וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבי אשכנזי: "לפעול נגד אירן מתחת למכ"ם"

במלאת שנה לטלטלה באזור, ביקר הרמטכ"ל לשעבר את ריבוי ההתבטאויות בסוגיה האירנית. "אנחנו צריכים פחות לדבר ובעיקר לעשות". על סוריה: "ספקית הנשק העיקרית לחיזבאללה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי תקף בצהריים (חמישי) את ריבוי ההתבטאויות שנשמעו בישראל באחרונה בסוגיה האירנית. בכנס שנערך במכון למחקרי ביטחון לאומי במלאת שנה לטלטלה במזרח התיכון, אמר אשכנזי כי "אני לא מרגיש נוח באופן אישי כשמדברים על סוגיות ביטחוניות. אני חושב שזה מסוג הדברים שאנחנו צריכים להיות מאוד זהירים, באיך שאנחנו מתבטאים עליהם. באופן כללי אגיד שאנחנו צריכים פחות לדבר ובעיקר לעשות, כך למדתי במושב שגדלתי בו".

גבי אשכנזי נואם בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי, ינואר 2012. דרור עינב
"יש לשמור על אופציה צבאית אמינה על השולחן". אשכנזי, היום/דרור עינב

בהתייחסות כללית לנושא האירני אמר הרמטכ"ל לשעבר כי "אני חושב שהאסטרטגיה הנכונה לגבי אירן היא לעשות כל מה שאפשר מתחת למכ"ם, לרדאר, ולשלב את זה עם סנקציות כואבות. במקביל, יש לשפור על אופציה צבאית אמינה על השולחן, עם מוכנות ונכונות להשתמש בה אם נצטרך. הבעיה שלנו כרגע עם תוכנית הסנקציות היא ששעון התכנית מתקתק הכי מהר. המשימה שלנו היא להאיץ את השעון של הסנקציות ולקוות שהוא ישפיע. האסטרטגיה הנוכחית שלנו היא נכונה".

בנוגע לאירועי "האביב הערבי" שטלטלו בשנה החולפת את המזרח התיכון אמר אשכנזי כי השינויים שעוברים באזור הם שינויים טקטוניים. "הלוחות הכי בסיסיים של המזרח התיכון זזים. זה לא רק 'האביב הערבי', אסור שנחמיץ את השינויים שקרו לפני. חשוב להבין שהשינויים לא הסתיימו. אני מציע שנהיה מאוד צנועים ביכולת שלנו להעריך לאן זה ילך. למה? ביושר, לא ראינו את זה מגיע, זה עוד קרה ב'משמרת' שלי. אם זו איזשהי נחמה למישהו, גם עמיתנו המצרים לא ראו את זה מגיע. איך המודיעין לא ידע? כי המודיעין לא יודע את מה שהצבא המצרי לא יודע. אני מקווה שלא יקרה שינוי במצרים, אבל הוא יכול להיות שינוי שמהווה אתגר גדול יותר למדינת ישראל".

אשכנזי התייחס בדבריו גם לנעשה בסוריה. לדבריו, "אני סבור שסוריה יכולה להיות סוג של הזדמנות. אני בצד של מי שחושבים שגם אחרי שאסד ילך, כל ממשלה סונית לא תלך כל כך רחוק עם אירן וחיזבאללה כמו שבשאר הלך. אני חושב שיש דימוי שכיח לא נכון שספקית הנשק העיקרית של חיזבאללה זאת אירן. ספקית הנשק העיקרית לחיזבאללה זו סוריה. יכול להיות שייווצר בסוריה משטר לא אפקטיבי, מלחמת אזרחים, מדינה כושלת, זה יציב לנו אתגרים לא פשוטים. בניגוד למצרים, הצבא בסוריה נלחם על חייו".

עוד בנושא האירני:

דו"ח בארה"ב: אירן לא תפתח נשק גרעיני ב-2012
נתניהו: אפעל מול סין והודו כדי ללחוץ על אירן
"נתניהו יודיע לאובמה 12 שעות לפני תקיפה באירן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully