וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "צה"ל מכה בעוצמה, נפעל ככל שיידרש"

פנחס וולף

11.3.2012 / 10:55

בהתייחסו להסלמה בדרום, אמר ראש הממשלה כי "בסופו של דבר, הכוח החזק ביותר זה כוח העמידה של התושבים". מערכת כיפת ברזל ממשיכה ליירט רקטות ששוגרו כל שעות הבוקר

גדי דגון

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

"בסופו של דבר, הכוח החזק ביותר הוא כוח העמידה של התושבים". כך אמר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהתייחסו להסלמה במצב הביטחוני בדרום. מאז צהרי יום שישי, נהרגו 17 פלסטינים ברצועת עזה. מקורות ברצועה דיווחו כי בין ההרוגים ילד בן חמש. בצה"ל בודקים את הדיווח, אך מבהירים כי כל ההרוגים היו מעורבים בטרור.

בפתח ישיבת הממשלה, אמר נתניהו כי "ביום שישי חוסל רב-מחבלים, שאירגן פיגועים רבים. הוא היה בעיצומה של פעילות טרור נוספת, אנחנו עדיין בכוננות של פיגוע והנחיתי לסגור את כביש הגבול עם מצרים". לדבריו, "פעולת צה"ל שיבשה את ההתארגנות, והביאה גם לסבב אלימות של הג'יהאד האיסלמי. צה"ל מכה בעוצמה, גבינו מחיר יקר, אנחנו עדיין גובים, ונפעל ככל שיידרש. מערך כיפת ברזל מוכיח את עצמו היטב, ונדאג להרחיבו בחודשים הקרובים".

יירוט כיפת ברזל , מרץ 2012. AP
כיפת ברזל מיירטת רקטה, הבוקר/AP

תשבי הדרום קמו הבוקר לשבוע מתוח, כשהירי לעבר היישובים נמשך ללא הרף. משעות הבוקר יירטה מערכת כיפת ברזל רקטות רבות שנורו לעבר אשדוד ואשקלון. הרקטות נפלו בשטחים פתוחים בסמוך לערים וכמה מהן נפלו במועצה האזורית אשכול. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות אל-קודס - נטלה אחריות על ירי הגראדים לעבר אשדוד.

כיצד צריכה ישראל להגיב לירי מעזה? הצביעו בפייסבוק

השרים לא נחפזים לצאת למבצע קרקעי

שר החינוך, גדעון סער, התייחס גם הוא למצב הביטחוני המסלים, ואמר כי "צה"ל פועל בתקיפות רבה ורושם הישגים הן בהתקפה והן בהגנה". לדבריו, אין ודאות כמה זמן יימשך סבב האלימות, "אך עלינו להמשיך ולהכות במחבלים". לדבריו, "ברגע זה אין למהר בכיוון של מבצע רחב ואין לדעת מתי נגיע לכך". סער אמר כי ממשלת אולמרט יצאה למלחמה "ולא ידעה שעשתה זאת".

יו"ר הבית היהודי, שר המדע דניאל הרשקוביץ, אמר כי השילוב בין יעילות מערכת כיפת ברזל לתקיפות בעזה מבהיר לפלסטינים ולחמאס את כוונת ישראל. לדבריו, "אנו רואים פה פעולה שהתחילה מפעולה יזומה של צה"ל. ישראל מבהירה בכך שצריך לרוצץ את גולגולתו של הנחש, וכשיש פצצה מתקתקת, דמו בראשו. לא נסבול שיישובי הדרום יכנסו לתקופה ארוכה של איומים".

גם השר גלעד ארדן טוען הבוקר כי מתקפה רחבה ברצועה איננה כדאית. בפתח ישיבת הממשלה אמר ארדן כי "התגובה הנוכחית היא המיטבית, מצד אחד יד חופשית לפגוע בכל מנהיג או מתכנן פיגוע, ומצד שני להמשיך להשקיע בהגנת העורף. מי שקורא היום למבצע קרקעי, משיקולי פריימריז או זיכרון קצר, גם מטעה את הציבור - וגם יכול לגרום נזק, כי האינטרס הישראלי הוא שהעולם יעסוק בסנקציות על אירן ולא בפעולה ישראלית כזו או אחרת".

לדברי ארדן, "אם נראה שמדובר בירי מתמשך ונפגעים, גם פעולה קרקעית נמצאת על השולחן, אך זה מוצא אחרון וכרגע מוטב להמשיך לפגוע מהאוויר".

עוד על ההסלמה בדרום
הירי לדרום ממשיך הבוקר; 200 אלף תלמידים בבית
איתות מעודד מחמאס: "רוצים לסיים האלימות בעזה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully