וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 25 הרוגים בפיצוץ ליד מטה המודיעין בדמשק

ניר יהב

6.1.2012 / 15:30

בשכונת מידאן בדמשק נשמע פיצוץ עז, ובמקום עשרות הרוגים ופצועים. לפני כשבועיים אירעו שני פיגועי טרור דומים, בסמוך למתקנים צבאיים. באופוזיציה טוענים: המשטר הסורי אחראי

25 בני אדם נהרגו היום (שישי) ו-46 נוספים נפצעו בפיצוץ עז שאירע סמוך למטה המודיעין הסורי בשכונת מידאן שבדמשק. כך דיווחו כלי תקשורת ערבים. עוד דווח כי הפיצוץ פגע במכונית צבאית, וכי צוות של פקחי הליגה הערבית הגיע למקום. כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה דיווחו כי אזרחים סורים רבים הגיעו למקום הפיצוץ, התאספו סביב צוות הפקחים ודרשו מהם "לתעד את פיגוע הטרור". על פי תחנות טלוויזיה במדינה, מדובר בפיגוע טרור שנעשה על ידי מחבל מתאבד.

פעיל אופוזיציה הסורי, חאלד אחמד, תהה: "איך יכול להיות שלא אירעו פיגועים טרם הגעתם של הפקחים הערבים לשטחי סוריה?". בראיון לרשת הטלוויזיה אל-ג'זירה אמר כי הפיצוץ שאירע היום בשכונת מידאן בדמשק "הוא מסר כושל מצד המשטר ואין ביכולתו להשפיע על המהפכה במדינה". לדבריו, ראש צוות הפקחים מוחמד דאבי "יודע היטב מה קורה בשטח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"איך יכול להיות שלא אירעו פיגועים טרם הגעתם של הפקחים הערבים לשטחי סוריה"? הפיגוע בדמשק, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיוק כמו בפיגוע שאירע לפני כשבועיים, שבו נהרגו 55 בני אדם בלב דמשק, גם הפעם פרסמו כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה תמונות זוועה מהפיגוע שכללו חלקי גופות ודם רב. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית בסוריה, במקום יש "עשרות הרוגים ופצועים", רובם אזרחים. טרם נמסר מספרם המדויק של ההרוגים. על פי הדיווח, מחבל מתאבד פוצץ עצמו במקום, הנמצא לא רחוק מבית ספר יסודי ונחשב לאזור שוקק חיים.

"המשטר הסורי תכנן את הפיצוץ"

בניגוד לפיגוע הקודם, אז הפנו השלטונות בסוריה את האצבע המאשימה לארגון אל-קאעדה, הפעם הם לא האשימו אף גורם בפיגוע. אחד מדוברי ארגוני האופוזיציה בסוריה, עלי חסן, האשים את המשטר הסורי בתכנון הפיגוע היום בבירה. "המשטר הסורי הוא זה שתכנן את הפיצוץ שאירע בשכונת מידאן בדמשק, באופן הדומה לשני הפיצוצים שאירעו לפני שבועיים בדמשק", אמר. בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-ערביה" אמר עוד כי הפיצוץ "נועד להפחיד את המפגינים", בעיקר לקראת פרסום דו"ח הפקחים של הליגה הערבית בעניין המצב בסוריה. "המשטר רוצה לשבש את פעילותם", הוסיף.

גם מפקד "הצבא הסורי החופשי" - הצבא שחייליו ערקו מצבא סוריה - העריך כי המשטר הסורי עומד מאחורי הפיצוץ בדמשק. המפקד, ריאד אסעד, אמר לרשת אל-ג'זירה כי המשטר הסורי "תכנן את הפיגוע" והוסיף כי צבאו "ימשיך להגן על העם הסורי למרות שהמשטר ממשיך להרוג, לעצור, להרוס בתים ולנסות לעורר מלחמת עדות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי אחראי למתקפת הטרור?/מערכת וואלה!, צילום מסך

האש בסוריה נמשכת - גם מצד הצבא. מנגנוני הביטחון הנאמנים לנשיא סוריה, בשאר אסד, ירו היום לעבר מפגינים נגד משטרו של האחרון בבירה דמשק – כך דיווחו עדי ראייה לסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח, לפחות שלושה מפגינים נפצעו, ומצבם אינו ידוע. עד הראייה הוסיף כי כוחות הביטחון, בהם גם המשטרה החשאית, החלו לירות לעבר המפגינים בנשק אוטומטי.

מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, פנה היום לראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, וביקש ממנו להתערב במהומות בסוריה, נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד, בניסיון להנמיך את הלהבות האלימות במדינה. בתום פגישה בין השניים בקהיר, אמר אל-ערבי כי "העברתי למשעל מסד לרשויות הסוריות, כי יש לפעול בשיתוף פעולה, בשקיפות ובאמון כדי להפסיק את האלימות במדינה".

עוד בנושא

40 הרוגים במתקפה על מנגנוני ביטחון בלב דמשק
דיווחים סותרים: מי אחראי לפיגועים בסוריה?
מפקד המורדים בסוריה: נסלים התקפותינו ו”נפתיע”

(עדכון ראשון: 12:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully