וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ישראל הודיעה למצרים שתפסיק לתקוף בחצות"

ניר יהב

12.3.2012 / 0:20

על פי הדיווח שמקורו בחמאס, הארגון קיבל ההודעה ויעדכן את הפלגים ברצועה. אך בג'יהאד מכחישים: "לא ידוע לנו על כך שהושגו הבנות". בישראל העריכו כי אין מגעים משמעותיים

מקורות מצרים, המוגדרים "מהימנים", דיווחו הלילה (שני) לכלי תקשורת פלסטינים כי ישראל הודיעה למצרים כי בכוונתה להפסיק את מתקפותיה על רצועת עזה החל מחצות, בין יום ראשון ליום שני. לדברי המקורות, מצרים העבירה את ההודעה לחמאס כדי שתעדכן את יתר הפלגים החמושים הפלסטינים ברצועה. עוד אמרו המקורות כי ישראל תפסיק לתקוף בעזה באופן חד-צדדי, "אולם היא תגיב בעוצמה אם הפלגים החמושים ימשיכו לירות רקטות לעבר יישובי הדרום". סמוך לשעה 23:00 שוגרו שתי רקטות לעבר שטח ישראל והתפוצצו בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, ואילו לאחר חצות לא בוצע ירי.

יחד עם זאת, גורם בכיר בארגון הג'יהאד האיסלמי, ממבצעי הירי העיקריים, אמר כי "לא ידוע לנו על כך שהושגו הבנות לגבי רגיעה. רגיעה חייבת לכלול התחייבות ישראלית שלא להמשיך במדיניות החיסולים. ללא התחייבות כזו - לא תהיה רגיעה".

דיווח זה, שמקורו בחמאס, מנוגד להערכות של גורמי צבא בישראל שלדבריהם כלל אין מגעים רציניים להפסקת הירי. "לא ידוע לנו על מגעים רציניים, באמצעות מתווכים, שמטרתם להביא לשקט. אנחנו לא מנהלים משא ומתן עם גורמי הטרור. אם הם רוצים שקט, שיפסיקו לשגר רקטות" – אמר אמש גורם ביטחוני בכיר בשיחה עם וואלה! חדשות. "אם הם ימשיכו לחפש בכוח הישגים, הם ימשיכו לחטוף מצה"ל. אנחנו נערכים לכל התפתחות לכך שהירי יימשך ימים. ישראל לא מעוניינת בהסלמה, אבל אם ארגוני הטרור ובראשם הג'יהאד האסלמי ימשיכו לשגר רקטות, הם ימצאו את צה"ל מוכן להכות בהם בלי רחמים", אמר. כחלק מההיערכות, עדכן אמש הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, את שר הביטחון, אהוד ברק, בדיונים שערך עם צמרת הצבא ועם ראש השב"כ, יורם כהן.

"נערכים לכך שהירי יימשך ימים"

גם מהצד הפלסטיני היה נראה אמש כי הסכם הרגיעה טרם הבשיל, אך יחד עם זאת דווח כי סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, ובכיר הארגון ברצועת עזה, מחמוד א-זהאר, המשיכו לנהל בקהיר מגעים עם ההנהגה המצרית כדי למצוא פתרון שיביא לסיום סבב האלימות הנוכחי, בין ישראל לארגוני הטרור בעזה. לצד זאת דווח בעזה על שמועות על פיהן הפסקת האש הייתה צריכה להיכנס לתוקפה אמש בשעה 22:00, אך עד שעה זו לא הושגה פריצת דרך.

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, ניהל אף הוא מגעים טלפונים עם בכירים במצרים כדי לשים קץ "למדיניות התוקפנית של ישראל", כלשונו. הניה האשים את החיסולים הישראלים כמי ש"מפוצצים את הפסקת האש בכל פעם מחדש". עוד אמר הניה כי משיחות שקיים עם ראשי הפלגים החמושים בעזה עולה כי עמדתם "חיובית". הניה הוסיף כי מצרים "עובדת מסביב לשעון" כדי להפסיק את המתקפות הישראליות.

אלא שלמרות המחמאות למצרים מצדו של הניה, נדמה כי קולות אחרים בחמאס דווקא אינם מרוצים מהתפקיד שהיא ממלאת בסבב האלימות הנוכחי. דובר הארגון ברצועה, פאוזי ברהום, האשים הערב את מצרים בכך שהיא אינה עושה די כדי להפסיק את המתקפות הישראליות על עזה. "לא הגיוני שעזה טובעת בדם ואפלה ועד עתה לא התקבלו החלטות מכריעות בדרגים הרשמיים והבכירים במצרים כלפי העימות הנוכחי. על מצרים חלה חובה למהר ולסייע לעזה ולהציל אותה מהמתקפות. זה המינימום הנדרש ממצרים ומשאר מדינות ערב".

בתוך כך, הליגה הערבית גינתה בתוקף את המתקפות הישראליות על עזה וקראה למועצת הביטחון של האו"ם לנקוט באמצעים כדי להפסיק את "ההסתערות הישראלית העיוורת על עזה", כלשונה, ולהגן על העם הפלסטיני. מוקדם יותר שוחח יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, עם מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, ודן עמו בהסלמה בעזה ובדרכים לבלום את האלימות. במהלך היום התבטאו גורמים בכירים מצרים, בהם שגריר מצרים ברשות הפלסטינית, ואמרו כי מצרים משקיעה מאמצים רבים כדי להשיב את הרגיעה לרצועת עזה. שגריר מצרים לרמאללה, יאסר עות'מאן, האשים את ישראל בהפרת הפסקת האש ואמר כי מצרים פועלת לבסס את הרגיעה מחדש. גורם מצרי בכיר אחר צוטט באמרו כי ב-48 השעות הקרובות תושג ודאי הפסקת אש חדשה.

כותרות מההסלמה האחרונה בדרום:
לא ממהרים לרגיעה: כיפת ברזל שינתה את החוקים
נתניהו: "צה"ל מכה בעוצמה, נפעל ככל שיידרש"
איתות מעודד מחמאס: "רוצים לסיים האלימות בעזה"
קסאם באשכול; לא יתקיימו היום לימודים בערי הדרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully