וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לשרים: "להפסיק הפטפטת המטורפת על אירן"

טל שלו

5.2.2012 / 11:20

שר הביטחון פרש בהרחבה את השקפותיו על המאבק נגד תכנית הגרעין של אירן, אולם ראש הממשלה מבקש לצנן את האווירה בקרב השרים. "ההתבטאויות עלולות לסכן המאמץ הבינלאומי"

מערכת וואלה!

(צילום: מערכת וואלה, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

על רקע ההתבטאויות והדיווחים האחרונים בנוגע לשאלת תקיפה ישראלית באירן, ביקש הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו משרי הליכוד "להפסיק את הפטפטת המטורפת בנושא האירני". בישיבת שרי הליכוד הדגיש ראש הממשלה בפני השרים כי ההתבטאויות עשויות לסכן את ההתקדמות של המאמץ הבינלאומי נגד הגרעין האירני באפיקים אחרים.

דבריו של נתניהו נאמרו על רקע מספר התבטאויות של כמה שרים בממשלתו נגד תכנית הגרעין שמפתחת הרפובליקה האיסלמית. כך למשל, השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון התייחס הבוקר בראיון לגלי צה"ל לאפשרותה תקיפה באירן ואמר כי "אנחנו לא צריכים לקפוץ בראש, אבל מצד שני יש צורך לדאוג שהנושא יעלה על סדר היום המערבי". יעלון הוסיף כי "כל מהלך של מבצע צבאי עובר במדינת ישראל אישור קבינט ובמקרים מסוימים אישור ממשלה. שר הביטחון התבטא בעניין והבהיר שאנחנו לא שם".

ואכן, שר הביטחון אהוד ברק פרש בהרחבה בשבוע שעבר בכנס הרצליה את השקפותיו לגבי המאבק מול אירן. "התוכנית האירנית מתקדמת בהתמדה לעבר בשלות, ועומדת להיכנס אל מרחב החסינות שממנו והלאה יוכל המשטר לפעול להשלמת התוכנית ללא הפרעה אפקטיבית ובעיתוי הנוח לו". ברק המשיך ואמר כי "בניגוד לעבר, קיימת הבנה כי במידה והסנקציות לא ישיגו את התוצאה המיוחלת של עצירת התוכנית הצבאית, יועלה צורך לשקול פעולה. מי שקורא לפעול בנושא אחר כך, ייתכן וימצא שזה מאוחר מדי". ברק הדגיש בדבריו כי "האתגר שלנו הוא להמשיך ביצירת ווקטור פעולה גלובלי אפקטיבי לעצירת תוכנית הגרעין, ובאותה העת להותיר על השולחן את כל מרחב האופציות לפעולה".

במהלך סוף השבוע האחרון התפרסמו מספר ידיעות המתארות לכאורה כיצד תתבצע מתקפה ישראלית נגד מתקני הגרעין האירניים. ברשת NBC תיארו תרחיש לפיו תקיפה ישראלית תכלול שיגור טילים מסוג יריחו-2, המגיעים עד לטווח של 2,500 קילומטרים, שיצוידו בנשק קונבנציונלי. לדברי אחד הבכירים האמריקאים שערכו את הניתוח, הטילים הם בעלי יכולת דיוק גבוהה ביותר.

תקיפת הטילים תשולב עם הפצצות מטוסי חיל האוויר מסוג F-15I ומטוסים ללא טייס. על פי הדיווח, ישראל מוכנה לאבד מטוסים במקרה הצורך. עוד נאמר כי ישראל לא מתכננת להשתמש בצוללות במבצע, מכיוון ש"אין מספיק מהן". כמו כן, ישותפו במבצע כוחות מיוחדים, אך רק לצרכי סימון מטרות או איסוף מודיעין לאחר התקיפה.

העימות מול אירן - כותרות אחרונות:
דיווח: כך תיראה תקיפה ישראלית באירן
"פנטה מאמין שישראל תתקוף באירן בחודשי האביב"
ברק: "אם אירן לא תעצור - נצטרך לשקול פעולה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully