וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: נכשל ניסיון לכבוש השכונה המופגזת בחומס

28.2.2012 / 20:05

בבאבא עמרו הנצורה וברחבי סוריה נהרגו 41 בני אדם - יום לאחר אישור החוקה. מנתונים שהוצגו באו"ם עולה כי מאז פרוץ ההתקוממות נהרגו במדינה למעלה מ-7,500 בני אדם

יום לאחר אישור החוקה החדשה במשאל העם, נמשך גם היום (שלישי) ההרג בסוריה. 41 בני אדם נהרגו היום מאש כוחות המשטר ברחבי המדינה. מהם 22 נהרגו בהפצצות כוחותיו של הנשיא בשאר אסד בפרברי חמה, ו-12 שנהרגו בחומס. כמו כן, חמישה חיילי צבא סוריה נהרגו בחילופי האש עם המורדים באזור דרעא. מנתונים שהציג הערב ראש מערך יחסי החוץ של האו"ם, עולה כי מפרוץ ההתקוממות במדינה בחודש ינואר 2011 נהרגו בסוריה יותר מ-7,500 בני אדם.

הרס בשכונת באבא עמרו בעיר חומס, בעקבות הפגזת צבא סוריה, פברואר 2012. רויטרס
עיי חורבות נותרו בשכונת באבא עמרו בעיר חומס/רויטרס

בתוך כך, גורמי האופוזיציה בסוריה דיווחו כי הצבא הסורי נכשל היום בניסיונו לפלוש לתוך שכונת באבא עמרו בעיר חומס. על פי הדיווחים, חיילי הדיוויזיה הרביעית המובחרת - בפיקודו של מאהר אסד, אחיו של הנשיא - ביחד עם יחידת טנקים מיוחדת, ניסו לפשוט על חומס מצדה הדרומי.

בשכונה עצמה ממשיך המצב ההומניטרי להיות קשה, ובעוד ברחבי העולם הופנו האשמות כלפי ארגון "הסהר האדם הסורי", על כך שלכאורה אינו שומר על נייטרליות בסכסוך – נשיא הארגון דוחה את הביקורת. בהצהרה שפרסם עבדול רחמן עטאר, נאמר כי אנשי הארגון סיפקו סיוע הומניטרי לאלפי אנשים נזקקים לאורכה של המדינה "ללא הבדל דת, לאום או השתייכות פוליטית", לרבות 30 אנשים שפונו משכונת באבא עמרו בעיר חומס מאז יום שישי האחרון, לדבריו.

צרפת: "מדובר במצב חירום"

ברחבי העולם ממשיכים לחפש פיתרון שיביא לקץ שפיכות הדמים במדינה. דובר משרד החוץ של צרפת, ברנרד ואלרו, אמר כי מועצת הביטחון של האומות המאוחדות תתחיל לעבוד היום על החלטה "שתסיים את האלימות בסוריה ותאפשר גישה של סיוע הומניטרי לאזורים מוכי הקרבות במדינה". עוד ציין ואלרו בתדרוך עיתונאים כי העבודה מתמקדת במצב בעיר חומס. "אנו מקווים כי סין ורוסיה לא יתנגדו להחלטה המוצעת. מדובר במצב חירום והגיע הזמן כי כל חברי המועצה, ללא יוצא דופן, ישימו קץ לברבריות הזאת", הוסיף.

מנגד, הציעה היום טוניסיה להעניק מקלט לנשיא הסורי, כדי לסייע לסיום האלימות. "טוניסיה מוכנה עקרונית להעניק מקלט פוליטי לבשאר אסד ומשפחתו אם הצעה זו תתרום לעצירת שפיכות הדמים, אמר היום עדנן מונסאר, עוזרו של נשיא טוניסיה, מונסף אל-מרזוקי.

חדשות אחרונות מסוריה
דיווח: המוסד מכשיר את המורדים הסורים בטורקיה
העיתונאים הפצועים הוברחו מחומס; צלם סורי נהרג
אסמה אסד למלכה ראניה: "מודאגת מהמצב בירדן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully