וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן: אירן טרם החליטה אם לפתח נשק גרעיני

2.2.2012 / 11:02

בנאום בכנס הרצליה, הזהיר אלוף כוכבי כי לאירן ייקחו עד 3 שנים לייצר פצצה גרעינית ולהרכיבה על טיל. לדבריו, משטר אסד עומד להתמוטט, ו-200 אלף רקטות מאיימות על ישראל

ספק 500

(צילום: CUST TV; עריכה: גדי וינסטוק)

אחרי שאמש (רביעי) נורה מטח כבד של רקטות קסאם מרצועת עזה אל מערב הנגב, מתריע ראש אמ"ן מפני איומים נוספים המופנים לישראל, ובראשם הגרעין האירני. עם זאת, הוא העריך כי אירן טרם החליטה אם לייצר פצצה גרעינית.

"200 אלף רקטות וטילים מאיימים על ישראל, טילים מדויקים יותר שמכסים את כל גוש דן", אמר הבוקר ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי בנאום בכנס הרצליה. כוכבי אמר כי "האויב הזיז את הרקטות והטילים כדי למזער את האפקטיביות של צה"ל, והאויב מבזר אותם כדי למזער את הנזק".

בהתייחסותו לאיום האירני, אמר ראש אמ"ן כי הרפובליקה האיסלמית ייצרה עד כה ארבעה טונות של אורניום מועשר ברמה של שלושה אחוזים וחצי, ו-100 קילוגרמים ברמה של 20%. לדבריו, מדובר בכמות המספיקה לייצור ארבע פצצות גרעין "כבר עכשיו". כוכבי העריך כי אירן חותרת להשיג נשק גרעיני, הערכה המבוססת "על נתונים מוצקים". הוא ציין כי "מרבית ארגוני המודיעין בעולם כבר יישרו קו עם קהילת המודיעין בישראל בנושא זה", ואמר כי "מהרגע שהמנהיג חמינאי יעביר פקודה לייצר פצצה, תיקח שנה ועוד שנה נוספת או שנתיים כדי להרכיבה על טיל".

באשר למלחמת האזרחים בסוריה, אמר כוכבי כי "משטר אסד ימשיך להידרדר עד לסיום הבלתי נמנע". לטענתו, "הליגה הערבית לא הייתה נכנסת לסוגיה הסורית ללא רוח גבית שקיבלה, וללא הטלטלה במזרח התיכון". עם זאת, ציין ראש אמ"ן כי על אף הסערה בסוריה, החולקת גבול עם ישראל, ההרתעה נשמרת בגזרה זו. כמו כן, כוכבי ציין כי אמ"ן יתמקד בקרוב בחזיתות רבות יותר, בהן "זירת הסייבר".

"חוסר היציבות במזרח התיכון צפוי ללוות אותנו בשנה הקרובה", אמר כוכבי", ואמ"ן צריך להיות ערוך לשינויים שצפויים באזור". לדבריו, "חיילי אמ"ן יתמקדו במודיעין בחזיתות רבות יותר, וייתן מענה לתחום הסייבר, ומעל הכל לתת מענה בתחום המודיעין האסטרטגי עבור מקבלי ההחלטות בדרג הבכיר ובדרג המדיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully