וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הפנטגון הכין תכנית מפורטת לתקיפה בסוריה

לצד הקריאה לנשיא אסד להתפטר, ארה"ב הדגישה ש"כל האפשרויות על השולחן". כעת מסתמן שבוושינגטון מתכוננים למקרה של הסלמה נוספת, אך מבהירים: "מבצע באזור רגיש זה - בעייתי"

במקביל להחרפת העיצומים נגד הנשיא בשאר אסד ונגד בכירי משטרו, ארצות הברית גיבשה בחשאי תכנית מגירה מפורטת למתקפה צבאית בסוריה - כך מדווחת הבוקר (רביעי) רשת CNN. מקורות בוושינגטון שצוטטו בדיווח אמרו כי בתכנון המבצע נבחנו בפנטגון "מגוון אפשרויות", אך לא פירטו מהם היעדים האפשריים לתקיפה. לפי הדיווח, התכנית מוכנה לביצוע בכפוף להוראת הבית הלבן.

בוושינגטון קוראים לנשיא אסד להתפטר זה זמן רב, ומדגישים כי "כל האפשרויות נמצאות על השולחן". לפי הדיווח ב-CNN, מתווה המבצע בסוריה - אם יאושר על ידי הנשיא ברק אובמה - כולל "מאפיינים מדויקים", הערכה של מספר החיילים שישתתפו בו ושל מניין הכוחות שיטלו בו חלק.

עם זאת, מקור רשמי בוושינגטון הבהיר בשיחה עם CNN כי השימוש בכוח צבאי בסוריה יהיה "בעייתי מאוד". לדבריו, יש "הרבה רעיונות שצפים באוויר", שזקוקים למחשבה נוספת. המקור הדגיש כי שימוש בחיילים אמריקנים בחלק "רגיש" זה של העולם עשוי להיות "קשה מבחינה צבאית ופוליטית". הוא אמר שבפנגטון ממשיכים לשכלל את תכנית המבצע, בזמן שבבית הלבן וביתר מדינות העולם ממשיכים להתלבט איזו פעולה לנקוט בנושא הסורי.

נושאת המטוסים האמריקאית "ג'ון סי סטניס" מסיירת במיצרי הורמוז, בפתח המפרץ הפרסי, ינואר 2012. רויטרס
תעגון מול חופי סוריה? נושאת המטוס ג'ון סטניס/רויטרס

לפני שבוע, רמזה מחלקת המדינה כי ארצות הברית אינה שוללת לגמרי תסריט בו תאלץ לחמש את המורדים הסורים נגד הצבא וכוחות הביטחון. דוברת המחלקה, ויקטוריה נולנד, אמרה אז כי "אין שאיפה לתרום לעלייה ברמת האלימות בסוריה, אך אם המצב הנוכחי יימשך - לא נוכל לקבל זאת ונצטרך לשקול צעדים נוספים". במקביל, הבהירה נולנד כי פתרון מדיני הוא "האפשרות הטובה ביותר לסיום המצב הנוכחי".

רוסיה וסין מתנגדות בתוקף לכל מבצע בסוריה

רוסיה וסין מתנגדות לכל פעולה צבאית בסוריה, דוגמת מבצע לאכיפת סגר אווירי, מחשש שיהווה שחזור של המבצע הצבאי בלוב. שתי המדינות טוענות כי נאט"ו חרגה אז מהמנדט שניתן לה במועצת הביטחון ופגעה באזרחים רבים על הקרקע. בשנה האחרונה, שגריריהן של רוסיה וסין הטילו וטו במועצת הביטחון על כל יוזמה שלדבריהם "הייתה עלולה להדרדר" לקראת החלטה על מבצע צבאי.

בעבר פרסמה רשת CNN כמה דיווחים על מעורבותו של הצבא האמריקני בסוריה. לפי דיווח אחד, הפנגטון מתלבט כיצד להגן על מאגרי הנשק הכימי של צבא סוריה, אם יינטשו. אחד התסריט שנבחנו היה הצבתם של עשרות אלפי חיילים בסוריה כדי לאבטחם ולמנוע את זליגתם לידי גורמים עוינים. דיווח אחר שפורסם סקר לאחרונה את פעילותם של המזל"טים האמריקנים בשמי סוריה. כמה גורמים רשמיים אמרו כי השימוש במטוסים הופסק מחשש שיופלו בטילי קרקע-אוויר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully