וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליל דמים בחומס: "3 משפחות נשחטו עם ילדיהן"

ניר יהב

8.2.2012 / 9:41

ההבטחה לסיום האלימות כבר נשכחה, ופגזי צבא סוריה ממשיכים לנחות בעיר, בה נמנו 52 הרוגים הלילה. עיתון סעודי: מדינות ערב מתכוונות להכיר רשמית במועצת האופוזיציה הסורית

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ')

הבטחות לחוד ומציאות לחוד: עוד לא חלפה יממה מאז הבטיח נשיא סוריה בשאר אסד לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי הוא "מחויב לסיום האלימות" - ומפלס האלימות רק ממשיך לעלות: לפחות 52 בני אדם נהרגו במהלך הלילה במתקפה הנמשכת של צבא סוריה על העיר חומס במרכז המדינה, כך מדווחת הבוקר (רביעי) רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה".

על פי הדיווח, המסתמך על עדי ראייה, הצבא הסורי שיגר טילים במהלך שעות הלילה והבוקר לעבר שכונות בעיר ופרש טנקים ברחבי העיר. "עשרות בני אדם נהרגו כתוצאה מהפגזת השכונות באבא עמרו, חאלדיה וביאדה", סיפרו עדי ראייה. "כל קווי התקשורת והאינטרנט נותקו בעיר ובפרבריה, ומסוקים חגים בגובה נמוך".

מפה סוריה חומס. AP
מפה: AP/AP

בין היתר, דיווח ארגון זכויות האדם הסורי כי 20 מההרוגים הלילה בחומס הם בני שלוש משפחות, לא חמושים, שנורו למוות על ידי אנשי ה"שביחה", המיליציה הנאמנה לשלטון. "הם פרצו בלילה לשלושה בתים ושחטו את כל בני המשפחות - שלושה זוגות הורים ו-14 ילדים", מסר ראמי עבד א-רחמן מהארגון.

סוריה - עוד כותרות:
הפנטגון החל לבחון אפשרות לפעולה צבאית בסוריה
גרמניה: שניים נעצרו בחשד לריגול למען סוריה
ח"כים ערבים נגד אסד: ידיו מגואלות בדם אזרחים

הלוויה של הרוגים בהפגנות נגד השלטןו בעיר מערת א-נועמאן שבצפון סוריה, 6 בפברואר 2012. רויטרס
הלוויה של הרוגים בהפגנות נגד השלטון, השבוע בעיירה מערת א-נועמאן שבמחוז אידליב הצפוני/רויטרס

הפגזת חומס נמשכת זה כמה ימים כמעט ללא הרף. על פי דיווחי האופוזיציה, מאות בני אדם נהרגו מתחילת השבוע ואלפים נפצעו. עדי ראייה דיווחו כי שכונת באבא עמרו "הוחרבה לגמרי" וכי קשה לאתר את כל הגופות שכן "רבות מהן עדיין נמצאות תחת ההריסות". לפי דיווחים נוספים, כוחות צבא סוריה פועלים הבוקר גם בערים רקה וסווידא, ועוצרים מאות בני אדם.

עוד לפני גל ההרג הנוכחי, כבר הבהירו באופוזיציה הסורית כי אינם מאמינים למילה מהבטחותיו של אסד. "לא ייתכן שאסד ימשיך למשול לאחר שהפגיז את הערים במדינה", אמר אמש לרויטרס כמאל לובוואני, אחד ממנהיגי האופוזיציה הסורית. "השימוש הגובר שלו בכוח לא ישפר את עמדת המיקוח שלו, ורק יגרור את המדינה לתוהו-ובוהו".

דמשק: "הערבים צריכים ללמוד מרוסיה"

במישור המדיני, נמשכים הנסיונות למצוא דרכים להתמודד עם הווטו שהטילו סין ורוסיה במועצת הביטחון של האו"ם על החלטה לגינוי סוריה והדחת אסד. מקורות ערבים אמרו לעיתון הסעודי "עוכאז" כי שרי החוץ הערבים יבחנו ביום ראשון הקרוב כמה אפשרויות, בהן הכרה ב"מועצה הלאומית הסורית", הנחשבת לגוף האופוזיציה המרכזי למשטרו של אסד. "המשך המצב הנוכחי בסוריה עלול להוביל את המדינה למלחמת אזרחים כוללת, דבר המאיים על אחדותה ועתידה של סוריה", הוסיפו המקורות.

מנגד, בעיתון הסורי הממסדי "תישרין" נכתב הבוקר במאמר המערכת כי למרות כל הצעדים שנוקטות מדינות ערב נגד סוריה, "דמשק מעוניינת לשתף פעולה עם כל מאמץ ערבי רציני וכן לסייע לסורים לפתור את המשבר, באופן שיבטיח את יציבותה ושגשוגה של סוריה".

המאמר, המבטא את עמדת המשטר, תקף קשות את מדינות ערב שהטילו סנקציות על סוריה וחלקן אף גירשו את שגריר סוריה: "קיווינו שהעמדה הרוסית, שאותה הביע אתמול שר החוץ לברוב, תהיה גם עמדת כל הערבים, אולם למרבה הצער מה שקרה הוא ההפך הגמור. בזמן שלברוב הבהיר כי ארצו רוצה ביציבותה של סוריה ותומכת באינטרסים של העם הסורי וברפורמות דמוקרטית, מדינות המפרץ גירשו את שגרירי סוריה".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully