וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש מאירן: זינוק של פי חמישה בהזמנת ערכות מגן

13.2.2012 / 11:15

הדיווחים הרבים לפיהם יתקיפה באירן עשויה להתרחש כבר באביב, עשו את שלהם: בשבועיים האחרונים זינק פי חמישה שיעור ההזמנות של ערכות המגן - והן הולכות ואוזלות

ההתבטאויות הרבות בתקשורת בנושא תקיפה אפשרית באירן, מפיהם של בכירים בישראל ובחו"ל, כבר נותנות אותות בשטח. חברת דואר ישראל דיווחה למשרד הביטחון כי בתקופה האחרונה גבר מאוד הביקוש לערכות מגן. ממוצע ההזמנות לערכות, באמצעות דואר שליחים, עלה פי חמישה, ועומד כעת על 500 הזמנות ליום, שהן כ-1,500 ערכות.

עד כה חילקה החברה לאזרחי ישראל 3,950,000 ערכות מגן, ובמחסניה נותרו 250 אלף ערכות מגן בלבד. לפיכך, עולה חשש כי מיליוני אזרחים יוותרו בשעת מלחמה ללא ערכות מגן. החשש גובר במיוחד נוכח העובדה כי החוזה שחתמה דואר ישראל להפצת הערכות מול משרד הביטחון מסתיים בעוד חודשיים.

קופסאות של ערכות אב"כ. David Silverman, GettyImages
במחסנים נותרו פחות מ-300 אלף מסיכות, ויש חשש מסגירת קווי היצור/GettyImages, David Silverman

תהליך חלוקת ערכות המגן לאזרחים החל במרץ 2010, וצפוי להסתיים בחודש מאי הקרוב, עם חלוקת כ-4.2 מיליון ערכות, כך ש-54% מהאוכלוסייה, בעיקר באזור המרכז, יחזיקו בביתם מסכות לשעת חירום. על מנת לצייד את שאר האוכלוסייה, נדרשת תוספת תקציב של כ-1.2 מיליארד שקלים, ובמערכת הביטחון התריעו כי העיכוב בהעברת התקציב לכך עשוי להוביל לסגירת קווי הייצור של הערכות וליצור פערי הצטיידות ממשיים בשעת חירום. בנוסף, עשרות אלפי מהגרים וזרים אינם זכאים לערכה על פי חוק, ולא יהיו מוגנים במקרה של מתקפת טילים על ישראל.

בארה"ב מעריכים שישראל תתקוף באירן - ולא תתריע

לפי דיווחים רבים בעת האחרונה, ישראל נתונה ללחץ מצד ארצות הברית שלא לתקוף באירן, ובשל כך, המעיטה את שיתוף הפעולה המודיעיני שלה עמה. בארצות הברית מעריכים כי ישראל תתקוף באירן מבלי לספק לוושינגטון התרעה מוקדמת, ושר ההגנה לאון פנטה העריך שהתקיפה תהיה כבר באביב. לפי הדלפות משיחת טלפון שקיימו ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארה"ב אובמה לפני כמה שבועות, נתניהו התחייב לתת לאובמה "התרעה של לכל היותר 12 שעות", אם בכלל, לפני שימריאו המטוסים לאירן.

בכתבה שפורסמה היום באתר האינטרנט של המגזין ניוזוויק, שסקרה את ביקורו של ראש המוסד, תמיר פרדו, בארה"ב, נטען כי הנשיא ברק אובמה סירב לאחרונה לבקשת ישראל לספק לה ערבויות לכך שארה"ב תפעל בעצמה נגד הגרעין האירני, במקרה שהסנקציות הכלכליות על טהרן ייכשלו. אובמה, נטען, התגאה בסנקציות החדשות והנרחבות על אירן, בין היתר על ייצוא הנפט ועל הבנק המרכזי, ודרש מישראל, בין היתר בשיחתו בחודש שעבר עם נתניהו, להמתין ולתת להן הזדמנות להשפיע.

עוד בנושא:
"גם אם ייכשלו הסנקציות, אובמה מסרב להתחייב לתקוף"
העורף מוכן למלחמה? לחצי מהאזרחים אין ערכות מגן
והביקוש להן גובר מאז החל השיח על תקיפה באירן
דיווח: נתניהו מסרב להודיע לאובמה לפני תקיפה באירן

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully