וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שמחכים לאו"ם: תינוק הוצא להורג בסוריה

ניר יהב

25.2.2012 / 0:29

18 בני אדם הוצאו אתמול להורג על ידי כוחות הביטחון הסורים בחמה, בהם גם תינוק בן 10 חודשים וילד בן 7. המשלחת הסעודית פרשה ממפגש "ידידי סוריה" בטוניס בשל חילוקי דעות

18 בני אדם הוצאו אתמול (שישי) להורג על ידי כוחות הביטחון הסוריים, בכפר במרכז המדינה, בתוכם שבעה חברי אותה משפחה, כך עולה מדיווחים של פעילי אופוזיציה. הפעילים סיפרו כי הקרבנות היו ממשפחות של חקלאים: גברים, נשים וילדים, כולל תינוק בן עשרה חודשים וילד בן שבע מהכפר חלפיה שבמחוז חמה. פעיל אופוזיציה סורי סיפר כי "12 מהקרבנות שנהרגו נורו בראשם". האופוזיציה הסורית דיווחה כי עד כה נהרגו אתמול בסוריה 61 בני אדם מאש כוחות הביטחון הסורים, רובם בחומס.

מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, קרא אתמול למועצת הביטחון של האו"ם להגיש הצעת החלטה דחופה הקוראת להפסקת אש בסוריה. במפגש של "ידידי סוריה" אמר אל-ערבי כי "הוועידה צריכה לעשות צעדים פרקטיים ולתעדף את ההוצאה של הצעת החלטה דחופה של מועצת הביטחון להפסקת אש".

המשלחת הסעודית לכינוס "ידידי סוריה" בטוניסיה פרשה מהפגישה בשל חילוקי דעות עם יתר המשתתפות ובמחאה על עמדתן כלפי הנעשה בסוריה. שר החוץ הסעודי, סעוד אל-פייסל, אמר כי "סיוע הומניטרי בלבד לסוריה אינו מספיק", קרא "להעביר את השלטון בסוריה בהסכמה או לא בהסכמה" והוסיף כי יש לספק לאזרחים הסורים "הגנה באופן מיידי". במקביל דיווחה רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" כי בשולי הכינוס נערכה פגישה בין ברהאן רליון, ראש המועצה הלאומית הסורית, לבין מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון. מאוחר יותר רליון שחרר הודעה בה הביע אכזבה מהמפגש. לדבריו, המפגש של ידידי סוריה "לא נותן מענה לשאיפותיו של העם הסורי".

המועצה הלאומית הסורית - הגוף המאגד את כל פלגי האופוזיציה הסורית - שיבחה את שר החוץ הסעודי שהחליט לפרוש מהכינוס בטוניסיה. בכיר המועצה, נג'יב רדבאן, אמר לרשת טלוויזיה לבנונית: "כל הקריאות למשטר הסורי להפסיק את ההרג אינן מספיקות. המשטר הזה קיבל החלטה להרוג את בנינו. עמדתו של שר החוץ הסעודי קרובה לעמדתנו. הוא אומר את עמדתו בצורה ברורה, ומסכים איתנו שאי אפשר להפסיק את ההרג ללא צעדים ברורים".

צפו: המורדים מסתערים על עמדה של הצבא בחומס, אתמול

בתוך כך דווח כי המועצה הסורית הלאומית קראה ל"ידידי סוריה" הנפגשים היום בטוניסיה, לחמש את צבא סוריה החופשית ואת שאר קבוצות ההתנגדות הנלחמות נגד אסד. בהצהרה בת שבע דרישות, ששלחה המועצה לוועידה הבינלאומית המתכנסת בטוניסיה, נכתב כי "אם המשטר הסורי יסרב לקבל את הכללים של היוזמה הפוליטית של הליגה הערבית ולא יביא לסיום האלימות נגד האזרחים, 'ידידי סוריה' לא צריכים להגביל מדינות במתן סיוע לאופוזיציה הסורית, באמצעות יועצים צבאיים, אימונים ואספקת תחמושת על מנת שיגנו על עצמם".

כמו כן דווח כי מדינות המערב עוצמות עיניהן למול רכישת נשק על ידי גולים סורים שמבריחים נשק קל, ציוד קשר ואמצעי ראיית לילה למורדים בתוך סוריה. פעיל אופוזיציה מסר כי "אנו מכניסים נשק הגנתי והתקפי... הוא מגיע מכל מקום, כולל מדינות המערב ולא קשה להעביר דבר דרך הגבולות". עוד הוסיף כי "אין החלטה רשמית של המדינות לחמש את המורדים, אך המדינות מאפשרות לסורים לרכוש נשק ולשלוח אותו לתוך המדינה".

תומכי אופוזיציה סוריים מנסים גם להכניס תחמושת נגד מטוסים ונגד טנקים ל"צבא הסורי החופשי", שמורכב בעיקר מחיילים סורים שערקו ומאזרחים. נעשה גם ניסיון למצוא דרכים להשיב קצינים פורשים מהצבא הסורי לגבולות המדינה, על מנת שיסייעו במאמץ לתאם בין קבוצות המורדים השונות הלוחמות בהפיכה נגד אסד.

החזון ליום שאחרי - מועצה בינלאומית

המועצה הלאומית הסורית, הציגה אתמול את חזונה לעידן שאחרי הנשיא בשאר אסד. המועצה הציעה מועצה נשיאותית זמנית שתהיה מורכבת ממנהיגים בינלאומיים והקמת ועידה לפיוס. מנהיג המועצה, ברהאן רליון, קרא להמשיך במאבק עד שאסד ירד מכסאו.

הוא גם הציע את יצירת המועצה שתחקור את הפשעים של משטר אסד ותמנע פעולות תגמול פוליטיות או עדתיות. "המועצה תעבוד על מנת לפייס ולהשיב את תחושת הלאומיות וערכי ההומניות שהיו חסרים בתקופת המשבר". תקופת המעבר תסתיים עם הבחירות לפרלמנט שיחוקק חוקה חדשה.

בתוך כך דווח גם על כך שמאות מתומכי אסד התפרצו למקום מושבה של הוועידה הבינלאומית של "ידידי סוריה" בטוניסיה. ההמון הגיע באוטובוסים למלון פאלאס שבפרברי טוניס והתפרצו בכוח דרך שעריו. הם החזיקו תמונות של אסד וניסו לחדור לבניין המלון עצמו, אך נהדפו על ידי אנשי הביטחון.

כותרות אחרונות מסוריה:
קופי אנאן מונה לשליח מיוחד לדמשק; "ידידי סוריה" מתכנסים
צפו: עיתונאית צרפתייה שנפצעה בסוריה מתחננת לסיוע
ערב הסעודית: נהיה הראשונים לשלוח כוחות לסוריה

עדכון ראשון 18:02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully