וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: משלחת פקחי גרעין של האו"ם הגיעה למדינה

29.1.2012 / 5:24

על רקע הטלת החרם של האיחוד האירופי על ייבוא נפט מאירן, הגיעה הבוקר למדינה משלחת פקחי סבא"א לביקור של שלושה ימים. "נתעמק בחשש מהממד הצבאי האפשרי של תכנית הגרעין"

פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הגיעו לפנות בוקר (ראשון) לאירן, כשברקע גוברת המתיחות בין אירן לבין מעצמות המערב, גם בעקבות הטלת החרם של מדינות האיחוד האירופי על יבוא נפט ממנה. הפקחים יבקרו במתקני הגרעין ברחבי אירן, מעט יותר משנה לאחר שסבב השיחות האחרון בין אירן למעצמות עלה על שרטון. בתזמון יוצא דופן, חברי הפרלמנט האירני צפויים להצביע היום בעד איסור על ייצוא נפט לאירופה, כנקמה על החרם האירופי הנגדי.

ראש המשלחת, המשנה למזכ"ל סבא"א הרמן נאקרטס, אמר כי מטרת המשלחת היא "לפתור את כל הסוגיות הקיימות עם אירן" בכל הנוגע לתוכנית הגרעין שלה. לדבריו, "במיוחד אנחנו מקווים להתעמק עם אירן בחשש שלנו מהממדים הצבאיים האפשריים של תכנית הגרעין שלה". משלחת הפקחים תשהה באירן במשך שלושה ימים.

ביום חמישי האחרון אמר נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, כי מדינתו מוכנה ומזומנה לשוב לדיונים עם הקהילה הבינלאומית על תוכניתה הגרעינית, שבגללה מוטלות עליה הסנקציות. "הם משתמשים בתירוץ הזה, כאילו אירן מתחמקת ממשא ומתן", טען. "אין זה המצב. למה שנברח ממגעים?". כמו כן, אחמדינג'ד התייחס באותן נסיבות לראשונה גם לחרם של האיחוד האירופי, ואמר כי היצוא לאירופה זניח, והפסקתו לא תפגע בכלכלה האירנית: "פעם הסחר שלנו עם אירופה היה סביב 90%, אך כיום הוא מגיע ל-10% - ואין לנו צורך ב-10% האלה. הניסיון מוכיח כי האומה האירנית לא תיפגע". בהקשר לסנקציות האמריקאיות על הבנק המרכזי האירני, הוסיף הנשיא כי "ב-30 השנים האחרונות האמריקנים לא קנו מאיתנו נפט. לבנק המרכזי שלנו אין שום קשר עמם".

לקריאה נוספת
הערכה בישראל: תקיפה באירן לא תגרור התלקחות באזור
דמפסי: לישראל וארה"ב דעות חלוקות בנושא אירן
אחמדינג'ד מזלזל בחרם האירופי: "רק 10% מהיצוא"
דו"ח בארה"ב: אירן לא תפתח נשק גרעיני ב-2012
אירופה מטילה חרם נפט על אירן: "חסר תקדים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully