וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בישראל: "האפשרות לתקיפה באירן - עד הקיץ"

בשיחה עם סוכנות הידיעות AP אמרו הבכירים כי הסנקציות האחרונות מגבילות את אפשרות התקיפה, דווקא בזמן שחלון ההזדמנויות נסגר בשל העברת פעולות העשרת האורניום לבונקרים

בכירים ישראלים מודים בחשאי כי הסנקציות הבינלאומית האחרונות נגד אירן, על אף שהן מבורכות, מגבילות את האפשרות לפתוח בפעולה צבאית נגד פרויקט הגרעין, דווקא כשחלון האפשרויות לתקיפה הולך ונסגר. בשיחה אמש (שני) עם סוכנות הידיעות AP, אמרו הבכירים כי ישראל חייבת לתקוף עד הקיץ הקרוב אם ברצונה לפגוע בצורה יעילה במתקני הגרעין של אירן. מאידך, ציינו הבכירים גם כי הם מרגישים מחויבים לתת זמן לסנקציות לפעול.

"כאשר מדברים על שימוש בכוח נגד אירן, כל סוג של כוח, בכדי לגרום לנזק לאירנים - אז כן, זה אפשרי", אמר בכיר צבאי לסכונות AP. אך זמן התקיפה הולך ומצטמצם, בעיקר מכיוון שאירן מגבירה את מאמציה להעברת פעולות העשרת אורניום למתקנים תת קרקעיים, כמו אתר הגרעין בפורדו, ליד העיר קום, אשר נמצא כ-90 מטרים מתחת לפני האדמה. בכירים ביטחוניים אמרו כי אם החלטה לתקיפה אכן תתקבל, הזמן האפשרי לביצועה יהיה עד אמצע השנה הנוכחית.

לעומת זאת, במערכת הביטחון מעריכים כי בשל היכולות הצבאיות המובילות שלה, ארצות הברית יכולה לתקוף את מתקני הגרעין גם בשנה הבאה. בכירים בארצות הברית התבטאו בעבר כנגד תקיפה שכזו. שר ההגנה האמריקאי, ליאון פאנטה, אף אמר בשבוע שעבר לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי הפצצות "מפצחות הבונקרים" של ארצות הברית אינן חזקות מספיק בכדי להרוס את כל מתקני הגרעין. גם גורם בטחוני ישראלי העריך בתחילת החודש כי יהיה קושי לתקוף באמצעות נשק קונבנציונלי שגרתי, שלא חודר לעומקים של האתרים המבוצרים, ולכן הצבאות התוקפים ייאלצו להשתמש בכוחות קרקעיים ולא רק בתקיפה מהאוויר.

הפצצה האמריקאית חזקה יותר

לפי פרסומים שונים, ישראל קיבלה מארצות הברית כבר בסוף 2008 עשרות פצצות מונחות לייזר מסוג GBU-28 המיועדות לחדור בונקרים. הפצצות, במשקל 2.5 טון, מסוגלות לחדור יותר מ-6 מטרים של בטון. חיל האוויר האמריקאי, לעומת זאת, הצטייד לאחרונה בפצצות שביכולתן לחדור בטון ממוגן בעובי 60 מטרים. על פי ההערכות, האתר להעשרת אורניום בנתנז נמצא בעומק של 6 מטרים במתחת לפני האדמה ומוגן על ידי שני קירות בטון.

בתוך כך, משלחת פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), מבקרת באירן השבוע במטרה לבחון את הטענות כנגדה. מסקנות חברי המשלחת ישפיעו רבות על מאמצי מדינות המערב להרחבת הסנקציות הכלכליות על טהרן, בנוסף לאמברגו הנפט האירופי שעליו הוחלט החודש.

לקראת תקיפה באירן? כותרות אחרונות
אירן הציגה בגאווה: פגזים "חכמים" מונחי לייזר
ארה”ב: אירן יכולה להשיג נשק גרעיני תוך כשנה
יעלון: ”אירן ביקשה להעשיר אורניום לרמה צבאית”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully