וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 48% מאמינים לאשכנזי, 17% בלבד מאמינים לברק

מסקר "מעריב" עולה שחצי מהציבור מאמין לגרסת הרמטכ"ל לשעבר בפרשת מסמך הרפז וכי 60% תומכים בכניסתו לפוליטיקה. עוד בסקר: הימין שומר על כוחו, קדימה מתרסקת גם עם מופז

אילו היו נערכות היום הבחירות לכנסת, גוש הימין היה שומר על כוחו בהשוואה לסקר שנערך לפני כחודשיים, ואילו מפלגת קדימה ממשיכה להתרסק ולאבד עוד מקולות הבוחרים. אחד המועמדים שכובש בסערה את קולות הבוחרים הוא גבי אשכנזי, שטרם הודיע על כניסתו לחיים הפוליטיים, ושסופג בימים אלה קיתונות של ביקורת בשל דו"ח מבקר המדינה בפרשת מסמך הרפז. 44% אמרו כי הם "די תומכים" בשילובו של אשכנזי בחיים הפוליטיים, ו-20.8% אמרו שהם "מאוד תומכים". כ-16% בסך הכל אמרו שהם די מתנגדים או מאוד מתנגדים לרעיון והיתר לא השיבו.

הסקר, שפורסם הבוקר (שישי) בעיתון "מעריב", נערך בקרב 550 נשאלים, ובוצע במכון טלסקר/TNS. מניתוח התוצאות עולה כי מפלגת קדימה, בראשות ציפי לבני, ממשיכה לאבד מכוחה, בין אם תעמוד בראשה לבני ובין אם ינהיג אותה שאול מופז. שניהם זוכים ל-16-14 מנדטים, והמפלגה מפסידה בכל מקרה למפלגת העבודה, בראשות שלי יחימוביץ', שעוקפת את קדימה עם 18-17 מנדטים.

גבי אשכנזי בטקס חניכת רחוב על שמו באור יהודה, מרץ 2012. נמרוד סונדרס
אשכנזי, השבוע באור יהודה בטקס שבו נקרא רחוב על שמו/נמרוד סונדרס

עוד עולה מהסקר כי 62.2% מהנשאלים סבורים שראש הממשלה, בנימין נתניהו, ראוי לכהן בתפקידו, לעומת 24.6% שחשבו שציפי לבני ראויה להחליפו. רק 10.3% מהנשאלים חשבו ששאול מופז יוכל לכהן כראש הממשלה.

מפלגתו של אהוד ברק עדיין נאבקת באחוז החסימה

הנתון המעניין ביותר מהסקר, ככל הנראה, הוא ש-21% מהמשתתפים בו חשבו שהרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, ראוי לשמש ראש ממשלה, לעומת 60.4% ש"העניקו" את התפקיד לראש הממשלה המכהן.

מדובר בתשובה מפתיעה יחסית, שכן אשכנזי ספג ביקורת רבה בימים האחרונים בשל תכנים שדלפו מטיוטת דו"ח מבקר המדינה שחקר את פרשת מסמך הרפז, ואף טרם הודיע על כניסתו לחיים הפוליטיים, שכן מוטלת עליו תקופת צינון. בטיוטה עלו שאלות קשות על תפקודו של אשכנזי וכמה פרשנים אמרו כי הביקורת שמוטחת בו היא כה קשה, עד שניצב ספק גדול מעל השאלה אם הוא יוכל להמשיך לחיים הציבוריים.

הנשאלים בסקר התבקשו להתייחס גם לסוגיית דו"ח המבקר, ו-48% מהם אמרו כי הם מאמינים לגרסתו של אשכנזי, לעומת 17.3% בלבד שאמרו כי הם מאמינים לדבריו של שר הביטחון, אהוד ברק, שבסביבתו האשימו את אשכנזי ב"איסוף חומרים מכפישים". בסקר, אגב, מקבלת מפלגת העצמאות, בראשות שר הביטחון אהוד ברק, 2-0 מנדטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully