וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקה חדשה? 135 הרוגים היום, כוחות ההצלה נכנסו לחומס

ניר יהב

28.2.2012 / 0:43

64 מתוך ההרוגים מתו כשניסו להימלט משכונת באבא עמרו המדממת בחומס. במקביל, עדי ראייה איתרו ליד העיר 68 גופות. מוקדם יותר הודיע הממשל: 89% הצביעו בעד החוקה החדשה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

ביום שבו נשיא סוריה בשאר אסד מתגאה בפני העולם כיצד החוקה החדשה אושרה במשאל עם ברוב של 89%, נמשך הטבח הנורא במדינה: האופוזיציה דיווחה כי 135 בני אדם נהרגו אמש (שני) ברחבי סוריה מאש כוחות הביטחון, רובם בשכונת באבא עמרו בחומס המופגזת במשך למעלה משלושה שבועות. על פי הדיווחים, 64 מתוך 135 ההרוגים מצאו את מותם כשניסו להימלט מהשכונה.

במקביל דיווחו עדי ראייה כי ליד חומס אותרו 68 גופות של אזרחים סורים שזהותם לא ברורה. הגופות אותרו בשדה חקלאי בין הכפרים ראם אל-ענז ורג'ריה. לטענת עדי ראייה, על הגופות נמצאו סימני דקירות וירי. ראש ארגון זכויות האדם הסורי, ראמי עבד א-רחמן, טען כי מדובר בפליטים שנמלטו מחומס ונהרגו על ידי בריוניו של אסד.

מוקדם יותר הודיע משרד הפנים הסורי כי החוקה הסורית החדשה התקבלה ברוב של 89.4%, לאחר שנערך עליה אתמול משאל-עם. ההצבעה נערכה למרות שבאופוזיציה החליטו להחרים את ההצבעה, ולמרות המשך האלימות ברחבי המדינה. משרד הפנים הודיע כי 9% מהמצביעים התנגדו לחוקה החדשה וקולותיהם של 1.6% נפסלו. עוד נמסר כי שיעור ההצבעה עמד על 57.4 אחוז. על פי התיקונים המוצעים, נשיא סוריה יוכל להמשיך לכהן בתפקידו "רק" עד 2028, ומפלגות נוספות יוכלו להשתתף בבחירות, מלבד מפלגת השלטון, הבעת'.

אירופה סיכמה על הקשחת הסנקציות על אסד

אמש נפגש שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, בז'נבה עם שר החוץ האירני עלי אכבר סאלחי, ושר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, בשתי פגישות נפרדות – כך מסרו דיפלומטים לסוכנות הידיעות רויטרס. שרי החוץ נמצאים בעיר לרגל כינוס המועצה לזכויות אדם של האו"ם. אנאן מונה ביום חמישי האחרון על ידי מזכ"ל האו"ם באן קי מון ומזכ"ל הליגה הערבית נביל אל-ערבי, לשליח מיוחד לפתרון המשבר בסוריה.

שרי החוץ של האיחוד האירופי סיכמו אתמול בצהריים על הקשחה נוספת בסנקציות שמטיל האיחוד על סוריה, ובכלל זה הקפאה של נכסי הבנק המרכזי הסורי באירופה. צעדים נוספים במסגרת המאמצים להרתיע את שלטונות דמשק מהמשך הרג אזרחים כוללים הקפאת נכסים והגבלות תנועה על שבעה אישים סורים נוספים המקורבים לשלטונו של הנשיא בשאר אסד ושורה של הגבלות בתחום המסחר, בין היתר על יבוא מתכות ואבנים יקרות מסוריה.

טבח בסוריה - כותרות אחרונות
החוקה הסורית החדשה אושרה ברוב קולות: 89.4%
עוד סנקציות אירופיות על סוריה, בלי חרם טיסות
משאל עם בסוריה: אסד יישאר עוד 16 שנים בשלטון?

(עדכון ראשון: 22:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully