וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של רוסיה לאסד: "אתה מודע לאחריותך"

ניר יהב

7.2.2012 / 13:32

בעוד נשיא סוריה ממשיך לקטול את בני עמו המתקוממים בחומס, נפגש עמו סרגיי לברוב בדמשק בניסיון לתווך לפתרון המשבר. רעייתו של אסד, אסמה, שברה שתיקה: "תומכת בו"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

בעוד נשיא סוריה, בשאר אסד, ממשיך במתקפה העקובה מדם על מתנגדי השלטון בעיר חומס, נחת היום (שלישי) בדמשק שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב. בשידורי הטלוויזיה הסורית הממלכתית נראה הבוקר לברוב מתקבל בשדה התעופה בדמשק בידי אלפי אזרחים מריעים המנופפים בדגלי סוריה ורוסיה. במקביל, שידרה הטלוויזיה הסורית גם צילומים מהפגנת ענק הנערכת בעיר חלב בהשתתפות רבבות, לאות תמיכה בנשיא.

לפי דיווח סוכנות הידיעות הרוסית RIA, בפגישה אמר לברוב לאסד כי עליו להיות מודע לאחריותו לנעשה במדינה. "על כל מנהיג באשר הוא להיות ער לחלקו באחריות, ואתה מודע לאחריותך", צוטט לברוב בדיווח, והוסיף: "זהו האינטרס של העם הערבי לחיות בשלום ובהסכמה".

התפתחויות אחרונות בסוריה:
שר החוץ של רוסיה לקראת הביקור: "המערב היסטרי"
ארה"ב סגרה השגרירות בסוריה; חומס זועקת לעזרה
אחרי הווטו: "נותר רק להדיח את אסד בכוח הזרוע"
בכיר העריקים: צבא סוריה לא ישרוד את פברואר

קהל של אלפים מקבל בבירת סוריה, דמשק, את פני שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, 7 בפברואר 2012. רויטרס
קבלת הפנים ללברוב, הבוקר בדמשק/רויטרס
קהל של אלפים מקבל בבירת סוריה, דמשק, את פני שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, 7 בפברואר 2012. רויטרס
דגלי סוריה ורוסיה סביב שיירתו של לברוב/רויטרס

ערב צאתו לסוריה, צוטט לברוב ברשת הטלוויזיה הרוסית RT, כשהוא דוחה שוב את הביקורת הנרחבת במערב על הווטו הרוסי, וטען שהיא "אינה הוגנת" ו"כמעט היסטרית".

גורמים בהנהגה הסורית אמרו היום לעיתון הכוויתי "א-ראי" כי לברוב יבהיר לנשיא אסד כי רוסיה תישאר בעלת ברית של סוריה ותעמוד לצדה במוסדות הבינלאומיים. כמו כן, מסרו הגורמים כי לברוב יבקש מאסד לשמור על התחמושת הרוסית בשטחי סוריה, מחשש לזליגתה לידי חיזבאללה. כמו כן יבקש לברוב מאסד לקדם רפורמות ולנהל דיאלוג עם האופוזיציה. במקביל, דיווח היום העיתון הסעודי "עוכאז" כי לברוב ינסה במהלך ביקורו לשכנע את בשאר אסד "לגלות גמישות ולהפחית את כמות הפעולות הצבאיות, בעיקר אלו הפוגעות באזרחים".

השכונות המתוקפות בחומס נותקו מחשמל ותקשורת

בינתיים בשטח, נמשך קציר הדמים. גורמי אופוזיציה דיווחו הבוקר כי צבא סוריה חידש את מתקפתו על העיר חומס שבמרכז המדינה, וההפגזה מתמקדת בשכונות באבא עמרו, חאלדייה ואל-ביאדה. לדברי תושבים בעיר, החשמל בשכונות אלו נותק, כמו גם כל קווי התקשורת אליהן. במקביל, דיווחו עדי ראייה כי כוחות הביטחון הסורים פשטו הבוקר גם על העיירה טפס שבמחוז דרעא הדרומי. לפי דיווחי האופוזיציה, מניין ההרוגים אתמול ברחבי סוריה עומד על 128 בני אדם, בהם 19 ילדים ו-15 נשים. 61 מהם נהרגו בחומס.

בתוך, כך, שברה היום רעייתו של נשיא סוריה, אסמה אסד, את שתיקתה שנמשכה מאז פרוץ ההתקוממות במדינה לפני כ-11 חודשים - כששלחה דואר אלקטרוני לעיתון הבריטי "טיימס", בו הביעה תמיכה בבעלה הנשיא. "הנשיא הוא נשיא סוריה, לא של חלק מהסורים, והגברת הראשונה תומכת בו בתפקידו זה", נכתב במכתבה של הגברת הסורית הראשונה.

סרטון שהועלה לרשת מההפגזות הבוקר בחומס

"אשת הנשיא ממשיכה לקדם פעולות צדקה שונות, לסייע בפיתוח הכפרים ולתמוך בנשיא", נכתב עוד במכתב. "כמו כן, פועלת אשת הנשיא בימים אלו לגישור בין פערים וליצירת דיאלוג, וכן לניחום משפחות קורבנות האלימות". בעיתון העריכו כי אסד, בת 36, החליטה לשלוח את המכתב בעקבות כתבה שנכתבה עליה בשבוע שעבר, בה עלתה תהייה מה אשה משכילה כמוה, שחונכה בבריטניה, חושבת על הדיכוי האלים של ההתקוממות בארצה.

בארצות הברית ממשיכים לקרוא לפתרון מהיר של המשבר בסוריה, אך ללא התערבות צבאית. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר אמש לכתבים כי "ארצות הברית מאמינה כי הפתרון הנכון בסוריה הוא פתרון פוליטי". קרני הוסיף כי ארה"ב לא מסירה מהשולחן אף אופציה להתמודדות עם סוריה, אך היא מתמקדת להשגת המטרות באמצעים דיפלומטיים וכלכליים. מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, גינה אנמש את ההפצצות הנמשכות בחומס, ואמר כי "אלימות כזו אינה מקובלת לחלוטין על האנושות". דוברו של באן, מרטין נרסיקי, ציין כי מזכ"ל האו"ם "מזועזע" ממניין ההרוגים הגובר בסוריה.

עדכון ראשון: 11:44

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully