וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פנטה מאמין שישראל תתקוף באירן בחודשי האביב"

3.2.2012 / 0:10

פרשן בכיר של ה"וושינגטון פוסט" השוהה בבריסל בעת ביקור שר ההגנה האמריקאי בעיר, טוען כי פנטה חושב שישראל תצא למתקפה בחודשים הקרובים, לפני שאירן תיכנס ל"שלב החסינות"

לאון פנטה, שר ההגנה האמריקאי מאמין כי ישראל תתקוף באירן בחודשי האביב - אפריל, מאי או יוני, בטרם אירן תיכנס למה שישראל מכנה "שלב החסינות" בו לא ניתן יהיה להפציץ את מתקני הגרעין שלה - כך כתב אמש (חמישי) דיוויד איגנטיוס, פרשן בכיר ב"וושינגטון פוסט" המלווה את פנטה בביקור בבלגיה. בישראל חוששים כי בתקופה הקרובה אירן תעשיר מספיק אורניום ותסליק אותו במתקנים תת-קרקעיים אותם לא ניתן יהיה להשמיד ולכן, פנטה מעריך כי מתקפה ישראלית תיתכן בתקופה הקרובה.

דבריו של שר הביטחון אהוד ברק הערב בכנס הרצליה מחזקים את ההערכה כי ישראל תתקוף באירן, גם ללא קואליציה בינלאומית. "התוכנית האירנית מתקדמת בהתמדה לעבר בשלות, ועומדת להיכנס אל מרחב החסינות שממנו והלאה יוכל המשטר לפעול להשלמת התוכנית ללא הפרעה אפקטיבית ובעיתוי הנוח לו", אמר ברק. "בניגוד לעבר, קיימת הבנה כי במידה והסנקציות לא ישיגו את התוצאה המיוחלת של עצירת התוכנית הצבאית, יועלה צורך לשקול פעולה. פרשנים רבים מעריכים כי תוצאת המתנה פסיבית תהיה בהכרח אירן גרעינית, וההתמודדות עם אירן גרעינית תהיה מסובכת ויקרה בדמים תרתי משמע. מי שקורא לפעול בנושא אחר כך, ייתכן וימצא שזה מאוחר מדי", אמר.

איגנטיוס כותב בטורו כי הממשל האמריקאי הזהיר את ירושלים מפני מתקפה עצמאית שכן זו תוריד מהמסלול את מהלך הסנקציות ויתר הפעולות הננקטות נגד משטר האייתולות. אולם, הוא מוסיף, בוושינגטון עדיין לא גיבשו תגובה למתקפה ישראלית בעתיד. לדברי הפרשן, בבית הלבן מעדיפים לאמץ את האסטרטגיה לפיה ארצות הברית לא תתערב בעימות, אלא אם אירן תחליט לתקוף מטרות אמריקאיות - דבר שיגרור לדבריו תגובה אמריקאית חריפה.

לדברי איגנטיוס, בירושלים מעריכים שקיימת אפשרות לתקיפה נקודתית של מתקני הגרעין האירניים, ללא הידרדרות לעימות רחב יותר. לטענתו, בישראל מתכננים לתקוף מהאוויר את מתקני העשרת האורניום בנתאנז ובמקומות אחרים, אולם מתקפה אווירית נגד המתקן התת-קרקעי בקום תיתקל בקשיים.

"אתם תצפו מהצד ותתנו לנו לעשות את זה", אמר לכאורה גורם ישראלי רשמי לאמריקאים. איגנטיוס הוסיף כי בישראל מעריכים שתקיפה באירן תוביל ל"מלחמת-בזק" - תסריט לפיו במשך חמישה ימים לערך תתקוף ישראל את מתקני הגרעין באירן. המתקפה, לטענתו, תסתיים לאחר התערבות של האו"ם. לטענתו, בירושלים מעריכים כי מתקפה כזו תגרום נזק לתכנית הגרעין האירנית, אולם לא תשמיד אותה. לכן, יהיה צורך לתקוף באירן בשנית לאחר מספר שנים.

לקראת תקיפה באירן? - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ברק: "אם אירן לא תעצור - נצטרך לשקול פעולה"
ליפקין-שחק: "בצמרת הבטחונית מודאגים מהשלכות תקיפה באירן"
חברי סנאט: ראש המוסד פרדו ביקר בחשאי בארה"ב
מתכוננים למלחמה? אירן תכפיל את תקציב הביטחון
ארה"ב: אירן יכולה להשיג נשק גרעיני תוך כשנה

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

(עדכון ראשון: 20:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully