וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית הקפיאה את עבודת המשקיפים בסוריה

ניר יהב

28.1.2012 / 16:27

בעקבות הסלמת האלימות במדינה יפסיקו המשקיפים את פעילותם, אך יישארו בסוריה עד לדיון בנושא. במקביל, 17 גופות עצורים הושלכו ברחובות העיר חמה "כדי להעביר מסר למפגינים"

לאחר אחד מסופי השבוע האלימים ביותר בסוריה מאז החלה ההתקוממות העממית נגד משטרו של הנשיא, בשאר אסד, החליטה היום (שבת) הליגה הערבית להקפיא את עבודת צוות המשקיפים במדינה.

"מזכ"ל הליגה הערבית נביל אל-ערבי קיים התייעצויות עם כמה משרי החוץ הערבים והחליט להפסיק את משימת המשקיפים של הליגה הערבית בסוריה באופן מיידי ועד שהנושא יובא בפני מועצת הליגה הערבית", נמסר בהודעה רשמית. על פי מקור בליגה, למרות הקפאת עבודתם, נכון לעתה המשקיפים יישארו בסוריה. ראש חדר המבצעים של המשלחת, עדנאן חדיר, אמר מוקדם יותר, על רקע הקצנת המהומות, כי הליגה תנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להבטיח את שלום המשקיפים.

עוד באותו נושא:
חמאס תומך בחשאי בהתקוממות נגד אסד
אתמול בסוריה: הצבא הפציץ במרכזי הערים, 84 נהרגו
הסלמת האלימות בסוריה לפני הדיון במועצת הביטחון של האו"ם

פקחי הליגה הערבית שנשלחו לסוריה מבקרים בעיר זבדאני. רויטרס
המשקיפים יישארו בינתיים בסוריה. המשקיפים בעיר זבדאני/רויטרס

בתוך כך, 17 גופות בני אדם אשר היו עצורים על ידי כוחות הביטחון הסוריים הושלכו היום ברחובות העיר חמה, במה שנראה כאזהרה למפגינים בעיר, שסובלים מהתקפות הצבא בחמשת החודשים האחרונים. "הם הוצאו להורג, לרוב עם כדור אחד בראש", אמר לרויטרס אבו אל וואליד, פעיל אופוזיציה בעיר, "שלשלאות ברזל שכבלו את רגליהם הושארו על הגופות כדי לשלוח מסר לעם שעליו להפסיק להפגין". פעיל אחר אמר כי הגופות הושלכו בחמש שכונות שונות בעיר, כשידיהן קשורות.

"כלי התקשורת מכשילים את משימתנו"

במחוז דיא אל-אזור שבמזרח המדינה, ירו כוחות הביטחון פגזים על העיירה קועירה והרגו פעוט. צינור נפט שעובר בסמוך נפגע ועלה באש, אך לא ברור אם מדובר בחבלה מכוונת או תוצאה של הפגזת כוחות הביטחון.

ראש משלחת המשקיפים, הגנרל הסודני מוחמד דאבי, אמר היום כי הוא מודאג מהאפשרות שהמצב בסוריה ידרדר לכדי עימות על רקע עדתי. בראיון לרשת CNN הוא הביע צער על כך שהאלימות גברה מאד בימים האחרונים, בעיקר בחמה, וקרא לכלי התקשורת להפסיק להסית נגד משלחת משקיפי הליגה הערבית. "כלי התקשורת מכשילים את משימתנו", אמר. במקביל דיווחה האופוזיציה בסוריה כי עד כה נהרגו היום מאש כוחות הביטחון 27 מפגינים ברחבי סוריה.

לצד זאת, שר החוץ הסעודי, סעוד אל-פיסל, הבהיר היום כי הליגה הערבית היא הגוף שיכריע בנושא ההכרה במועצה הלאומית הסורית - הגוף המאגד את כל ארגוני האופוזיציה הסורית בחו"ל. אך יחד עם זאת ציין במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, כי "ההכרה היא נושא משפטי, לכן איני יכול לדבר על הכרה או אי-הכרה בשלב זה".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully