וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "כל אמצעי כשר כדי לשים קץ להרג בסוריה"

בשיחה עם כתבים בבית הלבן נשיא אמר נשיא ארה"ב כי על הקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על אסד, וכי "כל אמצעי יהיה כשר למען מטרה זאת". בהפצצה בחומס אתמול נהרגו 103 אזרחים

בהתבטאות הישירה ביותר שהשמיע עד כה נשיא ארצות הברית בנושא המהומות בסוריה, אמר בליל אמש (שישי) ברק אובמה כי "הגיעה העת לשים קץ לטבח האזרחים הסורים על ידי ממשלתו של אסד". בנוסף הוא ציין כי "כל אמצעי יהיה כשר למען מטרה זו".

במהלך תדרוך לכתבים בבית הלבן הוסיף אובמה והדגיש כי על הקהילה הבינלאומית להתאגד ולהפעיל לחץ על נשיא סוריה, בשאר אסד, להתפטר. "כולנו רואים את התמונות הנוראיות מסוריה, בעיקר מהעיר חומס. עלינו להעביר מסר ברור לאסד כי הגיע הזמן לשינוי".

מוקדם יותר, בכינוס ראשון של משלחת "ידידי סוריה" בטוניסיה, אמרה מזכירת המדינה של ארצות הברית, הילרי קלינטון, כי "אסד ישלם 'מחיר כבד' על ההתעלמות שלו מהוראות הקהילה הבינלאומית על הדיכוי האכזרי של המפגינים בסוריה".

קלינטון קראה לכוחות הביטחון הסוריים לסרב לפקודות שמטרתן הפעלת אלימות כנגד מתנגדי המשטר וציינה כי סירובם להמשיך בטבח "יהפוך אותם לגיבורים בעיני העם הסורי ובעיני בני אדם בעלי מצפון בכל מקום".

צפו: המורדים מסתערים על עמדה של הצבא בחומס, ביום חמישי

במקביל דיווחה רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" כי בשולי הכינוס נערכה פגישה בין ברהאן רליון, ראש המועצה הלאומית הסורית, לבין קלינטון, כשמאוחר יותר רליון שחרר הודעה בה הביע את אכזבתו מהמפגש של "ידידי סוריה". לדבריו, המפגש "לא נותן מענה לשאיפותיו של העם הסורי".

בתוך כך, קבוצת אקטיביסטים סורית הודיעה כי מהפצצת כוחות הנשיא אסד אתמול בחומס נהרגו 103 בני אדם, כשביניהם 14 נשים וילדים. הוועד הבינלאומי של הצלב האדום דיווח כי עד כה פונו 20 נשים וילדים ממחוז באבא אמרו בעיר בעיר והדוברת קרלה חדד ציינה כי "מקווים לחדש את המבצע בבוקר".

לקריאה נוספת:
בזמן שמחכים לאו"ם: תינוק הוצא להורג בסוריה
קופי אנאן מונה לשליח מיוחד לדמשק; "ידידי סוריה" מתכנסים
צפו: עיתונאית צרפתייה שנפצעה בסוריה מתחננת לסיוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully