וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום השישי להפגזת חומס, 126 נהרגו היום בסוריה

ניר יהב

9.2.2012 / 15:32

צלפי וטנקי צבא סוריה ובריוני ה"שביחה" מטילים אימה ברחובות העיר, בה נהרגו 107 מהבוקר. אתמול מתו 18 פגים בגלל ניתוק בי"ח מחשמל. דיווח: בפנטגון שוקלים לחמש את המורדים

רויטרס

(צילום: רויטרס וצילומי חובבים שהועלו ליוטיוב, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

לאחר יממה שבה נהרגו כמאה בני אדם בחומס, צבא סוריה שב הבוקר (חמישי) להפגיז את שכונותיה של "עיר המהפכה". לפי דיווח ברשת "אל-ערבייה", 107 בני אדם כבר נהרגו הבוקר בהפגזה של הצבא על שכונת באבא עמרו בחומס, מתוך 126 הרוגים היום במדינה כולה. האופוזיציה מסרה כי אתמול נהרגו במהלך היום 117 בני אדם מאש כוחות הביטחון הסורים, 93 מהם בחומס. מאות בני אדם נפצעו במהלך פשיטות שביצע צבא סוריה על שכונות העיר.

עדי ראייה דיווחו כי כוחות צבא רבים נמצאים בעיר: צלפים הוצבו על הגגות, טנקים נפרשו בתוככי השכונות וחיילים מפטרלים ביחד עם בריוני ה"שביחה" בסמטאות העיר ומטילים אימה על תושביה. רופאים מקומיים דיווחו כי במרפאות המאולתרות שהוקמו בשטח חסר ציוד רפואי רב, דבר המסכן את חייהם של מאות הפצועים מאש צבא סוריה. עוד דווח כי צבא סוריה הרס אתמול 20 בניינים בעיר.

עוד דיווחו היום עדי ראייה ל"אל-ערביה כי הצבא "מפגיז ללא הבחנה" בעיר, וכתוצאה מכך בתים קורסים על יושביהם. "כוחות ההצלה מתקשים להגיע לשכונות המופגזות", הוסיפו. לפי דיווח נוסף, בין ההרוגים בעיר אתמול היו 18 תינוקות שנולדו כפגים והוחזקו באינקובטורים בבית החולים בעיר - ומתו בגלל שאספקת החשמל לבית החולים נותקה על ידי כוחות הביטחון.

ראש המרכז לזכויות האדם בסוריה, ראמי עבד א-רחמן, אמר הבוקר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי מאז יום שישי נהרגו בחומס 400 איש, 100 מתוכם רק אתמול. הוא העריך כי מניין ההרוגים רק יעלה משום שרבים מהפצועים נמצאים במצב קשה ומשום שבמרפאות השטח חסר ציוד רפואי רב. בנוסף אמר כי פצועים רבים פוחדים להגיע לבתי החולים מחשש שייעצרו.

במקביל, שוחח מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, עם מזכיר הליגה הערבית נביל אל-ערבי, ודן עמו ב"אפשרויות לסיים את ההרג בסוריה". ולהתחיל במשא ומתן פוליטי. "אל ערבי הודיע לי שהוא מתכוון לשלוח את משקיפי הליגה הערבית בחזרה לסוריה וביקש את סיוע האו"ם", אמר באן. סגנו של אל-ערבי, אחמד בן חלי, אמר כי הליגה הערבית מנהלת מגעים רציפים עם רוסיה וסין – שהטילו לפני כמה ימים וטו על כוונת מועצת הביטחון לגנות את האלימות הסורי.

בתוך כך, לאחר שבימים האחרונים נפוצו דיווחים על כך שבממשל האמריקני החלו לשקול התערבות צבאית בסוריה, מדווח היום ה"טיימס" של לונדון כי ארה"ב ובעלות בריתה החלו לשקול הענקת סיוע לכוחות המורדים בסוריה. גורם בכיר בממשל שצוטט על ידי הרשת אמר כי בפנטגון "בודקים אפשרויות, בשלב זה במישור האקדמי", לספק נשק למחתרת "הצבא הסורי החופשי", ולפתוח בסוריה "מסדרון הומניטרי" לסיוע לאוכלוסיה.

עדכון ראשון: 8:41

מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות אחרונות:
"האיחוד מתכנן: הקפאת טיסות מסחריות לסוריה"
אתמול בחומס: "3 משפחות נשחטו עם ילדיהן"
הפנטגון החל לבחון אפשרות לפעולה צבאית בסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully