וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד סיבה לניצחון של גינגריץ'

יעקב אחימאיר

23.1.2012 / 8:07

עוד ימים רבים יימשך "מסע האלונקות" המפרך שמתנהל בקרב מצביעי המפלגה הרפובליקנית, עד אשר יכריעו סופית את מי ישגרו, בסוף המסע, לזירה המרכזית, ההתמודדות מול הנשיא אובאמה. זהו מסע מתיש: משתתפיו, הטוענים לכתר המועמדות, יגיעו אל הדבר האמיתי, ימי המאבק הפוליטי מול אובאמה, כשהם שרוטים וחבולים. מותשים. לא פחות חשוב: ייתכן שאף יגיעו אל סוף המירוץ ומשאביהם הכספיים יהיו מדולדלים. ובחירות בארה"ב עולות הרבה מאוד כסף. מאוד מאוד. וארנקי התורמים רק מתרוקנים, בימי מיתון כלכלי.

בשלוש מדינות: איווה, ניו המפשייר ודרום קרוליינה כבר התקיימו הבחירות המקדימות, ושלושה מועמדים ניצחו, לא אחד. כלומר, עד כה, המצביעים הרפובליקנים התקשו להכריע מי המועמד המועדף.

ניוט גינגריץ' בנאום הניצחון בפריימריז בקולומביה, דרום קרולינה. ינואר 2012. רויטרס
המדינה השמרנית העניקה ניצחון לשכן שקפץ אליה מג'ורג'יה, מדינתו, לביקור פוליטי חשוב. ניוט גינגריץ' בדרום קרוליינה/רויטרס

עם זאת, ניצחונו של ניוט גינגריץ' שלשום, בדרום קרוליינה, הוא החשוב מבין השלושה עד כה. המדינה השמרנית העניקה ניצחון לשכן שקפץ אליה מג'ורג'יה, מדינתו, לביקור פוליטי חשוב. אך מי שעוד סייע לגינגריץ' לנצח, ובגדול, הוא התקשורת, או ליתר דיוק, רשת הטלוויזיה ABC שקברניטיה החליטו לשדר, 48 שעות לפני תחילת ההצבעה בדרום קרוליינה, את הראיון שהעניקה מריאן, גרושתו של גינגריץ'. תוכן הראיון היה ידוע, שהרי הוקלט מראש. הראיון הניב כותרת צהובה מצהוב: המרואיינת גילתה כי בעלה לחץ למען נישואים פתוחים. גינגריץ' הכחיש.

שידור הראיון, ובסמיכות כה קרובה לבחירות בדרום קרוליינה, נתפרש, ובצדק גמור, לדעתנו, כניסיון לפגוע בסיכוייו של גינגריץ'. איזה עיתונאי לא היה נותן הרבה כדי לשהות בתנוחת "זבוב על הקיר" בחדר שבו נתקבלה ההחלטה לשדר את הראיון, בסמיכות כה קרובה להצבעה? האם קברניטי רשת ABC התלבטו ארוכות, ובכנות, לפני שהחליטו לשדר את הראיון? ובעיקר: האם ההחלטה לשדרו לא היתה נגועה בשיקול פוליטי, ציני, שתכליתו היתה, כאמור, לפגוע בסיכוייו של השמרן גינגריץ' לנצח? האם לעצם ההחלטה לשדר את הראיון לא היתה משמעות פוליטית מובהקת? בעימות האחרון בין המתמודדים, שקיימה רשת מתחרה, נתבקש גינגריץ' להגיב על הראיון. הוא, בתבונה פוליטית, הגיב בשאלה: האם זה העניין החשוב ביותר לעסוק בו? ומי שבא לקלל את גינגריץ', היה רק למברכו.

אין ספק כי חלק ממצביעי דרום קרוליינה הביעו את תמיכתם בו גם במחאה נגד רשת ABC. ניצחונו שלשום עדיין לא מעניק לו את המועמדות לנשיאות, אבל הניצחון היה חשוב בהיותו קרש קפיצה לתחנה הבאה: פלורידה. גם מיט רומני אינו נוטש את הזירה בעקבות הפסדו שלשום. לקראת ההצבעה בפלורידה, ב-31 בינואר, שוב יעלה עניינה של ישראל, שהרי לקולות היהודיים במדינת השמש משקל עצום. ושני המועמדים העיקריים, גינגריץ' ורומני, ינצלו זירה זו כדי להתחרות זה בזה: מי אוהד יותר את עניינה של ישראל, לעומת היריב המשותף, אובאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully