וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של רוסיה מבקר בסוריה: "המערב היסטרי"

7.2.2012 / 2:02

לברוב גינה את תגובת המערב על הווטו שהטילו רוסיה וסין באו"ם. בישראל מעריכים כי הביקור לא יניב הרבה מעבר למסרים קשוחים, וכי המשטר הסורי לא חושש ממתקפה חיצונית

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב גינה את תגובת המערב לווטו הרוסי והסיני במועצת הביטחון בנוגע לסוריה וטען שהיא "אינה הוגנת" ו"כמעט היסטרית", כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית RT. לברוב יבקר היום (שלישי) בדמשק את נשיא סוריה בשאר אסד, אך בישראל מעריכים כי מדובר בביקור חסר השפעה על מדיניות המשטר, למרות הציפיות במערב מזעזוע. במערכת הביטחון מעריכים כי שר החוץ הרוסי מגיע כדי לבצע מהלך מדיני במטרה להסיר את הלחץ מרוסיה בעקבות הטלת הווטו בהצבעה באו"ם והמתקפה התקשורתית שבאה אחריה. במערכת הביטחון משוכנעים כי הרוסים לא יוותרו על הקשר עם סוריה, שמהווה עבורם נקודת אחיזה אסטרטגית למזרח התיכון, ולכן הביקור הזה ילווה ב"טלטלה מילולית" בלבד. הערכה בישראל שכלפי חוץ יעלה שר החוץ הרוסי מסרים ברורים, אך בפועל הם יהיו חסרי משמעות.

במערכת הביטחון בישראל טוענים כי הנשיא הסורי לא חושש ממתקפה חיצונית מאחר ועדיין עומד לרשותו צבא גדול מאוד, אמצעי לחימה לא קונבנציונאליים ובסיסי טילים שמהווים איום על כל מדינות האזור. למרות הפרסומים בכלי התקשורת המערביים על עריקה משורות הצבא, מדגישים במערכת הביטחון כי עד כה לא ערקו יחידות שלמות מהצבא הסורי - מה שמעיד על חוסנו של המשטר. בנוסף לכך האופוזיציה הסורית לא פועלת בצורה מאורגנת ולכן היא לא מצליחה להוות אתגר עבור הצבא.

העלאווים - מוקד התמיכה העיקרי

המשענת העיקרית של בשאר אסד היא העדה העלאווית שמונה כשני מיליון אזרחים. בני העדה תומכים בו בצורה חסרת פשרות, אך במערכת הביטחון מעריכים כי המפנה בתמיכה באסד עלול לצבור כוח אם הכלכלה, שכרגע מצליחה להתקיים למרות הקרבות בפרברי דמשק, תקרוס.

גורם ביטחוני בכיר הסביר כי "אם המורדים יצליחו לפגוע בבשאר אסד, מה שנראה כרגע רחוק, גורלם של העלאווים יהיה כמו גורלו. המיעוט יחזור עשרות שנים אחורה ועל כן הם יאבקו עד הרגע האחרון. זו לא מלחמה פרטית של אסד אלא של העדה כולה".

לדבריו של הגורם הביטחוני, ההערכות הללו מתבססות על ההנחה שהנשיא יישאר שפוי: "הערכה היא שאסד ניזון מאנשיו וכלי התקשורת של עצמו שמפיצים תעמולה ואינו מודע למה שמתרחש בשטח. ברגע שהוא יבין באמת את מה שמתחולל ברחובות הוא עשוי להשתגע ואנחנו כמדינה צריכים להיערך להפתעות ולפעולות קיצוניות כמו גלי פליטים שיגיעו לגבולות המדינה הסורית - כולל ישראל".

עוד באותו נושא:
ארה"ב סגרה השגרירות בסוריה; חומס זועקת לעזרה
חומס מופגזת מהאוויר: בניינים קרסו, עשרות הרוגים
אחרי הווטו: "נותר רק להדיח את אסד בכוח הזרוע"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully