וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומני וגינגריץ' הסכימו: הפלסטינים לא רוצים שלום

27.1.2012 / 8:57

שני המובילים בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית, נפגשו לעימות בפלורידה והתנצחו ביניהם לקראת הבחירות המקדימות במדינה. ויש הסכמה: "הפלסטינים שואפים להשמיד את ישראל"

מיט רומני וניוט גינגריץ', שני המתמודדים המובילים בפריימריז לקביעת מועמד המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, נפגשו הלילה (שישי) לעימות שהתקיים בג'קסונוויל שבפלורידה, בחסות ערוץ CNN, לקראת הבחירות המקדימות בפלורידה. גינגריץ', שניצח במדינה הגדולה ביותר בה התקיימו הפריימריז עד כה, דרום קרוליינה, ביצע מהפך בסקרים בכל המדינה ומוביל כעת על יריבו, רומני.

במהלך העימות התנצחו השניים, כאשר אחד מרגעי השיא היה כאשר גינגריץ' טען כי רומני הוא "אנטי מהגרים". רומני, מושל מסצ'וסטס לשעבר, נעלב מהאמירה אותה כינה "בלתי נסלחת", ואמר ליריבו כי הוא "לא נגד מהגרים, אבי נולד במקסיקו ועצם השימוש במינוח זה הוא דוחה". גינגריץ', המציע גישה מרוככת יותר ממרבית הרפובליקנים בכל הקשור ליחס למהגרים, התנגד לגירושם של מהגרים שחיים במדינה במשך עשרות שנים והתעקש כי מדובר במהלך שארצות הברית לא תוכל להרשות לעצמה.

"הפלסטינים יעדיפו להשמיד את ישראל"

וישנה כמובן הנקודה הישראלית. "הפלסטינים לא רוצים שתי מדינות", אמר רומני בתגובה לשאלת אזרח אמריקאי ממוצא פלסטיני, שתהה לגבי הציפיות שיכולים לפתח בקהילה המוסלמית, ממועמדים ש"אינם מכירים בקיום העם הפלסטיני". רומני הוסיף באמירתו על פיתרון שתי המדינות, כי "הישראלים ישמחו לכך, אך הפלסטינים מעדיפים להשמיד את מדינת ישראל".

עימות המועמדים הרפובליקנים בפלורידה. רויטרס
בסוגיה הישראלית הם דווקא הסכימו. רומני וגינגריץ'/רויטרס

בתוך כך, המשיך רומני בדברי התמיכה בישראל, כשאמר כי "נעמוד לצד בעלת בריתנו ישראל, אנו מחויבים למדינה היהודית ולא יהיו פערים בינינו לבין ידידתנו". "מי שמסכים עם הקו של החמאס, שרוצה להשמיד את ישראל ומביע זאת בספרי לימוד ובשיח פוליטי, הרי שבפועל הוא אינו מאמין בזכות העם היהודי למדינה", הוסיף.

בצעד נדיר, אמר גינגריץ' כי "המושל רומני צודק מאוד, לדעת החמאס אין ליהודים זכות קיום". רומני, שהתבטא בעבר בנושא, ואף כינה את הפלסטינים "עם מדומה", הוסיף כי "בחודש נובמבר האחרון נורו לעבר ישראל 11 טילים, דמיינו אתכם חוטפים מטח רקטות שכזה, כמה מכם תתמכו בשלום וכמה יחשיבו זאת כפעולה מלחמתית?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עימות המועמדים הרפובליקנים בפלורידה. רויטרס
כולן החמיאו לנשתוהים, גינגריץ' העדיף תשובה דיפלומטית. העימות בפלורידה, הלילה/רויטרס

לקראת סיום העימות נשאלו השניים על נשותיהם, ומי לדעתם תכהן טוב יותר בתור הגברת הראשונה. התשובות לא הפתיעו, כמובן, כשבחרו המועמדים איש איש בזוגתו לחיים, אך גינגריץ' התעקש להפגין ג'נטלמניות וציין כי היה שמח לספר עד כמה הוא אוהב את אשתו, קאליסטה, ומדוע היא תהיה נהדרת כגברת הראשונה, אך הוסיף כי "היא לא בהכרח טובה יותר מאחרות, כולן נפלאות וכולן יהיו נהדרות בתפקיד".

כמה חבל שיש מקום רק לאחת מהן, ונקודת מבט טובה על הנבחרת נקבל כבר בבחירות המקדימות הקרובות בפלורידה, כשגם שם צפוי גינגריץ' לנצח. עם זאת, רומני יכול להתנחם בעובדה שהפריימריז הזה לא חף ממהפכים ושינויים דרמטיים.

עוד בנושא
המהפך הושלם: גינגריץ' מוביל על רומני בכל ארה"ב
אחרי דרום קרוליינה: גינגריץ' נשבע למחוץ את רומני
נספרו רוב הקולות: גינגריץ' ניצח בדרום קרוליינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully