וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפלורידה מצביעים, גינגריץ' כבר מתכונן לנבאדה

נצחון מיט רומני במדינה הרביעית בפריימריז הרפובליקניים נראה מובטח, ותקוותיו של ניוט גינגריץ' מתמקדות בפרישה של ריק סנטורום אחריהן, כדי שהשמרנים יוכלו להתאחד מאחוריו

במדינת פלורידה שבדרום מזרח ארצות הברית החלה היום (שלישי) ההצבעה בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית, ולפי כל הסימנים, המנצח במדינה - הרביעית בסדר ההצבעה - יהיה מיט רומני, שיצרף לצדו מדינה שנייה, לאחר נצחונו בניו המפשייר.

לפי סקר עדכני שנערך על ידי סוכנות רויטרס ומכון Ipsos, לאחר שבסוף השבוע הצטמצם מעט הפער, מוביל כעת מושל מסצ'וסטס לשעבר בפער ניכר של 15% על פני יריבו העיקרי, יו"ר בית הנבחרים לשעבר ניוט גינגריץ'. בסקר זוכה רומני ל-43% תמיכה בין המצביעים הרפובליקנים הרשומים במדינה, ואילו התמיכה בגינגריץ' הצטמצמה ל-28% בלבד - ירידה של 5% מאז יום שישי. התמיכה הולכת ומצטמצמת גם בשני המועמדים האחרים שנותרו במרוץ - 12% לחבר הקונגרס מפנסילבניה ריק סנטורום, ו-5% בלבד לחבר הקונגרס מטקסס רון פול.

«object width="466" height="670"» «param name="movie" value="https://isc.walla.co.il/info/20120122_usa_prim/prime9.swf"» «/param» «param name="allowFullScreen" value="true"» «/param»«param name="allowScriptAccess" value="always"» «/param» «embed src="https://isc.walla.co.il/info/20120122_usa_prim/prime8.swf" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="466" height="670"» «/embed» «/object»

בהנחה שבפלורידה סיכוייו כבר אפסו, נראה כי גינגריץ', שאך לפני שבוע נראה כמו מוביל במרוץ לאחר נצחונו בדרום קרוליינה, שוקד בעיקר על מזעור נזקים, לקראת ההצבעה בעוד שורה של מדינות, החל בשבת הקרובה במדינת נבאדה המערבית. בהופעה הבוקר באולפן רשת "פוקס", חזר גינגריץ' על הטענה שהא משמיע זה זמן מה, כי על כל אנשי האגף השמרני במפלגה להתאחד מאחורי איש אחד. הוא אמנם נמנע מקריאה מפורשת לפרישה של סנטורום, אך הבהיר כי הוא רואה בעצמו כמועמד הטוב ביותר להתמודד נגד רומני. "אני צופה שהתוצאה בפלורידה תעניק למועמדים השמרנים רוב ברור נגד רומני", אמר, "לכן אנחנו חייבים למצוא דרך להתאחד - וברור שבין השמרנים, אני מוביל".

רומני, מצדו, כבר התמקד בנאומו האחרון אמש בתודות. "אנשי פלורידה אמרו, 'אנחנו לא רוצים להתאחד מאחורי ניוט גינגריץ', אנחנו נתאחד מאחורי מיט רומני'", אמר לקהל מריע בעיירה דנדין. "אני רוצה להודות לכם על כך".

מחברי "עין הנמר" נגד גינגריץ': גנב זכויות יוצרים

גינגריץ', אגב, ספג היום מכה נוספת מכיוון לא צפוי: מחברי שיר הרוק "עין הנמר" הגישו תביעה לבית משפט פדרלי בשיקגו, בה טענו כי הוא משתמש ללא רשות בשיר בקמפיין הבחירות שלו. שני המוזיקאים, פרנק סליבן וג'ים פטריק מלהקת הרוק "סורבייבר", טוענים כי גינגריץ' נוהג להשתמש זה שלוש שנים בפזמון הפופולרי כאות המבשר את הגעתו לכנסי בחירות. השניים דורשים מגינגריץ' להפסיק לאלתר להשתמש בשיר, ותובעים כי יפצה אותם על נזקים, לכאורה, שנגרמו להם בשל הפרת זכויות יוצרים. גינגריץ' סירב להגיב לפרסומים על הגשת התביעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ניוט גינגריץ' ורעייתו במפגש עם בוחרים בעיר אורלנדו לקראת הפריימריז הרפובליקניים במדינת פלורידה, 30 בינואר 2012. רויטרס
"אני השמרן המוביל". גינגריץ' ורעייתו במפגש עם תומכים אתמול באורלנדו/רויטרס

הפריימריז בפלורידה הם החשובים ביותר עד כה במרוץ הרפובליקני. בסך הכל, מציעה המדינה 50 אלקטורים למתמודדים בה, בדרך ל-1,144 הקולות הנדרשים כדי לזכות במועמדות. על פי ההערכות, אם לא יצליחו להניב הישג משמעותי (ומפתיע) הלילה, עשוי אחד משני המתמודדים החלשים עד כה - סנטורום ופול - לפרוש מהמשך המרוץ, ולהותיר את הבמה לשני המועמדים המובילים.

אחרי פלורידה, ימשיכו המתמודדים שיבחרו להישאר במרוץ ליעדים שיבחרו את המועמד שלהם במהלך פברואר - נבאדה, מיין, קולורדו, מינסוטה, אריזונה ומישיגן. אם עדיין יישאר על המסלול יותר ממועמד אחד, יחכו המתמודדים ל"יום שלישי הגדול" - 6 במרץ - בו צפויים פריימריז בלא פחות מעשר מדינות באותו הערב, בהן גם אוהיו וג'ורג'יה הגדולות. תיאורטית, ואם יתעקשו הרפובליקנים להמשיך ולהתכתש, צפויה עוד דרך ארוכה - מבחירות מקדימות במדינות ענק כמו קליפורניה, טקסס וניו יורק, ועד לוועידה הרפובליקנית שתיערך בשארלוט בסוף אוגוסט.

הרפובליקנים בוחרים - כותרות אחרונות:
כל הסקרים מראים: רומני בדרך לניצחון בפלורידה
על דבר אחד רומני וגינגריץ' מסכימים: הפלסטינים לא רוצים שלום
הרמן קיין ושרה פיילין הודיעו על תמיכה בגינגריץ'

מיט רומני נואם בעיירה דנדין לקראת הפריימריז במדינת פלורידה, 30 בינואר 2012. רויטרס
"תודה לכם". רומני נואם בעיירה דאנדן, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully