש עם ישראל בעזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully