וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: 28 נהרגו בפיגוע במטה ביטחוני בחלב

ניר יהב

10.2.2012 / 12:56

כלי התקשורת הרשמיים מדווחים על הרוגים בשני "פיגועי טרור" בעיר השנייה בגודלה במדינה. "אל-ג'זירה": הפיצוצים - במטה הביטחון הצבאי בעיר. לא ידוע מי עומד מאחורי התקיפה

הישג נוסף למורדים במשטרו של אסד? הטלוויזיה הסורית דיווחה הבוקר (שישי) כי בעיר חלב, השנייה בגודלה בסוריה, נשמעו שני פיצוצים, וכתוצאה מכך התקבלו דיווחים על הרוגים ופצועים - בהם גם חיילים וגם אזרחים. על פי הטלוויזיה הסורית, מדובר ב-28 בני אדם בסך הכל שנהרגו, ו-175 שנפצעו. לא ידועה זהות העומדים מאחורי הפיצוצים. רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה כי הפיצוצים אירעו בסמוך למטה הביטחון הצבאי בחלב. כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה טענו כי מדובר ב"פיגועי טרור". לעומת הדיווחים הרשמיים, ארגוני זכויות אדם בעיר דיווחו כי שלושה פיצוצים נשמעו בעיר.

האופוזיציה הסורית מיהרה לפרסם הודעה שבה האשימה את המשטר הסורי כמי שעומד מאחורי הפיצוצים בחלב, "בדומה לפיצוצים שאירעו בדמשק לפני כחודש". בכיר האופוזיציה מחלב, סלימאן חלבי, אמר כי המשטר הסורי "נושא באחריות מלאה לפיצוצים שאירעו, לקורבנות שנהרגו ולנזקים שנגרמו".

שני פיצוצים במטה הביטחון הצבאי בחלב. הטלוויזיה הסורית, ספק 500
28 נהרגו. הפיצוץ הבוקר בחלב/ספק 500, הטלוויזיה הסורית

לפני כחודשים וחצי אירעו בדמשק שני פיצוצים דומים, שגם הם הוגדרו על ידי כלי התקשורת הרשמיים כ"פיגועי טרור": האחד כוון נגד מנהלת ביטחון המדינה, מגופי הביטחון המרכזיים בסוריה, והשני נגד מטה ביטחוני בעיר. מוקדם יותר דווח על שני פיצוצים עזים שאירעו בבירה הסורית ומספר דקות לאחר מכן דווח כי מדובר בפיגועים. רשת טלוויזיה סורית דיווחה כי במתקפה נהרגו 40 חיילים ואזרחים, וכמאה בני אדם נפצעו.

לא ברור מי אחראי לפיצוצים בדמשק

אף גורם לא נטל אחריות על הפיגועים, אולם התקשורת הסורית דיווחה כי מחקירה ראשונית עולה כי ארגון "אל-קאעדה" עומד מאחוריהם. רשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-ג'דיד" דיווחה כי שני הפיצוצים אירעו בשכונת כפר סוסה שבמרכז דמשק ובעקבותיהם נשמע קול ירי מאסיבי.

אחמד רמדאן, בכיר אופוזיציה סורי היושב בגלות בקנדה, סבר אז כי הנשיא הסורי הוא-הוא שעמד מאחורי הפיצוצים שהרגו רבים מאנשיו. "המשטר הסורי רוצה להראות למשקיפי הליגה הערבית שהמצב בסוריה מסוכן", אמר רמדאן לרשת הטלוויזיה הלבנונית MTV. לעומת רמדאן, ארגון חזבאלללה טוען כי דווקא ארצות הברית היא האחראית לפיגועים. בהודעה שפרסם הארגון, בה ביקש לגנות את הפיצוצים, נכתב כי הכוחות האמריקניים היו מעורבים בפיגוע.

ובתוך כך, האש ברחבי סוריה ממשיכה לבעור, כשמשטרו של הנשיא אסד ממשיך לטבוח באזרחיו. לאחר יממה שבה נהרגו כמאה בני אדם בחומס, צבא סוריה שב אתמול להפגיז את שכונותיה של "עיר המהפכה". לפי דיווח ברשת "אל-ערבייה", 107 בני אדם נהרגו אתמול בהפגזה של הצבא על שכונת באבא עמרו, מתוך 126 הרוגים במדינה כולה. האופוזיציה מסרה כי אתמול נהרגו במהלך היום 117 בני אדם מאש כוחות הביטחון הסורים, 93 מהם בחומס. מאות בני אדם נפצעו במהלך פשיטות שביצע צבא סוריה על שכונות העיר.

עדי ראייה דיווחו כי כוחות צבא רבים נמצאים בעיר: צלפים הוצבו על הגגות, טנקים נפרשו בתוככי השכונות וחיילים מפטרלים ביחד עם בריוני ה"שביחה" בסמטאות העיר ומטילים אימה על תושביה. רופאים מקומיים דיווחו כי במרפאות המאולתרות שהוקמו בשטח חסר ציוד רפואי רב, דבר המסכן את חייהם של מאות הפצועים מאש צבא סוריה. עוד דווח כי צבא סוריה הרס אתמול 20 בניינים בעיר.

אסד טובח באזרחיו - כותרות אחרונות
היום השישי להפגזת חומס, 126 נהרגו היום בסוריה
”האיחוד מתכנן: הקפאת טיסות מסחריות לסוריה”
ליל דמים בחומס: ”3 משפחות נשחטו עם ילדיהן”

(עדכון ראשון: 10:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully