וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני תוקפת חברי קדימה: "די לשטיקים הפוליטיים"

לבני זועמת על כך שכמה מחברי מפלגתה נעדרו מהצבעות על חוקים שקדימה יזמה לאחר ביטול חוק טל במטרה לחייב בשירות לאומי. מטהו של מופז, שנעדר מההצבעה: "לבני נמצאת במצוקה"

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני (קדימה) תקפה היום (שבת) חברי כנסת ממפלגתה שנעדרו מהצבעה בנושא חוק טל ואמרה כי "כשקדימה נלחמת על החלטה עקרונית ומרכזית במצע שלה באמצעות הצעות חוק שמחייבות כל אזרח לשרת בשירות צבאי או אזרחי או לאומי וחלק מחברי קדימה לא באים להצביע כי זה לא מתאים להם פוליטית - זו תופעה פסולה שלא תמשך ולא תחזור על עצמה".

יום לאחר ביטול חוק טל דחתה הכנסת בהצבעה טרומית שתי הצעות חוק של ח"כ נחמן שי ח"כ יואל חסון (קדימה), לפיהן כל ישראלי יחויב בשירות צבאי, אזרחי או לאומי. רבים מחברי סיעת קדימה, בהם שאול מופז, לא הגיעו למליאה ולא השתתפו בהצבעה.

"בשביל לקבוע ששוויון מחייב שירות של כל אזרח לא צריך את בית המשפט העליון. להתלות בבג"צ כדי לקבל החלטות זו היעדר מנהיגות", הוסיפה לבני כשנשאה דברים ב"שבתרבות" בחולון, "השטיקים הפוליטיים, שקיימים גם בקרב חלק מחברי מפלגתי, שמחשבים את החישובים של המפלגות החרדיות ולכן לא באמת פועלים נגד זה ולא משנים את זה - הם פסולים והם פוגעים ביכולת של העם הזה להתאחד באמת".

"מי שלא יקבל את דרכי - מצידי שיחפש לעצמו מקום אחר"

לפי ח"כ שאול מופז, מי שיתמודד מול לבני בפריימריז הקרבים לראשות קדימה, הסיבה בגינה הוא נעדר מההצבעה היא כי באותו יום הוא השתתף בטקס הזיכרון השנתי לרס"ן איתן בלחסן, מפקד סיירת הצנחנים שנהרג בלבנון בשנת 1999. ממטהו נמסר כי "לבני נמצאת במצוקה גדולה הנובעת ממשבר מנהיגותי חמור ומתמשך. קדימה תתרומם בקרוב ותצא לדרך חדשה תחת מנהיגותו של שאול מופז". גם בעמוד הפייסבוק שלו התייחס מופז להאשמות וכתב כי הוא "רוצה לצאת נגד הצביעות, ההתחסדות והשימוש הציני באמצעי התקשורת לצרכים פוליטיים זולים".

ממטהו של דיכטר, שגם לא נכח בהצעה המדוברת וספג ביקרות בשל כך נמסר כי "ציפי איבדה את הצפון, בחרה במודע לעשות שימוש ציני בשכול האישי של דיכטר אשר נעדר מההצבעה עקב הלווית אב חתנו". עוד הוסיפו במטה דיכטר כי "המאבק בנושא השוויון בנטל לא מתמצה בהצעת חוק פופוליסטית כזו או אחרת, בוודאי כאשר מוצעת בחיזפון ללא שום סיכוי ממשי לעבור. אנחנו מזמינים את ציפי להצטרך לאינספור הפעילות שלנו בנושא. אם בצעדות, בדיונים ובמפגשים שאנו עורכים לאורך בשנתיים האחרונות. מזל שהפריימריז כאן כדי להזכיר לה את חשיבות הנושא".

נראה כי הקרב הזה עוד רחוק מלהסתיים: לפי הצהרתה של לבני "לאחר נצחוני בפריימריז - מי שלא יקבל את דרכי ואת ההחלטות שמייצגות את מצע קדימה ואת ציבור הבוחרים שלה - מצידי שיחפש לעצמו מקום אחר. לא תתקבלנה תופעות כמו ההיעדרות מההצבעה בנושאים קריטיים כל כך למדינת ישראל".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

לקריאה נוספת
לבני: "הגיע הזמן לומר די, החרדים חייבים לשרת"
העותרים לבג"ץ: "פסילת חוק טל - הכרעה היסטורית"
מהלומה נוספת ללבני: דן חלוץ תומך בשאול מופז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully