וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומני פותח פער בפלורידה, קיין ופיילין עם גינגריץ'

מושל מסצ'וסטס לשעבר השיב אליו את המומנטום, והוא בדרך לניצחון מחרתיים בפריימריז החשובים ביותר עד כה אצל הרפובליקנים. שני המזוהים עם "מסיבת התה" תומכים בגינגריץ'

בדרך לקרב ראש בראש? יומיים לפני הפריימריז הרפובליקניים בפלורידה, שלושה סקרי דעת קהל שהתפרסמו היום (ראשון) בארצות הברית מראים כי מושל מסצ'וסטס לשעבר, מיט רומני, נמצא על הדרך הבטוחה לניצחון בבחירות במדינה החשובה ביותר עד כה במרוץ: סקר של רשת NBC קובע כי 42% מאלו שצפויים להשתתף בבחירות הפנימיות יתמכו בו, לעומת 27% בלבד שיתמכו ביו"ר בית הנבחרים לשעבר, ניוט גינגריץ', 16% שיתמכו בסנאטור מפנסילבניה, ריק סנטורום, ו-11% שיתמכו בחבר הקונגרס לשעבר מטקסס, רון פול. סקר של העיתון "מיאמי הראלד" חוזה 42% תמיכה לרומני, ו-31% לגינגריץ', בעוד שסקר של מכון רסמוסן הנחשב מעניק 44% תמיכה לרומני, ו-28% בלבד לגינגריץ'.

המירוץ הרפובליקני: רומני ניצח גם בניו המפשייר. רויטרס
זה נראה טוב, שוב. מיט רומני/רויטרס

הבחירות המקדימות בפלורידה מציעות לחלוקה 50 קולות נוספים שיוכלו לקדם את המועמד צעד נוסף בדרך ל-1,144 הקולות הנדרשים לקבלת כרטיס למרוץ נגד הנשיא, ברק אובמה, בנובמבר הקרוב – המספר הרב ביותר שהוצע עד כה בבחירות המקדימות במדינה כלשהי. ההערכה בארצות הברית היא כי עם היוודע התוצאות בפלורידה, עשוי אחד משני המתמודדים החלשים עד כה במרוץ, פול וסנטורום, להודיע על פרישתו, אלא אם יפתיעו ויזכו להישג משמעותי.

הרמן קיין יודע איך עובדת "מטחנת הנקניקיות"

מחנה גינגריץ', שנהנה בשבוע שעבר ממומנטום (בשלב מסוים הוא אף האפיל בסקרים הארציים על רומני), מחפש כעת את הדרך להשיב את מועמדו לדרך המלך, והיום התגייס למאמץ מועמד שנאלץ לפרוש כבר מהמרוץ – איש העסקים הרמן קיין. קיין, יקירה של "מפלגת התה" – האגף הימני-קיצוני במפלגה הרפובליקנית, ומי שבעצמו הוביל את המרוץ בשלב מסוים, הודיע על תמיכתו "הנלהבת" בגינגריץ'. "ניוט הוא פטריוט, והוא לא מפחד מרעיונות נועזים", אמר קיין. היזם התייחס גם למתקפה התקשורתית האחרונה נגד גינגריץ' באשר לנישואיו בעבר: "אני יודע איך עובדת מטחנת הנקניקיות הזאת", הודה קיין, שספג עצמו מתקפה תקשורתית, בעקבות פרשת הטרדות מיניות שהתפוצצה בדיוק כשהוביל במרוץ. "אני יודע שהוא נאלץ לעבור את המטחנה הזו כי הוא דואג לעתידה של ארצות הברית", אמר.

מועמדת-לשעבר אחרת שהביעה על תמיכתה, גם אם באופן מרומז יותר, בגינגריץ', היא מושלת אלסקה לשעבר, שרה פיילין. "הממסד של המפלגה הרפובליקנית מורכב מ'קניבלים' שדוגלים ברדיפה אישית", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה. עוד היא ציינה כי המתקפה האחרונה של הרפובליקנים נגד גינגריץ', אינה הגונה, וציינה כי "מדובר במשהו שהייתי מצפה לראות משמאל (ברומזה על המפלגה הדמוקרטית)". גם מושל טקסס לשעבר, ריק פרי, הודיע לפני זמן לא רב כי הוא תומך בגינגריץ'.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מבחינת אובמה, שהמרוץ רק יתארך

המרוץ הרפובליקני ידע מאז יצא לדרך שלל תהפוכות ושינויי מומנטום. פרי, קיין וגם רומני עצמו הספיקו להוביל בו, לפני שבשבוע שעבר הצליח גינגריץ' לתפוס את ההובלה – שכעת חזרה שוב אל רומני. אחרי פלורידה, ימשיכו המתמודדים שיבחרו להישאר במרוץ ליעדים שיבחרו את המועמד שלהם בפברואר – נבאדה, מיין, קולורדו, מינסוטה, אריזונה ומישיגן. אם עדיין יישאר על המסלול יותר ממועמד אחד, יחכו המתמודדים ל"יום שלישי הגדול" – 6 במרץ, בו צפויים הפריימריז בלא פחות מעשר מדינות באותו הערב, בהן גם אוהיו וג'ורג'יה.

תאורטית, ואם יתעקשו הרפובליקנים להמשיך ולהתכתש – צפויה עוד דרך ארוכה - מבחירות מקדימות במדינות ענק כמו קליפורניה, טקסס וניו יורק, עד לוועידה הרפובליקנית שתיערך בשארלוט בסוף אוגוסט. מי שישמח מהתארכות המרוץ ומהמשך המאבק המלוכלך בין המועמדים הרפובליקניים, מעריכים המומחים, הוא הנשיא המכהן אובמה, שלמרות שמרבית האמריקאים לא מרוצים מתפקודו – מוביל בגדול על כל המועמדים הרפובליקנים שמוצבים מולו בסקרים.

המרוץ הרפובליקני - כותרות אחרונות
רומני וגינגריץ’ הסכימו: הפלסטינים לא רוצים שלום
המהפך הושלם: גינגריץ’ מוביל על רומני בכל ארה”ב
אחרי דרום קרוליינה: גינגריץ’ נשבע למחוץ את רומני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully