וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים רשמיים בארה"ב: אל-קאעדה אחראי לפיגועים בסוריה

גורמי מודיעין רשמיים אומרים כי הפלג העירקי של ארגון הטרור מנסה להשיג דריסת רגל בסוריה. הדיווח מחזק את דברי אסד, שדחה כל העת את טענות האופוזיציה כי ביים את הפיגועים

מהלומה נוספת לאופוזיציה הסורית: מקורות רשמיים בארצות הברית אומרים כי הפלג העירקי של ארגון הטרור אל-קאעדה הוא שביצע את שני פיגוע התופת בדמשק, בחודש ינואר ובחודש דצמבר האחרון, וככל הנראה עומד גם מאחורי הפיגוע שהיה אתמול (שישי) בעיר חלב. המקורות שוחחו עם כתבים בלשכה הראשית של תאגיד העיתונות האמריקני מקלאצ'י, והדיווח מפיהם נחשב מהימן. עולה ממנו כי זו הפעם הראשונה שהפלג העירקי של אל-קאעדה מבצע פיגועים מחוץ למדינה, ככל הנראה כדי לחזק את השפעתו ברקע הלחימה העיקשת מול השיעים בעירק.

המקורות, המתבססים על ציטוטים מדו"חות מודיעיניים, מאשרים למעשה את טענותיו של נשיא סוריה, בשאר אסד, לפיהן גורמים זרים - ובראשם אל-קאעדה - מנסים להשיג דריסת רגל בנעשה בסוריה מאז החלה בה התקוממות האלימה בשנה שעברה.

הפרסום החדש מחליש מאוד את דברי האופוזיציה, הטוענת כי כוחות הביטחון הסורים ביימו את הפיגועים, ומדובר במכשול נוסף למאמץ לרתום את הקהילה הבינלאומית להתערב בנעשה בסוריה. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שב אמש על קריאתו לאסד להתפטר והאשים אותו בליבוי האלימות, ומזכ"ל האו"ם, באן קי מון, גינה אף הוא את הפיגועים, ושלח תנחומים למשפחות ההרוגים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזרחים ואנשי ביטחון בזירת הפיגוע בדמשק, בתחילת חודש ינואר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא ידוע על מה מתבססים הדו"חות שמטילים על אל-קאעדה את האחריות לפיגועים. הדו"חות קובעים כי ההוראה לביצועם הגיעה מאיימן א-זוואהירי, הנחשב ליורשו של אוסמה בן-לאדן בפקיסטן, ומצביעים על כך שכוחו התחזק עוד יותר בתקופה האחרונה, ככל הנראה ברקע חיסולים של שאר בכירי הארגון.

לפי דו"חות המודיעין, זו כנראה הפעם הראשונה שהפלג העירקי של אל-קאעדה פועל מחוץ לסוריה. "אפשר להגיד שהוא השתחרר מהשלשלאות", אמר אחד המקורות שהתראיין למקלאצ'י.

בוושינגטון מעריכים שהפלג הסוני מעוניין להרחיב את השפעתו מחוץ לעירק, שם הוא נלחם ברוב השיעי. לשם כך, בחר הארגון להגיע לסוריה, שם המשטר העלוואי מדכא בכוח את יתר הפלגים. "מדובר בפחות מבחירת מטרה, אלא יותר בהזדמנות", אמרו המקורות.

האופוזיציה שידרה סרטון ה"מוכיח" את אחריות המשטר לפיגועים

בפיגוע בחלב נהרגו אמש 28 בני אדם ונפצעו מאות. המשטר האשים את אנשי האופוזיציה באחריות לו, ואלה מיהרו לפרסם הודעה שבה האשימו את המשטר. בכיר האופוזיציה מחלב, סלימאן חלבי, אמר כי המשטר הסורי "נושא באחריות מלאה לפיצוצים שאירעו, לקורבנות שנהרגו ולנזקים שנגרמו". גם "הצבא הסורי החופשי", פלוגות העריקים של המורדים, הכחיש את הדיווח לפיו הוא עומד מאחורי הפיגוע.

בחודש ינואר, העלו לאינטרנט אנשי אופוזיציה סרטון, שהעלה בסימן שאלה את זהות מתכנני הפיגוע בדמשק בתחילת החודש, בו נהרגו 25 בני אדם. בסרטון, ששודר על ידי רשת הטלוויזיה "אל-ערביה", נראה כתב ערוץ הטלוויזיה הממלכתי בסוריה כשהוא מפזר שקיות בזירת הפיגוע בדמשק ואחר כך טוען שמדובר בחפצים אישיים של ההרוגים. בפיגוע, כמו בפיגוע שהיה שבועיים קודם לכן, שבו נהרגו 55 בני אדם בלב דמשק, פרסמו כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה תמונות זוועה שכללו חלקי גופות ודם רב.

הפיגועים בסוריה:
פיגוע בחלב: 25 הרוגים, ברקע המשך הטבח בחומס
6 בינואר: 25 הרוגים בפיצוץ בדמשק מול מטה הביטחון
23 בדצמבר, 2011: 40 הרוגים במתקפה בלב העיר
חילופי האשמות: גם האחים המוסלמים הואשמו בפיגוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully