וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלהיט החדש ברצועת עזה: שיר מחאה נגד חמאס

ניר יהב

8.3.2012 / 19:20

קאסם נג'אר כבר שפך קיתונות של זעם על בכירים ברשות הפלסטינית. הפזמון החדש שלו שם ללעג את איסמעיל הניה, וקורא לו שלא להפקיר את תושבי הרצועה: "מה הסיפור, יא הניה?"

משבר הדלק והחשמל ברצועת עזה טרם נפתר, ומי שמבטא יותר מכל את תסכולו של הציבור העזתי ואת זעמו הוא הזמר הפלסטיני, קאסם נג'אר. האמן העממי האהוב, שנוהג לחבר פזמונים שנושאם המצב הפוליטי ברשות הפלסטינית, שיגר לאחרונה את חציו אל ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה. שירו האחרון של נג'אר נושא את הכותרת "מה הסיפור, יא הניה?!".

"שלום לך הניה, הציבור רוצה חשמל", מזמר נג'אר בשיר החדש, שאותו כתב והלחין. "האם גם אתה מתכוון להרוס אותנו אחרי יאסין (אחמד יאסין, מייסד חמאס – נ.י) ואחרי יאסר אבו כאפייה (ערפאת – נ.י)?, מה הסיפור, יא הניה?".

לאורך כל השיר, ממשיך נג'אר לפרט את הבעיות שמולן ניצבים תושבי עזה, ודורש מראש הממשלה לפתור אותן. נג'אר מבהיר בשיר כי לתושבי עזה נמאס לשמוע סיסמאות על אחדות לאומית.

האזינו: "שלום לך הניה, הציבור רוצה חשמל"

נג'אר, תושב הכפר בורין ליד שכם, אמנם תוקף את חמאס על הפקרתם של תושבי עזה, אך לא שוכח לשפוך קיתונות של זעם על ראש הממשלה של הגדה המערבית, סלאם פיאד. בשיר שהפיץ לפני כחודש, מתח נג'אר ביקורת על הממשלה הפלסטינית בשל יוקר המחיה בגדה והמיסים הכבדים שמוטלים על התושבים. עם השקת השיר, אמר נג'אר כי הוא מקווה שהמסר של השיר "יגיע לממשלה".

פיאד עצמו, אגב, הפתיע את נג'אר ואת מעריציו, ואמר כי הוא מרוצה מאוד מהשיר למרות היותו מושא לביקורת הנשמעת בו. בדף הפייסבוק שלו, כתב פיאד כי הוא תומך בחופש הביטוי, ובירך את נג'אר על הלהיט החדש. ראש הממשלה הפלסטיני אף שיתף את השיר בעמוד האישי שלו.

האזינו ללהיט הקודם של נג'אר, שכוון נגד סלאם פיאד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully