וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: שניים נעצרו בחשד לריגול למען סוריה

7.2.2012 / 14:45

שני העצורים מברלין, סורי ולבנוני, חשודים כי ריגלו במשך שנים אחר גורמי אופוזיציה סורים בגרמניה עבור שירותי המודיעין של אסד. חיפושים נערכו בדירות של עוד 6 חשודים

כאילו שסוריה אינה מסובכת כבר מספיק עם העולם המערבי: בעוד הנשיא בשאר אסד מארח בדמשק את שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, עצרה היום (שלישי) משטרת גרמניה שני בני אדם החשודים כי ריגלו בשטח המדינה אחרי פעילותם של ארגוני אופוזיציה סוריים, מטעם שירותי המודיעין של אסד.

המידע שהוביל למעצר הגיע ממנגנון המודיעין המסכל הפנימי של גרמניה. שני העצורים, שנעצרו בבירה ברלין, זוהו כ"מוחמד א.", בן 47, לבנוני בעל אזרחות גרמנית; ו"אכרם או.", סורי בן 34 (החוק הגרמני אוסר לפרסם שמות משפחה מלאים של חשודים). "השניים חשודים כי ריגלו במשך תקופה בת כמה שנים אחר פעילות האופוזיציה הסורית בגרמניה", נמסר ממשרד התובע הפדרלי. עוד נמסר כי 70 שוטרים השתתפו במבצע המעצר, במהלכו נערכו חיפושים בדירות של שישה חשודים נוספים במעורבות ברשת הריגול. שני החשודים שנעצרו יופיעו בפני בית משפט מחר.

בדצמבר האחרון הותקף והוכה פרהאד אחמה, פוליטיקאי במפלגת "הירוקים" הגרמנית, ממוצא סורי, בדירתו בברלין. אחמה היה מעורב בפעילויות נגד המשטר הסורי, וכמה מחברי מפלגתו מיהרו להאשים את השירותים החשאיים של סוריה בתקיפה. לא ברור אם יש קשר בין המקרה למעצרים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully