וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העותרים לבג"ץ: "פסילת חוק טל - הכרעה היסטורית"

ענת שלו

22.2.2012 / 11:53

במסיבת עיתונאים שכונסה בתל אביב בעקבות החלטת בג"ץ מאמש, קראו הפעילים להמשיך במאבק למען שירות שוויוני ופנו לחרדים: "אנחנו בעדכם, רוצים שתהיו חלק מהחברה הישראלית"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל)

העותרים נגד חוק טל לבג"ץ ומספר פעילים כינסו הבוקר (רביעי) מסיבת עיתונאים בתל אביב בעקבות ההחלטה על פסילת החוק, והכריזו: נמשיך להיאבק עד לקידום חקיקה של שירות שוויוני.

עו"ד איתי בן חורין, אחד העותרים נגד החוק, אמר כי "הכרעת בג"ץ אמש היא הכרעה היסטורית. המאבק הזה נמשך מעל לעשר שנים, אך הוא טרם הסתיים. זוהי קביעה ברורה שלא ניתן לברוח ממנה ואנו מקווים שהפוליטיקאים יבינו זאת". עו"ד בן חורין פנה בדבריו גם אל הציבור החרדי: "אנחנו לא נגדכם - אנחנו בעדכם. אנחנו רוצים שתהיו חלק מהחברה הישראלית".

מסיבת עיתונאים של הפורום לשיווין בנטל שעתר בג"צ כנגד חוק טל, פברואר 2012. דרור עינב
מסיבת העיתונאים שכינסו הפעילים/דרור עינב

רן חורש, מיוזמי "צעדת השמיניסטים" נגד החוק, בירך אף הוא על הכרעת בג"ץ ואמר כי "אנחנו שמחים על החלטת בג"ץ ולא נפסיק עד שנראה חוגר ולא פטור. אנו קוראים לכולם להצטרף לצעדה שנקיים מחר, בה נקרא לכולם להמשיך ולהצטרף אלינו במאבק שעוד לא הסתיים".

המשתתפים הציגו הצעת חוק חלופית לחוק טל מטעמם, שהם מקווים שהכנסת תחוקק עד למועד פקיעת תוקף החוק ב-31 ליולי. הצעת חוק, אותה כבר אימצו לטענתם נציגים ממפלגות כמו הליכוד, העבודה, מרצ ואף הבית היהודי, "מנסה לנסח הצעת חוק שירות שוויונית יותר עם התחשבות בחרדים", לדבריהם. לפי ההצעה, כל אזרח בגיל 18 יחויב בשירות צבאי, לאומי או אזרחי, תוך מתן עדיפות לשירות הצבאי וכן מתן תגמול למשרתים יותר. כמו כן, על המדינה ליצור את מסגרות שירות אלה ולפקח עליהן. עוד קובעת ההצעה כי החוק ייושם בהדרגה תוך חמש שנים. בנוסף, לפי הצעת החוק תהיה מכסה למספר תלמידי ישיבה שהם בגדר עילוי, ויש להמשיך לאפשר להם ללמוד ולהעניק להם תגמולים מביטוח לאומי במקום קצבאות מחייה.

לקריאה נוספת
הצעת "ישראל ביתנו": במקום חוק טל - מכסות קבועות לחרדים, גם ערבים יגויסו
בג"ץ קיבל העתירות: "חוק טל" לא יוארך אחרי אוגוסט
פרשנות: בג"ץ חוק טל - אקורד הסיום של הנשיאה ביניש

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • חוק טל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully