וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול כפול ברצועה, ועדות ההתנגדות מגיבות בירי רקטות

צה"ל חיסל את מזכ"ל ועדות ההתנגדות ומשוחרר עסקת שליט. בתגובה, נורו 15 קסאמים ופצמ"רים לעבר יישובי הדרום. צה"ל סיכל 3 ניסיונות שיגור נוספים ו- 2 פלסטינים נוספים נהרג

התגובה לחיסול ברצועה לא מאחרת לבוא: 15 רקטות קסאם ופצצת מרגמה נורו הערב (שישי) מרצועות עזה לעבר יישובי הדרום. 14 רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים בעוטף עזה, ביניהם שטחים של המועצה האזורית אשכול והמועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק. עוד רקטה נורתה לעבר אשדוד, ויורטה באמצעות מערכת כיפת ברזל. כמו כן, חיל האוויר הצליח לסכל שלושה ניסיונות שיגור רקטות לעבר שטח ישראל.

אנשי ביטחון ציינו כי הם אינם מעריכים שמדובר בהסלמה, אלא בשיגורים שנועדו להציג יכולות והבעת מחאה נוכח תקיפות צה"ל ברצועה.

במהלך מטח הרקטות הערב, נשמעה התראת צבע אדום בכל היישובים הסמוכים, כמו גם באזור התעשייה הדרומי של אשקלון. גם באשדוד נשמעה אזעקה טרם היירוט של כיפת ברזל. צה"ל הצליח לסכל שלושה ניסיונות נוספים לשגר רקטות לעבר ישראל בשכונת שג'אעיה שבמזרח העיר עזה, באמצעות תקיפה אווירית. על פי מקורות פלסטינים, שני בני אדם נהרגו כתוצאה מהתקיפה.

"למרות הירי, החיים נמשכים וימשכו גם בעתיד", אמר הערב ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין. מדובר צה"ל נמסר כי כלי טיס של חיל האוויר ביצע ירי לעבר שתי חוליות מחבלים, האחת במרכז רצועת עזה והשנייה בצפון הרצועה. "החוליות עסקו בהכנות אחרונות לביצוע ירי תלול-מסלול לעבר שטח מדינת ישראל", נמסר בהודעה. "זוהו פגיעות מדויקות במטרות".

בעקבות האירועים הורה אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, על סגירתו של כביש 12 לתנועת אזרחים. כמו כן, פיקוד העורף קרא לציבור שלא לקיים אירועים במקומות פתוחים ביישובי עוטף עזה. בנוסף, על התושבים צריכים להישמע להנחיות ולהיכנס למרחב מוגן על פי זמן ההתראה של 15 שניות וכן להקפיד לסגור חלונות ברזל בממ"דים.

ועדות ההתנגדות: "נפתחו דלתות הנקמה והגיהנום"

אחר הצהריים, חיסל חיל האוויר את מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, זוהייר אל-קייסי ופעיל נוסף שהוחזר בעסקת שליט, מוחמד חנני, בתקיפת מכונית ממערב לעיר עזה. גורמי צבא ופיקוד דרום העריכו כי ועדות ההתנגדות עשויות להגיב בשיגור רקטות מאסיבי לעבר ישראל בתגובה לחיסול.

בתגובה לחיסול, הודיעו חטיבות סלאח א-דין - הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, כי הן קוראות לפעילי הזרוע להגיב "בכל הכוח" על החיסול. "הדם והקרבת הקורבנות הם הדרך היחידה לשחרור אל-אקצא וכל אדמות פלסטין. האויב הציוני חיסל את זוהייר קייסי ופתח את דלתות הנקמה והגיהנום. התגובה שלנו תהיה שוות-ערך לפשע הברברי". הזרוע הצבאית הודיעה עוד כי היא אינה ממלאת עוד אחר הסכם הפסקת האש עם ישראל בעזה.

בבוקר שוגרו שתי פצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר ישראל. הפצצות נחתו בשטח חקלאי במועצה האזורית אשכול. לא נגרם נזק ואיש לא נפגע מהירי. אז הגיבו גורמי צבא בכירים ואמרו כי הירי שהתרחש מרצועת עזה על תושבי האזור לא יעבור ללא תגובה, "אין כוונה בצה"ל לתת לירי הזה להימשך". עם זאת מצה"ל נמסר כי מטרת הפעולה הייתה למנוע מהשניים להוציא לפועל פיגוע בגבול ישראל-מצרים ולא כתגובה לאירועי הבוקר.

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

עוד בנושא
מזכ"ל ועדות ההתנגדות חוסל בתקיפת צה"ל בעזה
חשד: ממ"דים באזור מוכה רקטות נבנו בניגוד לתקן
הלהיט החדש ברצועת עזה: שיר מחאה נגד חמאס

עדכון ראשון: 19:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully