וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון החל לבחון אפשרות לפעולה צבאית בסוריה

מדובר בבחינה ראשונית של האפשרויות הצבאיות הקיימות באזור. בין השאר נשקלים עזרה הומניטרית, סיוע לאופוזיציה ותקיפה. "לא התקבלו שום החלטות, מעדיפים את הנתיב הדיפלומטי"

משרד ההגנה האמריקני ופיקוד המרכז של צבא ארצות הברית החל בבדיקת האפשרויות לפעולה צבאית בסוריה, כך דיווחה הלילה (רביעי) רשת CNN. האפשרויות מתוכננות רק למקרה שהנשיא ברק אובמה יבקש אותן, ושני בכירים הדגישו כי מדיניות ארצות הברית כרגע היא להעדיף את הנתיב המדיני-דיפלומטי.

בכיר העריקים: צבא אסד לא ישרוד את החודש. רויטרס
"הפנטגון עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות בסוריה. הוא לא יעשה את תפקידו אם לא ישים כמה אפשרויות על השולחן"/רויטרס

על פי בכיר אחד, מדובר ב"תרגיל בבדיקת השטח", בכדי לשקול אילו יכולות צבאיות קיימות ופנויות, בהתאם לפעילויות אחרות של צבא ארצות הברית באזור. עוד נאמר כי תכנון מסוג זה הוא אופייני למשרד ההגנה, שאינו מעוניין להגיע למצב בו הוא נתפס ללא תכניות, אם אכן יידרשו לכך. "הפנטגון עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות בסוריה. הוא לא יעשה את תפקידו אם לא ישים כמה אפשרויות על השולחן", אמר בכיר ל-CNN, "אך לא התקבלו שום החלטות בנוגע לפעילות צבאית בסוריה".

בבניית תכנונים מקדימים שכאלו נבחנות כל האפשרויות, החל מעזרה הומנטרית, דרך סיוע לכוחות אופוזיציה ועוד תקיפות צבאיות - אך זו אפשרות לא סבירה, ציינו הבכירים. הסנטור הרפובליקני ג'ון מקיין אמר אתמול במהלך שיחה עם עיתונאים כי על ארצות הברית לשקול "את כל האפשרויות, כולל חימוש האופוזיציה". אך הבכירים הסתייגו מכך, באומרם שהוספת אמצעי לחימה למצב אלים קיים, הוא לא מעשי. "אנחנו לא מורידים אף אופציה מהשולחן, רק הנשיא מחליט על כך", אמרה ויקטוריה נולנד, דוברת מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון. "אך, כפי שהנשיא ומזכירת המדינה הבהירו רבות, אנו לא חושבים כי הכנסת עוד נשק לסוריה הוא הפתרון".

המלחמה בסוריה: כותרות נוספות
ח"כים ערבים נגד אסד: ידיו מגואלות בדם אזרחים
שר החוץ הרוסי: "אסד הבטיח שהוא מחויב לסיום האלימות"
ארה"ב סגרה השגרירות בסוריה; חומס זועקת לעזרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully