וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העורף מוכן למלחמה? לחצי מהאזרחים אין ערכות מגן

טל שלו

5.2.2012 / 5:48

בעוד במערכת הביטחון צופים מטר טילים על ישראל בעימות הצבאי הבא, תדון הבוקר הממשלה במוכנות העורף ותגלה: דרוש יותר ממיליארד שקלים להשלמת ההצטיידות של כלל האוכלוסייה

על רקע הערכתו האחרונה של ראש אמ"ן, האלוף אביב כוכבי, כי כ-200 אלף טילים ורקטות מכוונים אל ישראל, ישמעו היום (ראשון) שרי הממשלה כי רק כ-60% מהאוכלוסייה בישראל מצוידת בערכות מגן, וכי נדרשים עוד מאות מיליונים שקלים להשלמת הצטיידות מלאה של האוכלוסייה. בעוד סוף השבוע האחרון הוצף בדיווחים והתבטאויות השונות הנוגעות לשאלת תקיפה ישראלית של אתרי הגרעין באירן, השר להגנת העורף, מתן וילנאי, יסקור היום בישיבת הממשלה את מצב היערכות העורף לשנת 2011, ואת תוכנית העבודה העקרונית ל-2012. בין היתר, ידונו השרים במצב המיגון והמקלטים ברשויות המקומיות וכן במתקנים חיוניים.

יוקמו רשויות חירום עירוניות

תהליך חלוקת ערכות המגן לאזרחים החל במרץ 2010, והוא צפוי להסתיים בחודש מאי הקרוב עם חלוקת כ-4.2 מיליון ערכות, כך ש-54% מהאוכלוסייה, בעיקר באזור המרכז, יחזיקו בביתם מסכות לשעת חירום. על מנת לצייד את שאר האוכלוסייה, נדרשת תוספת תקציב של כ-1.2 מיליארד שקלים, וגורמים ביטחוניים התריעו באחרונה כי העיכוב בתקצוב עשוי להוביל לסגירת קווי הייצור וליצור פערי הצטיידות ממשיים בשעת חירום. המשמעות של העניין, היא שגם בסוף התהליך - קרוב למחצית מהאזרחים הישראליים לא יהיו מוגנים מתקיפה בלתי קונבנציונלית, ולכך יש להוסיף עשרות אלפי מהגרים וזרים שאינם זכאים לערכה על פי חוק.

בשנה שעברה פורסם דו"ח חריף של מבקר המדינה, שמתח ביקורת על מוכנות הרשויות המקומיות לשעת חירום. המבקר קרא לקבוע בהקדם האפשרי איזה גוף יהיה אחראי להכנתן של הרשויות המקומיות לעיתות חירום, ובכלל זה לאשר את המשאבים והסמכויות הנדרשים לשם כך, על-מנת שתושבי הרשויות המקומיות לא יהיו פגיעים וחשופים לסכנה. בהתאם, מציעים במשרד להגנת העורף וברשות החירום הלאומית להקים ולתקצב רשויות חירום עירוניות, שבראשן יעמוד קצין ביטחון, שיהיה אחראי על הפעלת הגורמים הרלוונטיים בעיר בשעת חירום. כמו כן, כחלק מלקחי אסון השריפה בכרמל, מתכננים במשרד להגנת העורף להקים במהלך שנת 2012 מערכת קשר שתהיה משותפת לכל הגורמים הרלוונטיים בשעת חירום, כולל כוחות ביטחון, הצלה, כיבוי, שלטון מקומי ועוד.

עוד בנושא:
מתן וילנאי בראיון מיוחד לפני שנה וחצי: "ערוכים למלחמה הבאה"
פיקוד העורף התריע לפני יותר משנה: "לרבע מהאוכלוסיה אין מיגון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully