וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בצמרת הבטחונית מודאגים מהשלכות תקיפה באירן"

2.2.2012 / 11:12

בראיון ל"אינדפנדנט" הזהיר הרמטכ"ל לשעבר ליפקין-שחק כי לא שקלו מספיק מה יקרה ב"יום שאחרי". בשיחה עם וואלה! הסביר: "אין לי מידע חדש, התבססתי על אזהרות אשכנזי ודגן"

כמעט כל צמרת הצבא והביטחון בישראל, בעבר ובהווה, מודאגת מהאפשרות של תקיפה ישראלית מוקדמת מדי באירן, בשל ההשלכות האפשריות של תקיפה כזו - כך טוען הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק, בראיון המתפרסם היום (חמישי) ב"אינדפנדנט" הבריטי. לדברי ליפקין-שחק, במערכת הביטחון לא נערך ניתוח מספק של ההתרחשויות ב"יום שאחרי" תקיפה כזו, ובתגובתם האפשרית של אירן ובעלי בריתה. עוד לדבריו, נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד עשוי דווקא להרוויח מהזעם הציבורי שעשוי להתעורר באירן נגד התוקפנות הזרה.

בכתבה מתואר ליפקין-שחק כ"מקורב לשר הביטחון, אהוד ברק", אולם בפועל, הוא מוכר בעיקר כחבר קרוב של הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, ומקורב גם לראש המוסד לשעבר, מאיר דגן - שניים הידועים בעמדותיהם המסויגות בעניין התקיפה באירן. רק בשבוע שעבר מתח אשכנזי ביקורת על ריבוי ההתבטאויות של הצמרת הישראלית בנושא זה, ואמר כי צריך "לפעול נגד אירן מתחת למכ"ם".

בשיחה עם וואלה! חדשות הבהיר היום ליפקין-שחק כי דבריו בראיון לעיתון הבריטי אינם מבוססים על מידע חדש שהגיע לידיו. "התראיינתי בנושא הסוגייה האירנית מאחר והיא חשובה", אמר. "נחוץ מאוד לעסוק בנושא הזה, אבל אני רוצה להדגיש שדבריי בראיון התבססו על העמדות שגבי אשכנזי ומאיר דגן כבר ביטאו בכלי התקשורת בישראל. הדברים שאמרתי לא מסתמכים על נתונים חדשים".

תקיפה בדרך? כותרות אחרונות בנושא אירן:
ראש אמ"ן: אירן טרם החליטה אם לפתח נשק גרעיני
מתכוננים למלחמה? אירן תכפיל את תקציב הביטחון
פקחי הגרעין שבו מטהרן: "אירן מחויבת לפיתרון"
"ראש המוסד פרדו ביקר בחשאי בארה"ב ודן באירן"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד מציג את תקציב המדינה בפני הפרלמנט, 1 בפברואר 2012. רויטרס
"עשוי דווקא להרוויח מתקיפה ישראלית". נשיא אירן אחמדינג'ד, אתמול בפרלמנט/רויטרס

בראיון עצמו התייחס ליפקין-שחק גם לסנקציות הבינלאומיות האחרונות שהוטלו על אירן, ובהן חרם הנפט האירופי, ואמר כי הן בעלות אפקט משמעותי יותר משרבים צפו: "יש להן כבר השפעה על האזרחים ברחוב - הם מודאגים. הם עשויים להבין שפעולותיה של ממשלת אירן הן שגורמות למצב הזה. לכן, מן הראוי לבחון איזה השפעה יש לעיצומים, לפני שממשיכים לצעד הבא".

"גם 100% מודיעין לא יעזור בהכרח - האירנים לא טפשים"

עוד הזהיר הרמטכ"ל לשעבר, כי גם המודיעין המדויק ביותר עלול להתברר ברגע התקיפה כלא מספק: "בואו לא נשכח שחייל ישראלי, גלעד שליט, הוחזק במשך חמש שנים רק חמישה קילומטרים מהגבול שלנו, ולמרות שעשינו כמיטב יכולתנו, לא הצלחנו לשחרר אותו, אף שהיו לנו הרבה דו"חות מודיעין בנושא. אפילו אם יש 100% מודיעין, אפילו אם האמריקאים יידעו את המיקום המדויק של כל האתרים, עדיין עשוי להיות קשה מאוד לפגוע במה שבפנים. האירנים לא טפשים, אל לנו לזלזל באינטליגנציה שלהם".

לדבריו, הוא אינו יודע לומר מה ההחלטה שתתקבל בסופו של דבר במעגלי קבלת ההחלטות הבטחוניים בישראל. "עלינו לזכור שהרמטכ"ל בני גנץ וראש המוסד תמיר פרדו נמצאים בתפקידם כדי לשרת את מדינת ישראל, הם אינם אישים פוליטיים. הם ללא ספק יספקו ייעוץ ושיקול דעת המבוססים על תפיסתם לגבי הטוב ביותר לישראל. בעבר כבר קרה שעמדתם של הצבא והמוסד מנעה יציאה למלחמה".

ליפקין-שחק סיים את שירותו הצבאי כרמטכ"ל ב-1998, ומיד לאחר מכן פנה לפוליטיקה, מתח ביקורת חריפה ביותר על ראש הממשלה דאז (כמו גם היום), בנימין נתניהו, והצטרף למפלגת המרכז. מקץ כשלוש שנים - במהלכן הספיק לכהן כח"כ וכשר התיירות והתחבורה, ולאחר מכן לעבור לשורות מפלגת "ישראל אחת" בראשות ברק - פרש מהפוליטיקה ומונה ליו"ר קונצרן קבוצת תהל. ב-2006 עמד בראש ועדת הבדיקה של שר הביטחון לכשלי מלחמת לבנון השנייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אפילו אם האמריקאים יידעו את המיקום המדויק של כל האתרים, עדיין עשוי להיות קשה מאוד לפגוע במה שבפנים". צילום לוויין של בסיס פרצ'ין, בו ערכו האירנים הדמיה של פיצוץ נשק גרעיני/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully