וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפך הושלם: גינגריץ' מוביל על רומני בכל ארה"ב

מתחילת החודש הצליח ניוט גינגריץ' למחוק פער של יותר מ-20%, וכעת הוא מוביל בסקרים ב-4-7% על מיט רומני בקרב כלל הרפובליקנים, וב-9% בפלורידה - שם ייערכו פריימריז הבאים

רק לפני שבועיים כבר הספידו אותו לחלוטין, אבל פחות משבוע אחרי נצחונו הסוחף בדרום קרוליינה, צריך יו"ר בית הנבחרים לשעבר ניוט גינגריץ' להתחיל להתרגל למעמד חדש: המוביל במרוץ למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית - עמדה בה החזיק עד כה מושל מסצ'וסטס לשעבר, מיט רומני. סקרים חדשים שפורסמו ביממה האחרונה (רביעי) מצאו כי גינגריץ' מוביל כעת על רומני לא רק במדינות מסוימות, אלא בקרב כלל הרפובליקנים בארה"ב.

מערכות הפריימריז בארה"ב ידועות בהפכפכותן, אך בכל זאת, הקאמבק של גינגריץ' הוא יוצא דופן בעוצמתו ובמהירותו: בתוך כשלושה שבועות, הצליח המועמד מג'ורג'יה למחוק לחלוטין יתרון של למעלה מ-20% שהיה לרומני עליו בסקרים בתחילת החודש, ואף לגבור עליו בפער משמעותי.

מיט רומני נושא נאום בקפמיין הבחירות שלו לנשיאות, לי אייקרס, פלורידה, 24 בינואר 2012. רויטרס
בצניחה חופשית. מיט רומני נואם בפני תומכיו בעיירה לי אייקרס, אתמול בפלורידה/רויטרס

לפי סקר מכון גאלופ והעיתון "יו-אס-איי טודיי" שתוצאותיו פרסמו אתמול, גינגריץ' זוכה כעת לשיעור תמיכה של 31% בקרב המצביעים הרפובליקנים הרשומים בארה"ב, לעומת 27% לרומני (שני המועמדים הנותרים, רון פול וריק סנטורום, זוכים ל-12% כל אחד). עורכי הסקר מסבירים כי חלק ניכר מהזינוק בכוחו חייב גינגריץ' לקולות שעברו אליו מהמועמדים השמרנים האחרים המתמודדים מול רומני (הנחשב לליברל), ובהם גם אלו שפרשו בינתיים - מישל בכמן וריק פרי. הסקר בדק גם את מצבם של שני המועמדים מול הנשיא ברק אובמה, ומצא כי אובמה מנצח את שניהם באותו פער זעום: 50% מול 48%.

אבל מי עדיף נגד אובמה?

לפי סקר נוסף, של מכון רסמוסן, הפער בו מוביל גינגריץ' אף גדול יותר: 35%, מול 28% בלבד לרומני, 16% לסנטורום ו-10% לפול. באופן מפתיע, לפי סקר זה, יותר רפובליקנים גם מאמינים כעת שגינגריץ' הוא המועמד בעל הסיכוי הגבוה ביותר לנצח את אובמה (עם 39% לעומת 37% לרומני) - בניגוד מוחלט לקונצנזוס שהיה מקובל עד כה במפלגה, לפיו כדי לנצח את הנשיא הדמוקרטי דרוש מועמד הקרוב בדעותיו למרכז, כמו רומני.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ניוט גינגריץ' יורד מאוטובוס הקמפיין שלו ומשוחח עם תומכיו, פורט מאיירס, פלורידה, 24 בינואר 2012. רויטרס
כבר לא צריך מועמד מהמרכז. גינגריץ' יורד מאוטובוס הקמפיין ומתקבל על ידי תומכיו, אתמול בפורט מאיירס שבפלורידה/רויטרס

אך עם כל הכבוד לסקרים הללו, השאלה המרכזית בשלב זה של המרוץ היא ספציפית יותר: מי ינצח בפריימריז בפלורידה - המדינה הבאה שתבחר את המועמד הרפובליקני שלה לנשיאות, ביום שלישי הקרוב. לפי סקר מכון רסמוסן, גם כאן חל מהפך בימים האחרונים: לאחר שלפני שבוע העניקו הסקרים את ההובלה לרומני, כעת מוביל גינגריץ' גם במדינה הדרומית בפער יציב למדי, עם 41% מול 32% בלבד לרומני. מצד שני, זה בערך הפער בו הוביל רומני על גינגריץ' בדרום קרוליינה, שישה ימים לפני ההצבעה שם - כך שהכל עוד פתוח.

עוד מהמרוץ הרפובליקני:
אחרי דרום קרוליינה: גינגריץ' נשבע למחוץ את רומני
חיזוק שרירי: צ'אק נוריס הודיע על תמיכה בגינגריץ'
פרי פרש, הניצחון באיווה עבר לסנטורום
המומנטום לצד גינגריץ' / בועז ביסמוט
עוד סיבה לניצחון של גינגריץ' / יעקב אחימאיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully