וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הדיון באו"ם: 44 נהרגו בהפצצות הצבא בסוריה

ניר יהב

27.1.2012 / 16:07

כוחות הביטחון הסוריים פתחו במתקפה כבדה במרכזי הערים חומס וחמה בפרברים של דמשק. גורם צרפתי: מועצת הביטחון עשויה לתמוך ביוזמה הערבית להכריח את אסד להעביר סמכויותיו

לקראת הדיון במועצת הביטחון של האו"ם, עוד יום דמים בסוריה: פעילי אופוזיציה דיווחו כי מאז שעות הלילה (שישי) נהרגו מאש כוחות הביטחון הסורים 44 בני אדם בהפגנות שפרצו ברחבי המדינה, מרביתם לאחר תפילות יום השישי. הפעילים הסורים טענו כי צבא סוריה מפגיז מזה שעות את הבתים בעיר חומס, הפצצות שגרמו למותם של אזרחים רבים. "חומס נתונה להפגזה כבדה, בין היתר על ידי פגזי RPG", אמר אבו ג'עפר, אחד מדוברי האופוזיציה. עדי ראייה דיווחו כי במהלך הלילה טבחו החיילים בתושבי העיר.

פעילי האופוזיציה דיווחו עוד כי הדיוויזיה הרביעית במשמר הרפובליקה, שעליה מפקד מאהר אסד – אחיו של הנשיא בשאר אסד, פשטה על שכונת חמידיה שבמרכז העיר חמה. מוקדם יותר דווח כי כוחות צבא הפציצו שכונות שלמות בעיר. עדי ראייה אף דיווחו על צלפים שהתפרשו על גגות ברחבי שכונת בארודיה בעיר. כוחות הביטחון הסורים אף עוצרים מאות מתושבי חמה, ועדי ראייה דיווחו כי מדובר בגל המעצרים הנרחב ביותר מאז החלה ההתקוממות ועד כה נעצרו כ-600 איש.

הרס בעיר חומס, סוריה, בעקבות קרבות בין הצבא למורדים, 23 בינואר 2012. רויטרס
אש כמעט חסרת תקדים בחומס/רויטרס

עוד דווח כי הכוחות הסורים הכפופים לאסד פשטו על העיירה רנכוס שבפרברי דמשק תוך כדי הפגזה כבדה של טנקים ופגזים. במקביל דווח כי תשעה אזרחים סורים נהרגו מאש כוחות הביטחון בשכונת מרג'ה שבחלב. חלב היא לא העיר היחידה שבה גבו הלהבות בצפון סוריה: מוקדם יותר דווח כי מכונית תופת התפוצצה בסמוך למחסום של כוחות הביטחון הסורים בכניסה לעיר אידליב שבצפון המדינה וכתוצאה מכך נהרגו ונפצעו כמה מאנשי כוחות הביטחון.

האו"ם יתמוך בהדחתו של אסד?

אך האם העולם סוף-סוף מתעורר? מועצת הביטחון של האו"ם צפויה לערוך היום דיון בדלתיים סגורות, בעניין המהומות המתחוללות בסוריה. גורם במשלחת הצרפתית לאו"ם סיפר ל"אל-ג'זירה" כי המועצה תדון בצעדים הקרובים שיינקטו נגד המשטר הסורי, ובין היתר אולי גם תחליט לתמוך ביוזמת הליגה הערבית, לקרוא לנשיא אסד להעביר את סמכויותיו לסגנו ולכונן ממשלת אחדות, לקראת קיומן של בחירות דמוקרטיות במדינה בתוך חודשיים.

לפחות 384 ילדים נהרגו עד כה במסגרת הדיכוי האלים של המשטר הסורי את המהומות – כך אמרה סגנית מנהלת סוכנות האו"ם לענייני ילדים, UNICEF. עוד ציינה הסגנית, רימה סלאח, כי מספר דומה של ילדים נכלאו עד כה. "מרבית ההרוגים והעצורים הם בנים", אמרה סלאח, "וחלקם מתחת לגיל 14".

עוד בנושא
תיעוד: ”חמושים אירנים נפלו בשבי עריקי צבא סוריה”
מועצת הביטחון עשויה לקרוא לנשיא סוריה להתפטר
גם מדינות המפרץ מחזירות את המשקיפים מסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully