וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

הטלטלה בלשכת ראש הממשלה, האלימות הקשה בסוריה, הדיון המתמשך על האופציה הצבאית באירן ויום השואה הבינלאומי. סיכום כותרות השבת

במרכז החדשות עמדה גם בסוף השבוע פרשת ההטרדה של העובדת ר' בלשכת נתניהו, ובערוץ 2 נחשף ביום שישי כי החשדות הנחקרים בפרשה חמורים בהרבה ממה שדווח מוקדם יותר, וכי נתן אשל חשוד בהטרדה מינית וביצוע מעשה מגונה.

ביום שישי דיווח "הניו יורק טיימס" כי גורמי מודיעין בישראל מעריכים, בגיבוי מחקרים, כי תקיפת מתקני הגרעין באירן לא תגרום לתגובת שרשרת.

בסוריה נמשכו אירועי האלימות במדינה, ואף התגברו כמדי שישי, כשצבא סוריה הפציץ את מרכזי הערים חומס, חמה ואידליב, והביא למותם של עשרות אזרחים.

בשישי, יום לאחר קביעת המוות המוחי לאחד משני התאומים שלפי החשד טולטלו בידי הוריהם, האריך בית המשפט את מעצרם של ההורים בארבעה ימים נוספים.

בשישי בלילה השקט בדרום הופר: רקטת קסאם התפוצצה בשטח פתוח ברחבי המועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם כל נזק לרכוש.

ביום שישי צוין יום השואה הבינלאומי ברחבי העולם. בטקס המרכזי הרשמי בישראל שנערך במכון "משואה" ללימודי השואה בתל יצחק, אמרה נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, כי "אין ספק שהמשמעות האמיתית של השואה לא צריכה להישאר בגבולות החוויה הפרטית של משפחה יהודית כלשהי. ישנה חשיבות מיוחדת בהפקת הלקחים בקהילה הבינלאומית".

כמו כן, בנאום היסטורי, אמר ראש ממשלת נורבגיה ינס סטולטנברג כי "ראוי שנביע את התנצלותנו העמוקה על כך שהפשעים הללו קרו גם על אדמה נורבגית". בדברים אלה, למעשה, נורבגיה התנצלה לראשונה על חלקה בשואה. בנוסף, התובע במשפט אייכמן, גבריאל בך, העניק ראיון מיוחד לוואלה! חדשות וסיפר כי הוא זוכר כל רגע מהמשפט. "הייתה לו הזדהות מוחלטת עם הרצון להשמיד את העם הזה", סיפר.

על רקע האיום האירני לסגירת מיצרי הורמוז, ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי הפנטגון פתח בהליך מזורז להפיכת ספינה ל"בסיס צף", שיישלח למפרץ הפרסי וישמש כוחות קומנדו ויסייע בנטרול מוקשים ימיים.

נשיא מצרים המודח חוסני מובארק מבקש ממנהיגי העולם להצילו מחבל התלייה. מובארק שלח מכתבים אישיים למנהיגים במדינות ערב, אירופה וארצות הברית, שעימם יש לו "קשרים הדוקים", וביקש שיתערבו באופן דחוף כדי להציל אותו, את בניו ואת רעייתו.

והערב, החליטה הליגה הערבית להקפיא את עבודת המשקיפים בסוריה. בעקבות הסלמת האלימות במדינה יפסיקו המשקיפים את פעילותם, אך יישארו בסוריה עד לדיון בנושא. במקביל, 17 גופות עצורים הושלכו ברחובות העיר חמה "כדי להעביר מסר למפגינים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully